Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | DOÇ. DR. BİLGE KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Dört yıllık halkla ilişkiler ve reklamcılık eğitimi boyunca alınan bilgilerin uygulamaya aktarılmasını ve öğrencinin proje danışman öğretim üyesi gözetiminde 360 derece pazarlama iletişimi kampanyası gerçekleştirmesi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam ,Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri,Proje Brief Yazımı,Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci,Literatür Taraması,Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri),Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu,Kreatif Çalışma Planı,Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili,Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar,Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları,Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard,Zaman Planı & Bütçe ,Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yöntemleriböğrenir. | 14, 6 | E, F |
Halkla ilişkiler ile ilgili yöntemleri projelerde etkin kullanır. | 10, 16, 9 | A, F |
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini planlar. | 10, 14, 16, 6, 9 | D |
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasını yönetir. | 10, 14, 2, 6 | D, E, F |
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini ölçümler. | 10, 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam | |
2 | Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri | |
3 | Proje Brief Yazımı | |
4 | Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci | |
5 | Literatür Taraması | |
6 | Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri) | |
7 | Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu | |
8 | Kreatif Çalışma Planı | |
9 | Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili | |
10 | Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar | |
11 | Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları | |
12 | Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard | |
13 | Zaman Planı & Bütçe | |
14 | Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 8 | 48 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | DOÇ. DR. BİLGE KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Dört yıllık halkla ilişkiler ve reklamcılık eğitimi boyunca alınan bilgilerin uygulamaya aktarılmasını ve öğrencinin proje danışman öğretim üyesi gözetiminde 360 derece pazarlama iletişimi kampanyası gerçekleştirmesi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam ,Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri,Proje Brief Yazımı,Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci,Literatür Taraması,Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri),Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu,Kreatif Çalışma Planı,Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili,Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar,Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları,Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard,Zaman Planı & Bütçe ,Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yöntemleriböğrenir. | 14, 6 | E, F |
Halkla ilişkiler ile ilgili yöntemleri projelerde etkin kullanır. | 10, 16, 9 | A, F |
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini planlar. | 10, 14, 16, 6, 9 | D |
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasını yönetir. | 10, 14, 2, 6 | D, E, F |
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini ölçümler. | 10, 16, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam | |
2 | Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri | |
3 | Proje Brief Yazımı | |
4 | Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci | |
5 | Literatür Taraması | |
6 | Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri) | |
7 | Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu | |
8 | Kreatif Çalışma Planı | |
9 | Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili | |
10 | Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar | |
11 | Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları | |
12 | Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard | |
13 | Zaman Planı & Bütçe | |
14 | Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |