Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER ATÖLYESİ-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara PR stratejilerinin temelleri ile ilgili bilgi sunmak ve iletişim kampanyalarında PR stratejilerinin nasıl uygulandığı hakkında iç görü kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,PR ve Hikaye Anlatıcılığı,Marka Arşetipleri,PR Kampanya Tasarımı,İtibar Yönetimi & Online İtibar Yönetimi,Kriz Yönetiminde PR Çalışmaları,LAB Uygulamaları,LAB Uygulamaları,LAB Uygulamaları,LAB Uygulamaları,Konuşma Metni Yazarlığı, Kampanya Grup Sunumları I, Kampanya Grup Sunumları II, Kampanya Grup Sunumları III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
13, 16, 19, 4, 5A, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Derse GirişDers materyalleri incelenmelidir.
0PR ve Hikaye AnlatıcılığıTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
0Marka Arşetipleriİlgili literatür araştırılmalıdır.
0PR Kampanya TasarımıÖnceki konular pekiştirilmelidir.
0İtibar Yönetimi & Online İtibar YönetimiTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
0Kriz Yönetiminde PR ÇalışmalarıEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
0LAB UygulamalarıDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
0LAB UygulamalarıSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
0LAB UygulamalarıSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
0LAB UygulamalarıSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
0Konuşma Metni YazarlığıTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
0 Kampanya Grup Sunumları ISunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
0 Kampanya Grup Sunumları IIII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
0 Kampanya Grup Sunumları IIIGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22550
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER ATÖLYESİ-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara PR stratejilerinin temelleri ile ilgili bilgi sunmak ve iletişim kampanyalarında PR stratejilerinin nasıl uygulandığı hakkında iç görü kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,PR ve Hikaye Anlatıcılığı,Marka Arşetipleri,PR Kampanya Tasarımı,İtibar Yönetimi & Online İtibar Yönetimi,Kriz Yönetiminde PR Çalışmaları,LAB Uygulamaları,LAB Uygulamaları,LAB Uygulamaları,LAB Uygulamaları,Konuşma Metni Yazarlığı, Kampanya Grup Sunumları I, Kampanya Grup Sunumları II, Kampanya Grup Sunumları III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
13, 16, 19, 4, 5A, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Derse GirişDers materyalleri incelenmelidir.
0PR ve Hikaye AnlatıcılığıTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
0Marka Arşetipleriİlgili literatür araştırılmalıdır.
0PR Kampanya TasarımıÖnceki konular pekiştirilmelidir.
0İtibar Yönetimi & Online İtibar YönetimiTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
0Kriz Yönetiminde PR ÇalışmalarıEk olarak verilen makaleler okunmalıdır.
0LAB UygulamalarıDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
0LAB UygulamalarıSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
0LAB UygulamalarıSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
0LAB UygulamalarıSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
0Konuşma Metni YazarlığıTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
0 Kampanya Grup Sunumları ISunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
0 Kampanya Grup Sunumları IIII-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
0 Kampanya Grup Sunumları IIIGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57