Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANATTA YARATICI DÜŞÜNCE VE ESTETİK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat - Estetik ve Tasarım bağlantılarını kurmak, yaratıcı farkındalığı ve estetik yeterliliği geliştirmek, çok yönlü düşünme ve görme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanat nedir?,Sanatta Yaratıcılık olgusu, temellendiği unsurlar ve temel boyutları,Yaratıcı düşünme üretme biçimleri ve üç boyutlu zeka modeli, ıraksak düşünme-yakınsak düşünme modeli,Sanatsal Yaratma ve Tasarım Sürecinin Yedi Evresi ,Yaratıcı Süreçte Düşünsel Etkinlikler ve Görsel Algı, Sanatsal yaratma Sürecinde Renk Olgusu ve Nesne-Özne ilişkisi,Bir resmi görmenin yolları; Yaratıcı Görme.,Estetiğin tanımı ve temel kavramları, Estetik değeri belirleyen unsurlar.,Temel unsurların görselleştirilmesi: Illustrator,Illustrator: Araçlar,Illustrator: Araçlar,Yaratıcı süreçte çağrışımda özgünlük ve taslakların hazırlanması,Sanatsal fikrin görselleştirilmesi,Sanatsal fikrin görselleştirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Olayları ve nesneleri çok boyutlu bakış açısıyla analiz eder. | 19, 29, 4, 9 | A |
Özgün fikir üretme aşamalarını kavrar. | 11, 15 | |
Görsel örüntüleri kavrar. | 19, 21 | |
Görsel Sanat yapıtları üzerinden çağrışım zincirlerini ilişkilendirir. | 12, 19, 21 | R |
Kavramların görsel dönüşümlerini yorumlar. | 2, 21, 3, 6 | E |
Sanatın kavramlarını açıklar. | 10, 16 | A, B, D, G |
Dönemler arasında değişen üslupları sınıflandırır. | 10, 9 | A, B, D, G |
Kreatif imgeler tasarlar. | 29, 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 29: Anlam Çözümleme Tablo Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat nedir? | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008. |
2 | Sanatta Yaratıcılık olgusu, temellendiği unsurlar ve temel boyutları | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
3 | Yaratıcı düşünme üretme biçimleri ve üç boyutlu zeka modeli, ıraksak düşünme-yakınsak düşünme modeli | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
4 | Sanatsal Yaratma ve Tasarım Sürecinin Yedi Evresi | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
5 | Yaratıcı Süreçte Düşünsel Etkinlikler ve Görsel Algı | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
6 | Sanatsal yaratma Sürecinde Renk Olgusu ve Nesne-Özne ilişkisi | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
7 | Bir resmi görmenin yolları; Yaratıcı Görme. | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
8 | Estetiğin tanımı ve temel kavramları, Estetik değeri belirleyen unsurlar. | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
9 | Temel unsurların görselleştirilmesi: Illustrator | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
10 | Illustrator: Araçlar | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
11 | Illustrator: Araçlar | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
12 | Yaratıcı süreçte çağrışımda özgünlük ve taslakların hazırlanması | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
13 | Sanatsal fikrin görselleştirilmesi | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
14 | Sanatsal fikrin görselleştirilmesi | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
Kaynak |
1. Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008. 2. Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. 3. Kırışoğlu, Olcay Tekin, Sanat Kültür Yaratıcılık, Pegem Akademi, Ankara, 2009. 4. Sungur, Nuray, Yaratıcı Düşünce, İstanbul, Evrim Yayınevi, İstanbul, 1997. 5. Akarsu, Akarsu, Yaratıcı Düşünme Sanatı, Cinius Yayınları, İstanbul, 2018. 6. Özcan, Ali Osman, Algıdan Yorumu Yaratıcı Düşünce, Avcıol Basım Yayın, İstanbul, 2000. 7. Burkus, David, Yaratıcılık Mitleri, Nobel, Ankara, 2015. 8. Foster, Jack, Fikir Nasıl Bulunur, MediaCat, İstanbul, 2017. 9. Parsıl, Ümit, Sanatta Yaratıcılık, An Kitap, An Kitap, 2012. 10. Edi: Babacan Bursalı, Meryem, Sanatta Hafızanın Biçimleri, Küre Yayınları, İstanbul, 2017 11. Yıldız Demirtaş, Vesile, Yaratıcı ve Farklı Düşünmeye Giden Yol: Scamper, Ankara, 2020 12. Carr-Gomm Sarah, Sanat- Sanatın Gizli Dili, Çev: Lizet Deadato, İnkılap, İstanbul, 2014 13. N. Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Çev: Cevat Çapan, Remzi, İstanbul, 1982. 14. De Bolla Peter, Sanat ve Estetik, Çev: Koş Kubilay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2012 . 15. Özözer, Yekta Özcan, Yaratıcı Düşünmenin 27,5 Yöntemi, MediaCat, İstanbul, 2017. |
16. Sunat, Haluk, Psikanalitik Duyarlıklı Bakışla Yaratıcı Tavır, NotaBene Yayınları, İstanbul, 2019. 17. Robinson, G.& Rundell, J. Tahayyül Gücünü Yeniden Düşünmek, Kültür ve Yaratıcılık, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1999. 18. May, Rollo, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, İstanbul, 2021. 19. Tanilli, Server, Yaratıcı Aklın Sentezi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul, i 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANATTA YARATICI DÜŞÜNCE VE ESTETİK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat - Estetik ve Tasarım bağlantılarını kurmak, yaratıcı farkındalığı ve estetik yeterliliği geliştirmek, çok yönlü düşünme ve görme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanat nedir?,Sanatta Yaratıcılık olgusu, temellendiği unsurlar ve temel boyutları,Yaratıcı düşünme üretme biçimleri ve üç boyutlu zeka modeli, ıraksak düşünme-yakınsak düşünme modeli,Sanatsal Yaratma ve Tasarım Sürecinin Yedi Evresi ,Yaratıcı Süreçte Düşünsel Etkinlikler ve Görsel Algı, Sanatsal yaratma Sürecinde Renk Olgusu ve Nesne-Özne ilişkisi,Bir resmi görmenin yolları; Yaratıcı Görme.,Estetiğin tanımı ve temel kavramları, Estetik değeri belirleyen unsurlar.,Temel unsurların görselleştirilmesi: Illustrator,Illustrator: Araçlar,Illustrator: Araçlar,Yaratıcı süreçte çağrışımda özgünlük ve taslakların hazırlanması,Sanatsal fikrin görselleştirilmesi,Sanatsal fikrin görselleştirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Olayları ve nesneleri çok boyutlu bakış açısıyla analiz eder. | 19, 29, 4, 9 | A |
Özgün fikir üretme aşamalarını kavrar. | 11, 15 | |
Görsel örüntüleri kavrar. | 19, 21 | |
Görsel Sanat yapıtları üzerinden çağrışım zincirlerini ilişkilendirir. | 12, 19, 21 | R |
Kavramların görsel dönüşümlerini yorumlar. | 2, 21, 3, 6 | E |
Sanatın kavramlarını açıklar. | 10, 16 | A, B, D, G |
Dönemler arasında değişen üslupları sınıflandırır. | 10, 9 | A, B, D, G |
Kreatif imgeler tasarlar. | 29, 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 29: Anlam Çözümleme Tablo Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat nedir? | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008. |
2 | Sanatta Yaratıcılık olgusu, temellendiği unsurlar ve temel boyutları | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
3 | Yaratıcı düşünme üretme biçimleri ve üç boyutlu zeka modeli, ıraksak düşünme-yakınsak düşünme modeli | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
4 | Sanatsal Yaratma ve Tasarım Sürecinin Yedi Evresi | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
5 | Yaratıcı Süreçte Düşünsel Etkinlikler ve Görsel Algı | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
6 | Sanatsal yaratma Sürecinde Renk Olgusu ve Nesne-Özne ilişkisi | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
7 | Bir resmi görmenin yolları; Yaratıcı Görme. | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
8 | Estetiğin tanımı ve temel kavramları, Estetik değeri belirleyen unsurlar. | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
9 | Temel unsurların görselleştirilmesi: Illustrator | Okunacak Kitap: Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008 |
10 | Illustrator: Araçlar | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
11 | Illustrator: Araçlar | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
12 | Yaratıcı süreçte çağrışımda özgünlük ve taslakların hazırlanması | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
13 | Sanatsal fikrin görselleştirilmesi | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
14 | Sanatsal fikrin görselleştirilmesi | Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. |
Kaynak |
1. Kagan S.Moissej, Estetik ve Sanat Notları, Çev: Aziz Çalışlar, Karakalem Kitapevi, İzmir, 2008. 2. Çil Nafi, Mimarlık ve Resim Sanatında Yaratrıcı Süreç, Yem Yayınları, İstanbul 2011. 3. Kırışoğlu, Olcay Tekin, Sanat Kültür Yaratıcılık, Pegem Akademi, Ankara, 2009. 4. Sungur, Nuray, Yaratıcı Düşünce, İstanbul, Evrim Yayınevi, İstanbul, 1997. 5. Akarsu, Akarsu, Yaratıcı Düşünme Sanatı, Cinius Yayınları, İstanbul, 2018. 6. Özcan, Ali Osman, Algıdan Yorumu Yaratıcı Düşünce, Avcıol Basım Yayın, İstanbul, 2000. 7. Burkus, David, Yaratıcılık Mitleri, Nobel, Ankara, 2015. 8. Foster, Jack, Fikir Nasıl Bulunur, MediaCat, İstanbul, 2017. 9. Parsıl, Ümit, Sanatta Yaratıcılık, An Kitap, An Kitap, 2012. 10. Edi: Babacan Bursalı, Meryem, Sanatta Hafızanın Biçimleri, Küre Yayınları, İstanbul, 2017 11. Yıldız Demirtaş, Vesile, Yaratıcı ve Farklı Düşünmeye Giden Yol: Scamper, Ankara, 2020 12. Carr-Gomm Sarah, Sanat- Sanatın Gizli Dili, Çev: Lizet Deadato, İnkılap, İstanbul, 2014 13. N. Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Çev: Cevat Çapan, Remzi, İstanbul, 1982. 14. De Bolla Peter, Sanat ve Estetik, Çev: Koş Kubilay, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2012 . 15. Özözer, Yekta Özcan, Yaratıcı Düşünmenin 27,5 Yöntemi, MediaCat, İstanbul, 2017. |
16. Sunat, Haluk, Psikanalitik Duyarlıklı Bakışla Yaratıcı Tavır, NotaBene Yayınları, İstanbul, 2019. 17. Robinson, G.& Rundell, J. Tahayyül Gücünü Yeniden Düşünmek, Kültür ve Yaratıcılık, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1999. 18. May, Rollo, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, İstanbul, 2021. 19. Tanilli, Server, Yaratıcı Aklın Sentezi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul, i 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |