Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersin YardımcılarıDOÇ. DR. BİLGE KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı, Dört yıllık halkla ilişkiler ve reklamcılık eğitimi boyunca alınan bilgilerin uygulamaya aktarılmasını ve öğrencinin proje danışman öğretim üyesi gözetiminde 360 derece pazarlama iletişimi kampanyası gerçekleştirmesi sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam
,Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri,Proje Brief Yazımı,Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci,Literatür Taraması,Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri),Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu,Kreatif Çalışma Planı,Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili,Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar,Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları,Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard,Zaman Planı & Bütçe
,Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yöntemleriböğrenir.14, 6E, F
Halkla ilişkiler ile ilgili yöntemleri projelerde etkin kullanır.10, 16, 9A, F
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini planlar. 10, 14, 16, 6, 9D
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasını yönetir.10, 14, 2, 6D, E, F
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini ölçümler.10, 16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam
2Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri
3Proje Brief Yazımı
4Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci
5Literatür Taraması
6Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri)
7Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu
8Kreatif Çalışma Planı
9Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili
10Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar
11Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları
12Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard
13Zaman Planı & Bütçe
14Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6848
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersin YardımcılarıDOÇ. DR. BİLGE KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı, Dört yıllık halkla ilişkiler ve reklamcılık eğitimi boyunca alınan bilgilerin uygulamaya aktarılmasını ve öğrencinin proje danışman öğretim üyesi gözetiminde 360 derece pazarlama iletişimi kampanyası gerçekleştirmesi sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam
,Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri,Proje Brief Yazımı,Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci,Literatür Taraması,Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri),Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu,Kreatif Çalışma Planı,Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili,Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar,Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları,Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard,Zaman Planı & Bütçe
,Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yöntemleriböğrenir.14, 6E, F
Halkla ilişkiler ile ilgili yöntemleri projelerde etkin kullanır.10, 16, 9A, F
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini planlar. 10, 14, 16, 6, 9D
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasını yönetir.10, 14, 2, 6D, E, F
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini ölçümler.10, 16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam
2Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri
3Proje Brief Yazımı
4Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci
5Literatür Taraması
6Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri)
7Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu
8Kreatif Çalışma Planı
9Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili
10Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar
11Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları
12Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard
13Zaman Planı & Bütçe
14Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57