Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğretim Üyesi Saadet Uğurlu
Dersin AmacıMüşteri ilişkileri faaliyetlerin geliştirmek ve müşteri ilişkileri yönetiminin boyutlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Müşteri, tüketici kimdir? Müşteri ve tüketici çeşitleri. ,Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsam,Reklam ajansları ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, Ajans Yapısı, Görev ve sorumluluklar,Müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief,İş akış Süreçleri ve Müşteri temsilcisinin rolü,İyi bir müşteri temsilcisinin özellikleri,CRM’de Müşteri tatmini ve sadakat,Müşteriler ile iletişim geliştirme,Müşteriyi kazanma ve tutma,Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi,Veri Yönetimi,Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları,Sosyal CRM,Müşteri ilişkileri Proje-Öğrenci sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Müşteri ilişkileri faaliyetlerini geliştirme yöntemlerini gerçekleştirebilecektir.13, 16, 9A
1.1. Müşteri ilişkileri kavram ve özelliklerini açıklar. 13, 16, 9
1.2. Müşteri sadakati yaratma faaliyetlerini uygular. 13, 16, 9
1.3. Müşteri tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler. 13, 16, 9
2. Müşteri kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirebilecektir. 13, 16, 9A
2.1. Müşteri tutma modelini tanımlar.13, 16, 9
2.2. Müşteri tutma programını geliştirir.13, 16, 9
2.3. Müşteri şikayetlerini örnekler12, 13, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müşteri, tüketici kimdir? Müşteri ve tüketici çeşitleri. Temel kavramlar incelenebilir
2Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsam'Tüketici nasıl düşünür' kitabının 1-2 bölümü okunabilir.
3Reklam ajansları ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, Ajans Yapısı, Görev ve sorumluluklarDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
4Müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brieförnek kampanya incelemeleri
5İş akış Süreçleri ve Müşteri temsilcisinin rolüDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
6İyi bir müşteri temsilcisinin özellikleriDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
7CRM’de Müşteri tatmini ve sadakat'Tüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
8Müşteriler ile iletişim geliştirmeTüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
9Müşteriyi kazanma ve tutmaTüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
10Müşteri ilişkilerinin ölçülmesiTüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
11Veri YönetimiDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
12Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri ProgramlarıTüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
13Sosyal CRMDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
14Müşteri ilişkileri Proje-Öğrenci sunumuGrup çalışması hazırlığı
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
1. G. Zaltman, Tüketici Nasıl Düşünür?, Mediacat, 2003. 2. Y.Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem, İstanbul, 2010. 3. F. Akım, Halkla İlişkilerde Stratejik Karar, Derin, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer51050
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2510
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğretim Üyesi Saadet Uğurlu
Dersin AmacıMüşteri ilişkileri faaliyetlerin geliştirmek ve müşteri ilişkileri yönetiminin boyutlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Müşteri, tüketici kimdir? Müşteri ve tüketici çeşitleri. ,Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsam,Reklam ajansları ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, Ajans Yapısı, Görev ve sorumluluklar,Müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief,İş akış Süreçleri ve Müşteri temsilcisinin rolü,İyi bir müşteri temsilcisinin özellikleri,CRM’de Müşteri tatmini ve sadakat,Müşteriler ile iletişim geliştirme,Müşteriyi kazanma ve tutma,Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi,Veri Yönetimi,Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları,Sosyal CRM,Müşteri ilişkileri Proje-Öğrenci sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Müşteri ilişkileri faaliyetlerini geliştirme yöntemlerini gerçekleştirebilecektir.13, 16, 9A
1.1. Müşteri ilişkileri kavram ve özelliklerini açıklar. 13, 16, 9
1.2. Müşteri sadakati yaratma faaliyetlerini uygular. 13, 16, 9
1.3. Müşteri tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler. 13, 16, 9
2. Müşteri kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirebilecektir. 13, 16, 9A
2.1. Müşteri tutma modelini tanımlar.13, 16, 9
2.2. Müşteri tutma programını geliştirir.13, 16, 9
2.3. Müşteri şikayetlerini örnekler12, 13, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müşteri, tüketici kimdir? Müşteri ve tüketici çeşitleri. Temel kavramlar incelenebilir
2Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsam'Tüketici nasıl düşünür' kitabının 1-2 bölümü okunabilir.
3Reklam ajansları ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, Ajans Yapısı, Görev ve sorumluluklarDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
4Müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brieförnek kampanya incelemeleri
5İş akış Süreçleri ve Müşteri temsilcisinin rolüDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
6İyi bir müşteri temsilcisinin özellikleriDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
7CRM’de Müşteri tatmini ve sadakat'Tüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
8Müşteriler ile iletişim geliştirmeTüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
9Müşteriyi kazanma ve tutmaTüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
10Müşteri ilişkilerinin ölçülmesiTüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
11Veri YönetimiDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
12Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri ProgramlarıTüketici nasıl düşünür' kitabının 3-4 bölümü okunabilir.
13Sosyal CRMDers dosyasında yüklü ilgili dosya okunabilir
14Müşteri ilişkileri Proje-Öğrenci sunumuGrup çalışması hazırlığı
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
1. G. Zaltman, Tüketici Nasıl Düşünür?, Mediacat, 2003. 2. Y.Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem, İstanbul, 2010. 3. F. Akım, Halkla İlişkilerde Stratejik Karar, Derin, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59