Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLKELERİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin YardımcılarıProf. .Dr.Ayşen Akyüz
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencileri pazarlamanın temel kavram ve esaslarıyla tanıştırmak ve öğrencilerin tüketiciyi işletmenin odağına alan modern pazarlama stratejileri ve uygulamalarını kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamaya Giriş,Tüketici Davranışı,Pazarlama Ahlakı,Pazarlama Araştırması,Ürün ve Marka Kararları I,Ürün ve Marka Kararları II,Fiyatlandırma,Dağıtım ,Tutundurma-Bütünleşik Pazarlama İletişimi I,Tutundurma-Bütünleşik Pazarlama İletişimi II,Hizmet Pazarlaması,e-Pazarlama,Global Pazarlama I,Global Pazarlama II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamanın modern toplum ve işletmelerdeki rolünü kavrar.13, 16, 9A, C
3. Konumlandırma, müşteri değer önerisi gibi temel kavramları açıklar.13, 16, 9A, C
4. Kapsamlı bir plan oluşturmak için pazarlama karmasını bütünleştirir.13, 16, 9A, C
5. Pazarlama problemlerini analiz eder ve çözümler önerir. 13, 16, 9A, C
6. Global pazarlama çerçevesini kavrar. 13, 16, 9A, C
2. Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma temelli (4P) stratejiler geliştirir.13, 16, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamaya GirişÖn hazırlık gerekmiyor.
2Tüketici DavranışıKitaptan ilgili bölümün okunması
3Pazarlama AhlakıKitaptan ilgili bölümün okunması
4Pazarlama AraştırmasıÖn hazırlık gerekmiyor.
5Ürün ve Marka Kararları IKitaptan ilgili bölümün okunması
6Ürün ve Marka Kararları IIİlgili raporun okunması
7FiyatlandırmaKitaptan ilgili bölümün okunması
8Dağıtım Kitaptan ilgili bölümün okunması
9Tutundurma-Bütünleşik Pazarlama İletişimi IKitaptan ilgili bölümün okunması
10Tutundurma-Bütünleşik Pazarlama İletişimi IIİlgili raporun okunması
11Hizmet PazarlamasıKitaptan ilgili bölümün okunması
12e-Pazarlamaİlgili raporun okunması
13Global Pazarlama IKitaptan ilgili bölümün okunması
14Global Pazarlama IIİlgili raporun okunması
Kaynak
Dhruv Grewal, Michael Levy. Pazarlama. Nobel Yayınevi. J. Paul Peter, James H. Donnelly, Jr., Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Yayınevi.
Powerpoint sunumlar, ilgili raporlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLKELERİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin YardımcılarıProf. .Dr.Ayşen Akyüz
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencileri pazarlamanın temel kavram ve esaslarıyla tanıştırmak ve öğrencilerin tüketiciyi işletmenin odağına alan modern pazarlama stratejileri ve uygulamalarını kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamaya Giriş,Tüketici Davranışı,Pazarlama Ahlakı,Pazarlama Araştırması,Ürün ve Marka Kararları I,Ürün ve Marka Kararları II,Fiyatlandırma,Dağıtım ,Tutundurma-Bütünleşik Pazarlama İletişimi I,Tutundurma-Bütünleşik Pazarlama İletişimi II,Hizmet Pazarlaması,e-Pazarlama,Global Pazarlama I,Global Pazarlama II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamanın modern toplum ve işletmelerdeki rolünü kavrar.13, 16, 9A, C
3. Konumlandırma, müşteri değer önerisi gibi temel kavramları açıklar.13, 16, 9A, C
4. Kapsamlı bir plan oluşturmak için pazarlama karmasını bütünleştirir.13, 16, 9A, C
5. Pazarlama problemlerini analiz eder ve çözümler önerir. 13, 16, 9A, C
6. Global pazarlama çerçevesini kavrar. 13, 16, 9A, C
2. Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma temelli (4P) stratejiler geliştirir.13, 16, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamaya GirişÖn hazırlık gerekmiyor.
2Tüketici DavranışıKitaptan ilgili bölümün okunması
3Pazarlama AhlakıKitaptan ilgili bölümün okunması
4Pazarlama AraştırmasıÖn hazırlık gerekmiyor.
5Ürün ve Marka Kararları IKitaptan ilgili bölümün okunması
6Ürün ve Marka Kararları IIİlgili raporun okunması
7FiyatlandırmaKitaptan ilgili bölümün okunması
8Dağıtım Kitaptan ilgili bölümün okunması
9Tutundurma-Bütünleşik Pazarlama İletişimi IKitaptan ilgili bölümün okunması
10Tutundurma-Bütünleşik Pazarlama İletişimi IIİlgili raporun okunması
11Hizmet PazarlamasıKitaptan ilgili bölümün okunması
12e-Pazarlamaİlgili raporun okunması
13Global Pazarlama IKitaptan ilgili bölümün okunması
14Global Pazarlama IIİlgili raporun okunması
Kaynak
Dhruv Grewal, Michael Levy. Pazarlama. Nobel Yayınevi. J. Paul Peter, James H. Donnelly, Jr., Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Yayınevi.
Powerpoint sunumlar, ilgili raporlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59