Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PERAKENDECİLİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin perakendecilikle alakalı kapsamlı bir bakış açısı kazanmasını sağlamak ve perakende çevresinde pazarlama kavramlarının uygulanmasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Perakendeciliğe Giriş,Perakendecilikte İlişki Kurmak ve Geliştirmek,Perakendecilikte Stratejik Planlama,Geleneksel Perakendecilik ve Web, Mağazasız Perakendecilik,Tüketici Davranışları,Bilgi Toplama ve İşleme Süreci,Konum/Yer Seçimi,Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi,Operasyon Yönetimi,Planları Geliştirmek ve Uygulamak,Fiyatlandırma Stratejileri,İmaj Yaratmak ve Sürdürmek,Tutundurma Stratejisi,Perakende Stratejisini Bütünleştirme ve Kontrol; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Perakendecilik endüstrisinin iş dünyası ve bireyler üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Konum kararlarının, tedarikçi seçimlerinin, fiyatlandırmanın ve ticari satışın perakende işlemlerini nasıl etkilediğini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Perakendecilerin müşteri sadakati ve marka imajı oluşturmak için pazarlama iletişimini nasıl kullandığını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Perakendecilerin nasıl perakende karması geliştirdiklerine yönelik anlayış geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Perakendeciliğe Giriş | |
2 | Perakendecilikte İlişki Kurmak ve Geliştirmek | |
3 | Perakendecilikte Stratejik Planlama | |
4 | Geleneksel Perakendecilik ve Web, Mağazasız Perakendecilik | |
5 | Tüketici Davranışları | |
6 | Bilgi Toplama ve İşleme Süreci | |
7 | Konum/Yer Seçimi | |
8 | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | |
9 | Operasyon Yönetimi | |
10 | Planları Geliştirmek ve Uygulamak | |
11 | Fiyatlandırma Stratejileri | |
12 | İmaj Yaratmak ve Sürdürmek | |
13 | Tutundurma Stratejisi | |
14 | Perakende Stratejisini Bütünleştirme ve Kontrol |
Kaynak |
Evans, J., Berman, B., Chatterjee, P. , 2018, Retail Management: International Edition, 13/E, Pearson Publication |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 15 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PERAKENDECİLİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin perakendecilikle alakalı kapsamlı bir bakış açısı kazanmasını sağlamak ve perakende çevresinde pazarlama kavramlarının uygulanmasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Perakendeciliğe Giriş,Perakendecilikte İlişki Kurmak ve Geliştirmek,Perakendecilikte Stratejik Planlama,Geleneksel Perakendecilik ve Web, Mağazasız Perakendecilik,Tüketici Davranışları,Bilgi Toplama ve İşleme Süreci,Konum/Yer Seçimi,Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi,Operasyon Yönetimi,Planları Geliştirmek ve Uygulamak,Fiyatlandırma Stratejileri,İmaj Yaratmak ve Sürdürmek,Tutundurma Stratejisi,Perakende Stratejisini Bütünleştirme ve Kontrol; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Perakendecilik endüstrisinin iş dünyası ve bireyler üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Konum kararlarının, tedarikçi seçimlerinin, fiyatlandırmanın ve ticari satışın perakende işlemlerini nasıl etkilediğini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Perakendecilerin müşteri sadakati ve marka imajı oluşturmak için pazarlama iletişimini nasıl kullandığını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Perakendecilerin nasıl perakende karması geliştirdiklerine yönelik anlayış geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Perakendeciliğe Giriş | |
2 | Perakendecilikte İlişki Kurmak ve Geliştirmek | |
3 | Perakendecilikte Stratejik Planlama | |
4 | Geleneksel Perakendecilik ve Web, Mağazasız Perakendecilik | |
5 | Tüketici Davranışları | |
6 | Bilgi Toplama ve İşleme Süreci | |
7 | Konum/Yer Seçimi | |
8 | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | |
9 | Operasyon Yönetimi | |
10 | Planları Geliştirmek ve Uygulamak | |
11 | Fiyatlandırma Stratejileri | |
12 | İmaj Yaratmak ve Sürdürmek | |
13 | Tutundurma Stratejisi | |
14 | Perakende Stratejisini Bütünleştirme ve Kontrol |
Kaynak |
Evans, J., Berman, B., Chatterjee, P. , 2018, Retail Management: International Edition, 13/E, Pearson Publication |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |