Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İş Sağlığı ve güvenliği bilinci ve farkındalığı oluşturmak. İş hayatında İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yapılan çalışmalarda nasıl rol alınacağını göstermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş,İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı,Acil Durumlar,İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü,İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları,İSG Kurulları,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme,Psikososyal risk faktörleri,İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği,Kişisel Koruyucu Donanımlar,İlkyardım,Ergonomi,Sağlık ve Güvenlik İşaretleri,Türkiyede ve Dünyada İş sağlığı ve Güvenliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili kavramları ve iş sağlığı ve güvenliğinin önemini açıklayabilecektir. 2. İş kazalarının ve meslek hastalıklarının nedenlerini, iş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı alınabilecek önlemleri açıklayabilecektir.3.İşyerinde iş sağlığı ve güvenliği örgütlenmesini açıklayabilecektir.4.Uluslararası mevzuat açısından iş sağlığı ve güvenliği konusunu değerlendirebilecektir.5.Türkiye'de iş sağlığı ve güvenliğinin genel görünümünü analiz edebilecektir. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | - |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı | İlgili okuma |
3 | Acil Durumlar | İlgili okuma |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü | İlgili okuma |
5 | İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | İlgili okuma |
6 | İSG Kurulları | İlgili okuma |
7 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme | İlgili okuma |
8 | Psikososyal risk faktörleri | İlgili okuma |
9 | İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği | İlgili okuma |
10 | Kişisel Koruyucu Donanımlar | İlgili okuma |
11 | İlkyardım | İlgili okuma |
12 | Ergonomi | İlgili okuma |
13 | Sağlık ve Güvenlik İşaretleri | İlgili okuma |
14 | Türkiyede ve Dünyada İş sağlığı ve Güvenliği | İlgili okuma |
Kaynak |
https://www.mevzuat.gov.tr/Kanunlar.aspx -https://www.lebibyalkin.com.tr/mevzuat/ - Öğretmen notları -http://www.turkis.org.tr/dosya/lIEzkbGK8Lyp.pdf -http://portal.uzem.omu.edu.tr/ https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm www.anadoluissagligi.com/img www.bilecik.edu.tr/makine |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İş Sağlığı ve güvenliği bilinci ve farkındalığı oluşturmak. İş hayatında İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yapılan çalışmalarda nasıl rol alınacağını göstermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş,İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı,Acil Durumlar,İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü,İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları,İSG Kurulları,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme,Psikososyal risk faktörleri,İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği,Kişisel Koruyucu Donanımlar,İlkyardım,Ergonomi,Sağlık ve Güvenlik İşaretleri,Türkiyede ve Dünyada İş sağlığı ve Güvenliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili kavramları ve iş sağlığı ve güvenliğinin önemini açıklayabilecektir. 2. İş kazalarının ve meslek hastalıklarının nedenlerini, iş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı alınabilecek önlemleri açıklayabilecektir.3.İşyerinde iş sağlığı ve güvenliği örgütlenmesini açıklayabilecektir.4.Uluslararası mevzuat açısından iş sağlığı ve güvenliği konusunu değerlendirebilecektir.5.Türkiye'de iş sağlığı ve güvenliğinin genel görünümünü analiz edebilecektir. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | - |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı | İlgili okuma |
3 | Acil Durumlar | İlgili okuma |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü | İlgili okuma |
5 | İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | İlgili okuma |
6 | İSG Kurulları | İlgili okuma |
7 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme | İlgili okuma |
8 | Psikososyal risk faktörleri | İlgili okuma |
9 | İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği | İlgili okuma |
10 | Kişisel Koruyucu Donanımlar | İlgili okuma |
11 | İlkyardım | İlgili okuma |
12 | Ergonomi | İlgili okuma |
13 | Sağlık ve Güvenlik İşaretleri | İlgili okuma |
14 | Türkiyede ve Dünyada İş sağlığı ve Güvenliği | İlgili okuma |
Kaynak |
https://www.mevzuat.gov.tr/Kanunlar.aspx -https://www.lebibyalkin.com.tr/mevzuat/ - Öğretmen notları -http://www.turkis.org.tr/dosya/lIEzkbGK8Lyp.pdf -http://portal.uzem.omu.edu.tr/ https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm www.anadoluissagligi.com/img www.bilecik.edu.tr/makine |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |