Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL KİMLİK -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; kurumsal strateji, kurumsal kültür, kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramlarının kavratılması ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurum Kimliği ve Tarihsel Gelişimi,Kurumsal Kimlik Stratejisi,Kurumsal İletişim,Kurumsal Kültür,Kurumsal İmaj ve İtibar,Kurumsal Reklamcılık,Kurum İçi İletişim,Ara Sınav,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Medya ile İlişkiler,Kurumlarda Yazılı İletişim ,Kriz Yönetimi,Marka Arketipleri,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kurum kimliği yapılarını açıklar. 16, 9A, E, F
2. Kurum kimliği unsurlarını tanımlar.10, 16, 9A, E
3. İmaj çeşitlerini açıklar.10, 16, 9A, E
4. Kurumsal imaj oluşumunda etkili olan faktörleri tanımlar.10, 16, 9A, E
5. Kurumsal strateji, Kurumsal kültür, kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramlarını açıklayarak aralarındaki ilişkiyi analiz eder.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurum Kimliği ve Tarihsel GelişimiDers notlarının okunması
2Kurumsal Kimlik StratejisiDers notlarının okunması
3Kurumsal İletişimDers notlarının okunması
4Kurumsal KültürDers notlarının okunması
5Kurumsal İmaj ve İtibarDers notlarının okunması
6Kurumsal ReklamcılıkDers notlarının okunması
7Kurum İçi İletişimDers notlarının okunması
8Ara Sınav
9Kurumsal Sosyal SorumlulukDers notlarının okunması/ Örnek olay inceleme
10Medya ile İlişkilerDers notlarının okunması
11Kurumlarda Yazılı İletişim Ders notlarının okunması
12Kriz YönetimiDers notlarının okunması
13Marka ArketipleriDers notlarının okunması
14Genel Değerlendirme
Kaynak
A. Okay. (2012). Kurum Kimliği, Derin Yayınları. Millman, D. (2011). Marka Kültürü. Mediacat Kitapları: İstanbul. Akıncı-Vural, Z.B. ve Bat, M. (2013). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İletişim Yayınları: İstanbul. Kadıbeşegil, S. (2015). İtibar Yönetimi, 8. bsk., Mediacat Kitapları: İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL KİMLİK -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; kurumsal strateji, kurumsal kültür, kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramlarının kavratılması ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurum Kimliği ve Tarihsel Gelişimi,Kurumsal Kimlik Stratejisi,Kurumsal İletişim,Kurumsal Kültür,Kurumsal İmaj ve İtibar,Kurumsal Reklamcılık,Kurum İçi İletişim,Ara Sınav,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Medya ile İlişkiler,Kurumlarda Yazılı İletişim ,Kriz Yönetimi,Marka Arketipleri,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kurum kimliği yapılarını açıklar. 16, 9A, E, F
2. Kurum kimliği unsurlarını tanımlar.10, 16, 9A, E
3. İmaj çeşitlerini açıklar.10, 16, 9A, E
4. Kurumsal imaj oluşumunda etkili olan faktörleri tanımlar.10, 16, 9A, E
5. Kurumsal strateji, Kurumsal kültür, kurumsal kişilik ve kurumsal kimlik kavramlarını açıklayarak aralarındaki ilişkiyi analiz eder.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurum Kimliği ve Tarihsel GelişimiDers notlarının okunması
2Kurumsal Kimlik StratejisiDers notlarının okunması
3Kurumsal İletişimDers notlarının okunması
4Kurumsal KültürDers notlarının okunması
5Kurumsal İmaj ve İtibarDers notlarının okunması
6Kurumsal ReklamcılıkDers notlarının okunması
7Kurum İçi İletişimDers notlarının okunması
8Ara Sınav
9Kurumsal Sosyal SorumlulukDers notlarının okunması/ Örnek olay inceleme
10Medya ile İlişkilerDers notlarının okunması
11Kurumlarda Yazılı İletişim Ders notlarının okunması
12Kriz YönetimiDers notlarının okunması
13Marka ArketipleriDers notlarının okunması
14Genel Değerlendirme
Kaynak
A. Okay. (2012). Kurum Kimliği, Derin Yayınları. Millman, D. (2011). Marka Kültürü. Mediacat Kitapları: İstanbul. Akıncı-Vural, Z.B. ve Bat, M. (2013). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İletişim Yayınları: İstanbul. Kadıbeşegil, S. (2015). İtibar Yönetimi, 8. bsk., Mediacat Kitapları: İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59