Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, katılımcılara sosyal medya ve dijital medya kampanyalarının temelleri hakkında bilgi sunmaktır. Sosyal medyada davranış tasarım süreçlerinin anlaşılması ve markalar/kurumlar için etkili dijital kampanyalar tasarlanabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamaya Giriş,Sosyal Medya ve Nöromarketing,Dijital Pazarlama Planında Hedef Belirleme,Çoklu Kanal Planlama Model ve Stratejileri,Çoklu Kanal Dijital Pazarlama KPI'ları,Dijital Pazarlamada Brief Hazırlama,Yeni Nesil Pazarlama Teknolojileri - AR & VR,Sohbet Pazarlaması: Chatbotlar,Pazarlamada Oyunlaştırma,Konuk Konuşmacı - Dijital Pazarlamanın Geleceği,Sosyal Medyada Etkileşim ve İçerik ,Mobil Aplikasyon Şablonu Oluşturma,Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları,Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders Kazanımları; -Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamanın temellerinin anlaşılması -Sosyal Bağ Etkisi hakkında iç görü kazanımı -Sosyal medya stratejileri ve uygulamaları hakkında bilgi kazanımı -Dijital PR yönetimi ve Online Kriz Yönetimi konusunda iç görü kazanımı -Yeni Medya'da ürün / hizmet lansman süreçleri ve tasarımları konusunda pratik beceriler geliştirme | 13, 16, 19, 2, 4, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamaya Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Sosyal Medya ve Nöromarketing | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Dijital Pazarlama Planında Hedef Belirleme | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Çoklu Kanal Planlama Model ve Stratejileri | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Çoklu Kanal Dijital Pazarlama KPI'ları | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Dijital Pazarlamada Brief Hazırlama | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
7 | Yeni Nesil Pazarlama Teknolojileri - AR & VR | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | Sohbet Pazarlaması: Chatbotlar | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | Pazarlamada Oyunlaştırma | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
10 | Konuk Konuşmacı - Dijital Pazarlamanın Geleceği | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
11 | Sosyal Medyada Etkileşim ve İçerik | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Mobil Aplikasyon Şablonu Oluşturma | Ders materyalleri incelenmelidir. |
13 | Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
Kaynak |
-Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Digital Marketing, Pearson,2019 -Ders Notları -Görsel-işitsel içerikler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 25 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, katılımcılara sosyal medya ve dijital medya kampanyalarının temelleri hakkında bilgi sunmaktır. Sosyal medyada davranış tasarım süreçlerinin anlaşılması ve markalar/kurumlar için etkili dijital kampanyalar tasarlanabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamaya Giriş,Sosyal Medya ve Nöromarketing,Dijital Pazarlama Planında Hedef Belirleme,Çoklu Kanal Planlama Model ve Stratejileri,Çoklu Kanal Dijital Pazarlama KPI'ları,Dijital Pazarlamada Brief Hazırlama,Yeni Nesil Pazarlama Teknolojileri - AR & VR,Sohbet Pazarlaması: Chatbotlar,Pazarlamada Oyunlaştırma,Konuk Konuşmacı - Dijital Pazarlamanın Geleceği,Sosyal Medyada Etkileşim ve İçerik ,Mobil Aplikasyon Şablonu Oluşturma,Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları,Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders Kazanımları; -Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamanın temellerinin anlaşılması -Sosyal Bağ Etkisi hakkında iç görü kazanımı -Sosyal medya stratejileri ve uygulamaları hakkında bilgi kazanımı -Dijital PR yönetimi ve Online Kriz Yönetimi konusunda iç görü kazanımı -Yeni Medya'da ürün / hizmet lansman süreçleri ve tasarımları konusunda pratik beceriler geliştirme | 13, 16, 19, 2, 4, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamaya Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Sosyal Medya ve Nöromarketing | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Dijital Pazarlama Planında Hedef Belirleme | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Çoklu Kanal Planlama Model ve Stratejileri | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Çoklu Kanal Dijital Pazarlama KPI'ları | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Dijital Pazarlamada Brief Hazırlama | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
7 | Yeni Nesil Pazarlama Teknolojileri - AR & VR | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | Sohbet Pazarlaması: Chatbotlar | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | Pazarlamada Oyunlaştırma | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
10 | Konuk Konuşmacı - Dijital Pazarlamanın Geleceği | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
11 | Sosyal Medyada Etkileşim ve İçerik | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Mobil Aplikasyon Şablonu Oluşturma | Ders materyalleri incelenmelidir. |
13 | Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
Kaynak |
-Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Digital Marketing, Pearson,2019 -Ders Notları -Görsel-işitsel içerikler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |