Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT KURAMLARI VE UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Neşe MESUTOĞLU KIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Modern Sanat akımlarını hazırlayan sebepleri irdelemek, dönemlere ait sanatçı ve sanat yapıtlarını belli teorik yaklaşımlar bağlamında görsel örnekler üzerinden değerlendirmektir. Bu bağlamda öğrencinin farklı dünya kültür ve uygarlıklarına yönelik çıkarımlar yapabilmesini sağlamak ve sanatsal bir vizyon ile kazanımlarını sanat ürünlerine dönüştürmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi,19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik.,20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm.,Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm.,Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm.,Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art.,Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat.,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sanat yapıtlarını ve sanatçısını dönemin kendi koşullarına göre değerlendirebilir. | 16, 9 | A, E, H |
Sanat Tarihi alanındaki kazanımları ürüne dönüştürebilir. | 10, 16, 20, 6, 9 | A, D, E, F, H |
Mesleki etiğin bilincinde sanat eseri üretebilir | 10, 16, 20, 9 | A, D, E, F, H |
Dönemlerin temel özelliklerini tanımlayabilir ve ürüne dönüştürebilir | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Modern ve Post Modern süreçler arasında bağlantılar kurabilir. | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Dönemlerin sanat yapıtlarını teorik bilgiler ışığında analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, D, E |
Çağ ve dönem üsluplarını kıyaslayabilir ve farklılık ve benzerliklerini tanımlayabilir | 10, 16, 6 | A, D |
Sanat yöntem ve tekniklerini doğru uygulayabilir | 14, 20, 6, 8 | A, D, E, F |
Kuramsal bilgiler ışığında sanat, sanatçı ve izleyen arasındaki iletişimi doğru kurabilir | 10, 16, 19, 20, 6, 8, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyişi ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | |
2 | 19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik. | Önerilen okumayı yapmak |
3 | 20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm. | Önerilen okumayı yapmak |
4 | Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm. | Önerilen okumayı yapmak |
5 | Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm. | Önerilen okumayı yapmak |
6 | Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art. | Önerilen okumayı yapmak |
7 | Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat. | Önerilen okumayı yapmak |
8 | Uygulama | |
9 | Uygulama | |
10 | Uygulama | |
11 | Uygulama | |
12 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
1. Ways of seeing, John Berger, Penguin Books 2. Art Fundementals: Theory and Practice, Otto Ocvirk, Robert Stinson ,Philip Wigg, Robert Bone, David Cayton: McGraw Hill. |
Powepoint sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 80 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT KURAMLARI VE UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Neşe MESUTOĞLU KIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Modern Sanat akımlarını hazırlayan sebepleri irdelemek, dönemlere ait sanatçı ve sanat yapıtlarını belli teorik yaklaşımlar bağlamında görsel örnekler üzerinden değerlendirmektir. Bu bağlamda öğrencinin farklı dünya kültür ve uygarlıklarına yönelik çıkarımlar yapabilmesini sağlamak ve sanatsal bir vizyon ile kazanımlarını sanat ürünlerine dönüştürmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi,19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik.,20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm.,Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm.,Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm.,Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art.,Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat.,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sanat yapıtlarını ve sanatçısını dönemin kendi koşullarına göre değerlendirebilir. | 16, 9 | A, E, H |
Sanat Tarihi alanındaki kazanımları ürüne dönüştürebilir. | 10, 16, 20, 6, 9 | A, D, E, F, H |
Mesleki etiğin bilincinde sanat eseri üretebilir | 10, 16, 20, 9 | A, D, E, F, H |
Dönemlerin temel özelliklerini tanımlayabilir ve ürüne dönüştürebilir | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Modern ve Post Modern süreçler arasında bağlantılar kurabilir. | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Dönemlerin sanat yapıtlarını teorik bilgiler ışığında analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | 10, 16, 19, 2, 9 | A, D, E |
Çağ ve dönem üsluplarını kıyaslayabilir ve farklılık ve benzerliklerini tanımlayabilir | 10, 16, 6 | A, D |
Sanat yöntem ve tekniklerini doğru uygulayabilir | 14, 20, 6, 8 | A, D, E, F |
Kuramsal bilgiler ışığında sanat, sanatçı ve izleyen arasındaki iletişimi doğru kurabilir | 10, 16, 19, 20, 6, 8, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyişi ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | |
2 | 19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik. | Önerilen okumayı yapmak |
3 | 20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm. | Önerilen okumayı yapmak |
4 | Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm. | Önerilen okumayı yapmak |
5 | Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm. | Önerilen okumayı yapmak |
6 | Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art. | Önerilen okumayı yapmak |
7 | Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat. | Önerilen okumayı yapmak |
8 | Uygulama | |
9 | Uygulama | |
10 | Uygulama | |
11 | Uygulama | |
12 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
1. Ways of seeing, John Berger, Penguin Books 2. Art Fundementals: Theory and Practice, Otto Ocvirk, Robert Stinson ,Philip Wigg, Robert Bone, David Cayton: McGraw Hill. |
Powepoint sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |