Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; dünyada üretim ve hizmet kurumlarından, kamu kurumları ve kar amacı olmayan oluşumlara kadar mükemmele ulaşmanın temel yolu olarak benimsenen toplam kalite anlayışının benimsetilerek, farklı kurumsal uygulamalarla içselleştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri,Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık,Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite,Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi,Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Ara sınav,Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi,Kurumsal iletişimde kalite,Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin
önemi,Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi,Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler,Değerlendirme / Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektirA, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanılar
1.2 Kalite kavramını tanımlar
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslayabilir
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektirA, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
2.2 Süreç yönetimini açıklar
2.3 Süreç yönetiminin geliştirmenin temel öğelerini anlayabilir
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektirA, D, E
3.1 Kalite kapsamında müşterileri tanımlar
3.2 Müşterilerin kalite beklentisini tanımlar
3.3 Kalite ve müşteri ilişkisini açıklar
4. Kalite güvence sistemlerini uygulayabilecektirA, D, E
4.1 Kalite güvence sistemini tanımlar
4.2 Kalite güvence sistemlerini açıklar
4.3 Kalite güvence sistemi oluşturur
5. Sorun çözme yetisine sahip olabilecektirA, D, E
5.1 İstatistiksel kalite kontrolü yapabilir
5.2 Kalite kontrol çizelgelerini yorumlar
5.3 Kalite kontrol stratejsi oluşturur
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri
2Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık
3Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite
4Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi
5Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri
6Halkla ilişkilerde kalite modelleri
7Halkla ilişkilerde kalite modelleri
8Ara sınav
9Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi
10Kurumsal iletişimde kalite
11Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin
önemi
12Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi
13Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler
14Değerlendirme / Ders tekrarı
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11515
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; dünyada üretim ve hizmet kurumlarından, kamu kurumları ve kar amacı olmayan oluşumlara kadar mükemmele ulaşmanın temel yolu olarak benimsenen toplam kalite anlayışının benimsetilerek, farklı kurumsal uygulamalarla içselleştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri,Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık,Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite,Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi,Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Ara sınav,Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi,Kurumsal iletişimde kalite,Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin
önemi,Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi,Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler,Değerlendirme / Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektirA, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanılar
1.2 Kalite kavramını tanımlar
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslayabilir
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektirA, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
2.2 Süreç yönetimini açıklar
2.3 Süreç yönetiminin geliştirmenin temel öğelerini anlayabilir
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektirA, D, E
3.1 Kalite kapsamında müşterileri tanımlar
3.2 Müşterilerin kalite beklentisini tanımlar
3.3 Kalite ve müşteri ilişkisini açıklar
4. Kalite güvence sistemlerini uygulayabilecektirA, D, E
4.1 Kalite güvence sistemini tanımlar
4.2 Kalite güvence sistemlerini açıklar
4.3 Kalite güvence sistemi oluşturur
5. Sorun çözme yetisine sahip olabilecektirA, D, E
5.1 İstatistiksel kalite kontrolü yapabilir
5.2 Kalite kontrol çizelgelerini yorumlar
5.3 Kalite kontrol stratejsi oluşturur
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri
2Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık
3Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite
4Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi
5Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri
6Halkla ilişkilerde kalite modelleri
7Halkla ilişkilerde kalite modelleri
8Ara sınav
9Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi
10Kurumsal iletişimde kalite
11Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin
önemi
12Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi
13Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler
14Değerlendirme / Ders tekrarı
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57