Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler, kültürlerarası iletişim kavramını ve küreselleşmenin ne anlama geldiğini anlayacaklardır. Ayrıca sözlü ve sözsüz iletişim farklılıkları, iş yerinde, arkadaşlar arasında kültürlerarası iletişim ve kültürlerarası iletişimin reklama etkisi hakkında bilgi edineceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse genel bakış.
,Kültürlerarası iletişimin tanımı
,Kültürel İletişim
,Kültürler arası Sözlü İletişim
,Emotions and expressions

,Sözsüz iletişim, fiziksel görünümler,Yaşlanma ve kültürlerarası iletişim,Ara sınav/Proje,Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim
,İşletmelerde kültürlerarası iletişim
,Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim
,Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test
,Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları.
Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test
,Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültürlerarası iletişimin unsurlarını öğrenme 13, 9A
Kültürlerarası iletişimin ne olduğunu tanımlama 13, 9A
Sözlü ve sözsüz iletişim kavramlarını öğrenme13, 6, 9A, F
Kültürlerle reklamcılık arasındaki ilişkiyi anlama10, 13, 6, 9A, F
Küreselleşmenin ne olduğunu anlama10, 13, 6, 9A, F
Kültürler arasında iletişim kurmanın önemini kavrama10, 13, 6, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse genel bakış.
2Kültürlerarası iletişimin tanımı
Intercultural Communication: A
3Kültürel İletişim
Intercultural Communication sf: 102
4Kültürler arası Sözlü İletişim
Intercultural Communication sf:162-170
5Emotions and expressions

Intercultural Communication sf: 202-219
6Sözsüz iletişim, fiziksel görünümlerIntercultural Communication sf: 230-240
7Yaşlanma ve kültürlerarası iletişimIntercultural Communication sf: 272
8Ara sınav/Proje
9Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim
Intercultural Communication sf: 512-551 Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 100 chapter:4
10İşletmelerde kültürlerarası iletişim
Intercultural Communication: A Critical Introduction sf:202-236 Intercultural Communication sf: 580-610
11Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim
Intercultural Communication sf:440-457
12Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test
Intercultural Communication sf: 353-366
13Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları.
Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test
Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 238-2611
14Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı
Kaynak
I. Piller, Intercultural Communication: A Critical Introduction L. Chen, Intercultural Communication

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler, kültürlerarası iletişim kavramını ve küreselleşmenin ne anlama geldiğini anlayacaklardır. Ayrıca sözlü ve sözsüz iletişim farklılıkları, iş yerinde, arkadaşlar arasında kültürlerarası iletişim ve kültürlerarası iletişimin reklama etkisi hakkında bilgi edineceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse genel bakış.
,Kültürlerarası iletişimin tanımı
,Kültürel İletişim
,Kültürler arası Sözlü İletişim
,Emotions and expressions

,Sözsüz iletişim, fiziksel görünümler,Yaşlanma ve kültürlerarası iletişim,Ara sınav/Proje,Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim
,İşletmelerde kültürlerarası iletişim
,Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim
,Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test
,Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları.
Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test
,Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültürlerarası iletişimin unsurlarını öğrenme 13, 9A
Kültürlerarası iletişimin ne olduğunu tanımlama 13, 9A
Sözlü ve sözsüz iletişim kavramlarını öğrenme13, 6, 9A, F
Kültürlerle reklamcılık arasındaki ilişkiyi anlama10, 13, 6, 9A, F
Küreselleşmenin ne olduğunu anlama10, 13, 6, 9A, F
Kültürler arasında iletişim kurmanın önemini kavrama10, 13, 6, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse genel bakış.
2Kültürlerarası iletişimin tanımı
Intercultural Communication: A
3Kültürel İletişim
Intercultural Communication sf: 102
4Kültürler arası Sözlü İletişim
Intercultural Communication sf:162-170
5Emotions and expressions

Intercultural Communication sf: 202-219
6Sözsüz iletişim, fiziksel görünümlerIntercultural Communication sf: 230-240
7Yaşlanma ve kültürlerarası iletişimIntercultural Communication sf: 272
8Ara sınav/Proje
9Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim
Intercultural Communication sf: 512-551 Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 100 chapter:4
10İşletmelerde kültürlerarası iletişim
Intercultural Communication: A Critical Introduction sf:202-236 Intercultural Communication sf: 580-610
11Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim
Intercultural Communication sf:440-457
12Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test
Intercultural Communication sf: 353-366
13Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları.
Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test
Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 238-2611
14Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı
Kaynak
I. Piller, Intercultural Communication: A Critical Introduction L. Chen, Intercultural Communication

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57