Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL KÜLTÜR -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİmajların analizi, sentezlenmesi ve yorumlanması yoluyla, görsel dili etkili kullanmak, görsel algı ve görsel duyarlılık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanata Giriş,Gölsel Kültür kavramı ve imgenin tarihsel serüveni,Gerçeklik, Hiper Gerçeklik ve imge üretimi,Popüler kültür ve Pop Sanat,Görsel Çağ ve Tarihsel Süreçte Görsel okuryazarlık,Görsel Düşünme, Görsel Organizasyon, Gestalt Görsel Algılama İlkeleri,Görsel İletişim ve Görsel Analiz,Tasarım ve İletişim ilişkisinde Tipografi ve İşlevleri,Mısır Sanatı: Mimari-Heykel-Resim,Yunan Sanatı: Mimari-Heykel-Resim,Roma Sanatı: Mimari-Heykel-Resim
,Roman Sanatı: Mimari-Heykel-Resim,Gotik Sanat: Mimari-Heykel-Resim,Rönesans Sanat: Mimari-Heykel-Resim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel dili etkin bir şekilde kullanır.10, 13, 14, 16, 19, 2, 21, 5, 6, 9E, F, H
Sanatta çok kültürlülük esasını kavrar.10, 13, 14, 16, 19, 20, 21, 5, 6, 9F, H
Değişen kültürel üslupları karşılaştırır.10, 13, 16, 19, 2, 20, 21, 6E, F, H
Görsel bir imajın bağlamsal geçmişini değerlendirir.10, 13, 14, 16, 2, 20, 21, 6, 9E, F, H
Görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini açıklar.10, 16, 19, 20, 21, 5, 6F, H
Görmenin sadece biyolojik bir eylem olmayıp tarihsel ve kültürel bir olgu olduğunu kavrar.10, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 5, 6E, F, H
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki bağlantıyı ilişkilendirir.10, 13, 16, 18, 19, 5, 9
Uygarlıkların sanat anlayışları hakkında çıkarımda bulunur.10, 16, 20, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanata GirişBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
2Gölsel Kültür kavramı ve imgenin tarihsel serüveniBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
3Gerçeklik, Hiper Gerçeklik ve imge üretimiBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
4Popüler kültür ve Pop SanatBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
5Görsel Çağ ve Tarihsel Süreçte Görsel okuryazarlıkBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
6Görsel Düşünme, Görsel Organizasyon, Gestalt Görsel Algılama İlkeleriBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
7Görsel İletişim ve Görsel AnalizBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
8Tasarım ve İletişim ilişkisinde Tipografi ve İşlevleri''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
9Mısır Sanatı: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
10Yunan Sanatı: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
11Roma Sanatı: Mimari-Heykel-Resim
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
12Roman Sanatı: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
13Gotik Sanat: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
14Rönesans Sanat: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
Kaynak
1. Berger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016, 2. Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Barnard Malcolm, Ütopya Yayınevi, 3. Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Çakır Mukadder, Ütopya yayınları, 4. Sanatta Anlamın Görüntüsü, Leppert Richard, Ayrıntı yayınları, 5. Sanat Kültür ve Yaratıcılık-Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi-Öğretimi, Kırışoğlu, 2015 Ankara, 6. Yücel Halime, İmgeden Yoruma, Ayrıntı yayınları,2013, İstanbul, 7. Türkoğlu, Nurçay, Görü-yorum-Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü, der Yayınları, 2000 İstanbul, 8. Karadağ Çerkes, Görme Kültürü Dizisi III. Fotoğrafın Derin Anlamı, Öteki Yayınevi, 2016, 9. Karadağ Çerkes, Görüntü Tasarımı Dizisi III- Fotoğrafta Anlam ve Anlamlandırma, Öteki Yayınevi, 2016, İstanbul, 10. Kevin Robins, 'İmaj- Görmenin Kültür ve Politikası', Ayrıntı Yayınları, 2013, 11. Güzin Ilıcak Aydınalp, 'İmaj Üretimi', Nobel yayıncılık, 2014, 12. Gökhan Temizel, Sanat Eğitimi Alan Öğrencilerin Sanat ve Estetik Tutumlarına Görsel Kültürün Etkisi, Palet Yayınları, 2012,
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi, Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL KÜLTÜR -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİmajların analizi, sentezlenmesi ve yorumlanması yoluyla, görsel dili etkili kullanmak, görsel algı ve görsel duyarlılık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanata Giriş,Gölsel Kültür kavramı ve imgenin tarihsel serüveni,Gerçeklik, Hiper Gerçeklik ve imge üretimi,Popüler kültür ve Pop Sanat,Görsel Çağ ve Tarihsel Süreçte Görsel okuryazarlık,Görsel Düşünme, Görsel Organizasyon, Gestalt Görsel Algılama İlkeleri,Görsel İletişim ve Görsel Analiz,Tasarım ve İletişim ilişkisinde Tipografi ve İşlevleri,Mısır Sanatı: Mimari-Heykel-Resim,Yunan Sanatı: Mimari-Heykel-Resim,Roma Sanatı: Mimari-Heykel-Resim
,Roman Sanatı: Mimari-Heykel-Resim,Gotik Sanat: Mimari-Heykel-Resim,Rönesans Sanat: Mimari-Heykel-Resim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel dili etkin bir şekilde kullanır.10, 13, 14, 16, 19, 2, 21, 5, 6, 9E, F, H
Sanatta çok kültürlülük esasını kavrar.10, 13, 14, 16, 19, 20, 21, 5, 6, 9F, H
Değişen kültürel üslupları karşılaştırır.10, 13, 16, 19, 2, 20, 21, 6E, F, H
Görsel bir imajın bağlamsal geçmişini değerlendirir.10, 13, 14, 16, 2, 20, 21, 6, 9E, F, H
Görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini açıklar.10, 16, 19, 20, 21, 5, 6F, H
Görmenin sadece biyolojik bir eylem olmayıp tarihsel ve kültürel bir olgu olduğunu kavrar.10, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 5, 6E, F, H
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki bağlantıyı ilişkilendirir.10, 13, 16, 18, 19, 5, 9
Uygarlıkların sanat anlayışları hakkında çıkarımda bulunur.10, 16, 20, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanata GirişBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
2Gölsel Kültür kavramı ve imgenin tarihsel serüveniBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
3Gerçeklik, Hiper Gerçeklik ve imge üretimiBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
4Popüler kültür ve Pop SanatBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
5Görsel Çağ ve Tarihsel Süreçte Görsel okuryazarlıkBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
6Görsel Düşünme, Görsel Organizasyon, Gestalt Görsel Algılama İlkeleriBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
7Görsel İletişim ve Görsel AnalizBerger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016
8Tasarım ve İletişim ilişkisinde Tipografi ve İşlevleri''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
9Mısır Sanatı: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
10Yunan Sanatı: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
11Roma Sanatı: Mimari-Heykel-Resim
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
12Roman Sanatı: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
13Gotik Sanat: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
14Rönesans Sanat: Mimari-Heykel-Resim''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi
Kaynak
1. Berger, John, Görme Biçimleri, Metis yayınları, 2016, 2. Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Barnard Malcolm, Ütopya Yayınevi, 3. Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Çakır Mukadder, Ütopya yayınları, 4. Sanatta Anlamın Görüntüsü, Leppert Richard, Ayrıntı yayınları, 5. Sanat Kültür ve Yaratıcılık-Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi-Öğretimi, Kırışoğlu, 2015 Ankara, 6. Yücel Halime, İmgeden Yoruma, Ayrıntı yayınları,2013, İstanbul, 7. Türkoğlu, Nurçay, Görü-yorum-Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü, der Yayınları, 2000 İstanbul, 8. Karadağ Çerkes, Görme Kültürü Dizisi III. Fotoğrafın Derin Anlamı, Öteki Yayınevi, 2016, 9. Karadağ Çerkes, Görüntü Tasarımı Dizisi III- Fotoğrafta Anlam ve Anlamlandırma, Öteki Yayınevi, 2016, İstanbul, 10. Kevin Robins, 'İmaj- Görmenin Kültür ve Politikası', Ayrıntı Yayınları, 2013, 11. Güzin Ilıcak Aydınalp, 'İmaj Üretimi', Nobel yayıncılık, 2014, 12. Gökhan Temizel, Sanat Eğitimi Alan Öğrencilerin Sanat ve Estetik Tutumlarına Görsel Kültürün Etkisi, Palet Yayınları, 2012,
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi, Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59