Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere örnek olaylar aracılığıyla pazarlama iletişiminin yapı taşları ve uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; HALKLA İLİŞKİLER PAYDAŞLARIN KARŞILIKLI FAYDA SAĞLADIĞI SİSTEM,Toplum ve Halkla İlişkiler,Tüketici ve Halkla İlişkiler,Medya ve Halkla İlişkiler,Sivil Toplum Kuruluşları ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi Paydaşlar ve Halkla İlişkiler,Örnek Olay 1,Örnek Olay 2,Örnek Olay 3,Örnek Olay 4,Örnek Olay 5,Örnek Olay 6,Örnek Olay 7,Örnek Olay 8; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pazarlama iletişimini açıklayan modelleri kavrar. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Pazarlama İletişimi Süreci ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Bireysel ve takım olarak problem çözme yeteneğini geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Takım çalışmasının önemini kavrar. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Eleştirel ve yaratıcı düşünce yeteneği geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | HALKLA İLİŞKİLER PAYDAŞLARIN KARŞILIKLI FAYDA SAĞLADIĞI SİSTEM | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
2 | Toplum ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
3 | Tüketici ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
4 | Medya ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
5 | Sivil Toplum Kuruluşları ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
6 | Kurum İçi Paydaşlar ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak |
7 | Örnek Olay 1 | Ders sunumunu hazırlamak. |
8 | Örnek Olay 2 | Ders sunumunu hazırlamak. |
9 | Örnek Olay 3 | Ders sunumunu hazırlamak. |
10 | Örnek Olay 4 | Ders sunumunu hazırlamak. |
11 | Örnek Olay 5 | Ders sunumunu hazırlamak. |
12 | Örnek Olay 6 | Ders sunumunu hazırlamak. |
13 | Örnek Olay 7 | Ders sunumunu hazırlamak. |
14 | Örnek Olay 8 | Ders sunumunu hazırlamak. |
Kaynak |
The IMC Case Book: Cases in Integrated Marketing Communications, Susan K. Jones, J. Steven Kelly, 2016. |
İnternetten edinilecek çeşitli örnek olaylar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 14 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere örnek olaylar aracılığıyla pazarlama iletişiminin yapı taşları ve uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; HALKLA İLİŞKİLER PAYDAŞLARIN KARŞILIKLI FAYDA SAĞLADIĞI SİSTEM,Toplum ve Halkla İlişkiler,Tüketici ve Halkla İlişkiler,Medya ve Halkla İlişkiler,Sivil Toplum Kuruluşları ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi Paydaşlar ve Halkla İlişkiler,Örnek Olay 1,Örnek Olay 2,Örnek Olay 3,Örnek Olay 4,Örnek Olay 5,Örnek Olay 6,Örnek Olay 7,Örnek Olay 8; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pazarlama iletişimini açıklayan modelleri kavrar. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Pazarlama İletişimi Süreci ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Bireysel ve takım olarak problem çözme yeteneğini geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Takım çalışmasının önemini kavrar. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Eleştirel ve yaratıcı düşünce yeteneği geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | HALKLA İLİŞKİLER PAYDAŞLARIN KARŞILIKLI FAYDA SAĞLADIĞI SİSTEM | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
2 | Toplum ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
3 | Tüketici ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
4 | Medya ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
5 | Sivil Toplum Kuruluşları ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak. |
6 | Kurum İçi Paydaşlar ve Halkla İlişkiler | Ders notlarından ilgili bölümü okumak |
7 | Örnek Olay 1 | Ders sunumunu hazırlamak. |
8 | Örnek Olay 2 | Ders sunumunu hazırlamak. |
9 | Örnek Olay 3 | Ders sunumunu hazırlamak. |
10 | Örnek Olay 4 | Ders sunumunu hazırlamak. |
11 | Örnek Olay 5 | Ders sunumunu hazırlamak. |
12 | Örnek Olay 6 | Ders sunumunu hazırlamak. |
13 | Örnek Olay 7 | Ders sunumunu hazırlamak. |
14 | Örnek Olay 8 | Ders sunumunu hazırlamak. |
Kaynak |
The IMC Case Book: Cases in Integrated Marketing Communications, Susan K. Jones, J. Steven Kelly, 2016. |
İnternetten edinilecek çeşitli örnek olaylar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |