Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere örnek olaylar aracılığıyla pazarlama iletişiminin yapı taşları ve uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; HALKLA İLİŞKİLER PAYDAŞLARIN KARŞILIKLI FAYDA SAĞLADIĞI SİSTEM,Toplum ve Halkla İlişkiler,Tüketici ve Halkla İlişkiler,Medya ve Halkla İlişkiler,Sivil Toplum Kuruluşları ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi Paydaşlar ve Halkla İlişkiler,Örnek Olay 1,Örnek Olay 2,Örnek Olay 3,Örnek Olay 4,Örnek Olay 5,Örnek Olay 6,Örnek Olay 7,Örnek Olay 8; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlama iletişimini açıklayan modelleri kavrar. 10, 12, 13, 14, 16, 5E
Pazarlama İletişimi Süreci ile ilgili güncel bilgilere sahip olur.10, 12, 13, 14, 16, 5E
Bireysel ve takım olarak problem çözme yeteneğini geliştirir. 10, 12, 13, 14, 16, 5E
Takım çalışmasının önemini kavrar. 10, 12, 13, 14, 16, 5E
Eleştirel ve yaratıcı düşünce yeteneği geliştirir. 10, 12, 13, 14, 16, 5E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1HALKLA İLİŞKİLER PAYDAŞLARIN KARŞILIKLI FAYDA SAĞLADIĞI SİSTEMDers notlarından ilgili bölümü okumak.
2Toplum ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
3Tüketici ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
4Medya ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
5Sivil Toplum Kuruluşları ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
6Kurum İçi Paydaşlar ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak
7Örnek Olay 1Ders sunumunu hazırlamak.
8Örnek Olay 2Ders sunumunu hazırlamak.
9Örnek Olay 3Ders sunumunu hazırlamak.
10Örnek Olay 4Ders sunumunu hazırlamak.
11Örnek Olay 5Ders sunumunu hazırlamak.
12Örnek Olay 6Ders sunumunu hazırlamak.
13Örnek Olay 7Ders sunumunu hazırlamak.
14Örnek Olay 8Ders sunumunu hazırlamak.
Kaynak
The IMC Case Book: Cases in Integrated Marketing Communications, Susan K. Jones, J. Steven Kelly, 2016.
İnternetten edinilecek çeşitli örnek olaylar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31442
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)146
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere örnek olaylar aracılığıyla pazarlama iletişiminin yapı taşları ve uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; HALKLA İLİŞKİLER PAYDAŞLARIN KARŞILIKLI FAYDA SAĞLADIĞI SİSTEM,Toplum ve Halkla İlişkiler,Tüketici ve Halkla İlişkiler,Medya ve Halkla İlişkiler,Sivil Toplum Kuruluşları ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi Paydaşlar ve Halkla İlişkiler,Örnek Olay 1,Örnek Olay 2,Örnek Olay 3,Örnek Olay 4,Örnek Olay 5,Örnek Olay 6,Örnek Olay 7,Örnek Olay 8; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlama iletişimini açıklayan modelleri kavrar. 10, 12, 13, 14, 16, 5E
Pazarlama İletişimi Süreci ile ilgili güncel bilgilere sahip olur.10, 12, 13, 14, 16, 5E
Bireysel ve takım olarak problem çözme yeteneğini geliştirir. 10, 12, 13, 14, 16, 5E
Takım çalışmasının önemini kavrar. 10, 12, 13, 14, 16, 5E
Eleştirel ve yaratıcı düşünce yeteneği geliştirir. 10, 12, 13, 14, 16, 5E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1HALKLA İLİŞKİLER PAYDAŞLARIN KARŞILIKLI FAYDA SAĞLADIĞI SİSTEMDers notlarından ilgili bölümü okumak.
2Toplum ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
3Tüketici ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
4Medya ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
5Sivil Toplum Kuruluşları ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
6Kurum İçi Paydaşlar ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak
7Örnek Olay 1Ders sunumunu hazırlamak.
8Örnek Olay 2Ders sunumunu hazırlamak.
9Örnek Olay 3Ders sunumunu hazırlamak.
10Örnek Olay 4Ders sunumunu hazırlamak.
11Örnek Olay 5Ders sunumunu hazırlamak.
12Örnek Olay 6Ders sunumunu hazırlamak.
13Örnek Olay 7Ders sunumunu hazırlamak.
14Örnek Olay 8Ders sunumunu hazırlamak.
Kaynak
The IMC Case Book: Cases in Integrated Marketing Communications, Susan K. Jones, J. Steven Kelly, 2016.
İnternetten edinilecek çeşitli örnek olaylar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57