Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciler, kültürlerarası iletişim kavramını ve küreselleşmenin ne anlama geldiğini anlayacaklardır. Ayrıca sözlü ve sözsüz iletişim farklılıkları, iş yerinde, arkadaşlar arasında kültürlerarası iletişim ve kültürlerarası iletişimin reklama etkisi hakkında bilgi edineceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse genel bakış. ,Kültürlerarası iletişimin tanımı ,Kültürel İletişim ,Kültürler arası Sözlü İletişim ,Emotions and expressions ,Sözsüz iletişim, fiziksel görünümler,Yaşlanma ve kültürlerarası iletişim,Ara sınav/Proje,Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim ,İşletmelerde kültürlerarası iletişim ,Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim ,Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test ,Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları. Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test ,Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürlerarası iletişimin unsurlarını öğrenme | 13, 9 | A |
Kültürlerarası iletişimin ne olduğunu tanımlama | 13, 9 | A |
Sözlü ve sözsüz iletişim kavramlarını öğrenme | 13, 6, 9 | A, F |
Kültürlerle reklamcılık arasındaki ilişkiyi anlama | 10, 13, 6, 9 | A, F |
Küreselleşmenin ne olduğunu anlama | 10, 13, 6, 9 | A, F |
Kültürler arasında iletişim kurmanın önemini kavrama | 10, 13, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel bakış. | |
2 | Kültürlerarası iletişimin tanımı | Intercultural Communication: A |
3 | Kültürel İletişim | Intercultural Communication sf: 102 |
4 | Kültürler arası Sözlü İletişim | Intercultural Communication sf:162-170 |
5 | Emotions and expressions | Intercultural Communication sf: 202-219 |
6 | Sözsüz iletişim, fiziksel görünümler | Intercultural Communication sf: 230-240 |
7 | Yaşlanma ve kültürlerarası iletişim | Intercultural Communication sf: 272 |
8 | Ara sınav/Proje | |
9 | Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim | Intercultural Communication sf: 512-551 Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 100 chapter:4 |
10 | İşletmelerde kültürlerarası iletişim | Intercultural Communication: A Critical Introduction sf:202-236 Intercultural Communication sf: 580-610 |
11 | Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim | Intercultural Communication sf:440-457 |
12 | Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test | Intercultural Communication sf: 353-366 |
13 | Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları. Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test | Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 238-2611 |
14 | Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı |
Kaynak |
I. Piller, Intercultural Communication: A Critical Introduction L. Chen, Intercultural Communication |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 20 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciler, kültürlerarası iletişim kavramını ve küreselleşmenin ne anlama geldiğini anlayacaklardır. Ayrıca sözlü ve sözsüz iletişim farklılıkları, iş yerinde, arkadaşlar arasında kültürlerarası iletişim ve kültürlerarası iletişimin reklama etkisi hakkında bilgi edineceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse genel bakış. ,Kültürlerarası iletişimin tanımı ,Kültürel İletişim ,Kültürler arası Sözlü İletişim ,Emotions and expressions ,Sözsüz iletişim, fiziksel görünümler,Yaşlanma ve kültürlerarası iletişim,Ara sınav/Proje,Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim ,İşletmelerde kültürlerarası iletişim ,Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim ,Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test ,Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları. Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test ,Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürlerarası iletişimin unsurlarını öğrenme | 13, 9 | A |
Kültürlerarası iletişimin ne olduğunu tanımlama | 13, 9 | A |
Sözlü ve sözsüz iletişim kavramlarını öğrenme | 13, 6, 9 | A, F |
Kültürlerle reklamcılık arasındaki ilişkiyi anlama | 10, 13, 6, 9 | A, F |
Küreselleşmenin ne olduğunu anlama | 10, 13, 6, 9 | A, F |
Kültürler arasında iletişim kurmanın önemini kavrama | 10, 13, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel bakış. | |
2 | Kültürlerarası iletişimin tanımı | Intercultural Communication: A |
3 | Kültürel İletişim | Intercultural Communication sf: 102 |
4 | Kültürler arası Sözlü İletişim | Intercultural Communication sf:162-170 |
5 | Emotions and expressions | Intercultural Communication sf: 202-219 |
6 | Sözsüz iletişim, fiziksel görünümler | Intercultural Communication sf: 230-240 |
7 | Yaşlanma ve kültürlerarası iletişim | Intercultural Communication sf: 272 |
8 | Ara sınav/Proje | |
9 | Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim | Intercultural Communication sf: 512-551 Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 100 chapter:4 |
10 | İşletmelerde kültürlerarası iletişim | Intercultural Communication: A Critical Introduction sf:202-236 Intercultural Communication sf: 580-610 |
11 | Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim | Intercultural Communication sf:440-457 |
12 | Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test | Intercultural Communication sf: 353-366 |
13 | Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları. Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test | Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 238-2611 |
14 | Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı |
Kaynak |
I. Piller, Intercultural Communication: A Critical Introduction L. Chen, Intercultural Communication |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |