Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı, katılımcılara sosyal medya ve dijital medya kampanyalarının temelleri hakkında bilgi sunmaktır. Sosyal medyada davranış tasarım süreçlerinin anlaşılması ve markalar/kurumlar için etkili dijital kampanyalar tasarlanabilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamaya Giriş,Sosyal Medya ve Nöromarketing,Dijital Pazarlama Planında Hedef Belirleme,Çoklu Kanal Planlama Model ve Stratejileri,Çoklu Kanal Dijital Pazarlama KPI'ları,Dijital Pazarlamada Brief Hazırlama,Yeni Nesil Pazarlama Teknolojileri - AR & VR,Sohbet Pazarlaması: Chatbotlar,Pazarlamada Oyunlaştırma,Konuk Konuşmacı - Dijital Pazarlamanın Geleceği,Sosyal Medyada Etkileşim ve İçerik ,Mobil Aplikasyon Şablonu Oluşturma,Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları,Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders Kazanımları; -Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamanın temellerinin anlaşılması -Sosyal Bağ Etkisi hakkında iç görü kazanımı -Sosyal medya stratejileri ve uygulamaları hakkında bilgi kazanımı -Dijital PR yönetimi ve Online Kriz Yönetimi konusunda iç görü kazanımı -Yeni Medya'da ürün / hizmet lansman süreçleri ve tasarımları konusunda pratik beceriler geliştirme13, 16, 19, 2, 4, 5A, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamaya GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Sosyal Medya ve NöromarketingTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Dijital Pazarlama Planında Hedef Belirlemeİlgili literatür araştırılmalıdır.
4Çoklu Kanal Planlama Model ve StratejileriÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5Çoklu Kanal Dijital Pazarlama KPI'larıTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Dijital Pazarlamada Brief HazırlamaEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
7Yeni Nesil Pazarlama Teknolojileri - AR & VRDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
8Sohbet Pazarlaması: ChatbotlarSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
9Pazarlamada OyunlaştırmaTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
10Konuk Konuşmacı - Dijital Pazarlamanın GeleceğiÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
11Sosyal Medyada Etkileşim ve İçerik Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Mobil Aplikasyon Şablonu OluşturmaDers materyalleri incelenmelidir.
13Final Hazırlıkları/ Proje SunumlarıI- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Final Hazırlıkları/ Proje SunumlarıII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
Kaynak
-Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Digital Marketing, Pearson,2019 -Ders Notları -Görsel-işitsel içerikler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22550
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı, katılımcılara sosyal medya ve dijital medya kampanyalarının temelleri hakkında bilgi sunmaktır. Sosyal medyada davranış tasarım süreçlerinin anlaşılması ve markalar/kurumlar için etkili dijital kampanyalar tasarlanabilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamaya Giriş,Sosyal Medya ve Nöromarketing,Dijital Pazarlama Planında Hedef Belirleme,Çoklu Kanal Planlama Model ve Stratejileri,Çoklu Kanal Dijital Pazarlama KPI'ları,Dijital Pazarlamada Brief Hazırlama,Yeni Nesil Pazarlama Teknolojileri - AR & VR,Sohbet Pazarlaması: Chatbotlar,Pazarlamada Oyunlaştırma,Konuk Konuşmacı - Dijital Pazarlamanın Geleceği,Sosyal Medyada Etkileşim ve İçerik ,Mobil Aplikasyon Şablonu Oluşturma,Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları,Final Hazırlıkları/ Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders Kazanımları; -Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamanın temellerinin anlaşılması -Sosyal Bağ Etkisi hakkında iç görü kazanımı -Sosyal medya stratejileri ve uygulamaları hakkında bilgi kazanımı -Dijital PR yönetimi ve Online Kriz Yönetimi konusunda iç görü kazanımı -Yeni Medya'da ürün / hizmet lansman süreçleri ve tasarımları konusunda pratik beceriler geliştirme13, 16, 19, 2, 4, 5A, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Medya ve Dijital Pazarlamaya GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Sosyal Medya ve NöromarketingTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Dijital Pazarlama Planında Hedef Belirlemeİlgili literatür araştırılmalıdır.
4Çoklu Kanal Planlama Model ve StratejileriÖnceki konular pekiştirilmelidir.
5Çoklu Kanal Dijital Pazarlama KPI'larıTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Dijital Pazarlamada Brief HazırlamaEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
7Yeni Nesil Pazarlama Teknolojileri - AR & VRDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
8Sohbet Pazarlaması: ChatbotlarSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
9Pazarlamada OyunlaştırmaTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
10Konuk Konuşmacı - Dijital Pazarlamanın GeleceğiÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
11Sosyal Medyada Etkileşim ve İçerik Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Mobil Aplikasyon Şablonu OluşturmaDers materyalleri incelenmelidir.
13Final Hazırlıkları/ Proje SunumlarıI- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Final Hazırlıkları/ Proje SunumlarıII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
Kaynak
-Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Digital Marketing, Pearson,2019 -Ders Notları -Görsel-işitsel içerikler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57