Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Reklâm stratejileri ve modellerini özümsetmek; alana dair farkındalık kazandırmak reklam kavramlarını belletmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklam nedir, reklamın amaçları kısa tarihçesi, toplum ve ekonomideki yeri,Reklamın önemi reklamın hayatımızdaki yeri reklam mecraları; reklam modelleri ,Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain,Reklam örneReklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chainkleriyle model analizi,Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain,Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain,Reklam stratejilerine giriş,Reklam stratejileri- öğrenci sunumları,Reklam stratejileri; öğrenci sunumları,Reklam stratejilerine dünya reklamlarından örnekler: Stratejileri inceleme ve tahminde bulunma- öğrenci sunumları,Reklam incelemeleri; yazılı, hareketli, bilboard, sosyal medya, mobile - öğrenci sunumları,Reklam stretejisini veya modelini bulmak için gruplu reklam incelemeleri- öğrenci sunumları,Reklam incelemeleri ve tekrarlar- öğrenci sunumları,Reklam inceleme- Genel değerlendirme- öğrenci sununmları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir reklamı oluşturan öğeleri açıklar | 10, 13, 19, 20, 37, 9 | A |
Bir reklamın tasarlanmasındaki etkenleri listeler | 16, 9 | A, E |
Reklam model ve stratejilerini açıklar | 2, 6, 9 | A, C |
Reklam model ve stratejilerini tanımlar | 16, 9 | A, E |
Reklam model ve stratejilerini değerlendirir | 6 | A, E, F |
Reklam modellerini tanımlar | 16, 9 | A, E, F |
Reklam stratejilerini tanımlar | 16, 9 | A, D, E, F |
Reklam oluşturma yöntemlerini örnekler | 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam nedir, reklamın amaçları kısa tarihçesi, toplum ve ekonomideki yeri | İlgili okuma |
2 | Reklamın önemi reklamın hayatımızdaki yeri reklam mecraları; reklam modelleri | İlgili okuma |
3 | Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain | İlgili okuma |
4 | Reklam örneReklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chainkleriyle model analizi | İlgili okuma |
5 | Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain | İlgili okuma |
6 | Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain | İlgili okuma |
7 | Reklam stratejilerine giriş | İlgili okuma |
8 | Reklam stratejileri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
9 | Reklam stratejileri; öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | Reklam stratejilerine dünya reklamlarından örnekler: Stratejileri inceleme ve tahminde bulunma- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Reklam incelemeleri; yazılı, hareketli, bilboard, sosyal medya, mobile - öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Reklam stretejisini veya modelini bulmak için gruplu reklam incelemeleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Reklam incelemeleri ve tekrarlar- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
14 | Reklam inceleme- Genel değerlendirme- öğrenci sununmları | İlgili okuma |
Kaynak |
Advertising & Integrated Brand Promotion 7th edition, GENGACE LEARNING Pub.2015 Ders notları-pp Dyer, Gillian, Advertising as Communication, Routledge Barthes, Roland, Mythologies, |
Reklam modelleri ve yöntemleri ile ilgili tüm kaynaklar, pazarlama ve satışla ilgili olanlar Reklam terminolojisi /sözlüğü Yeni Medya ve reklâmcılık REKLAM vAKFI YAYINLARI VE WEB sayfası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Reklâm stratejileri ve modellerini özümsetmek; alana dair farkındalık kazandırmak reklam kavramlarını belletmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklam nedir, reklamın amaçları kısa tarihçesi, toplum ve ekonomideki yeri,Reklamın önemi reklamın hayatımızdaki yeri reklam mecraları; reklam modelleri ,Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain,Reklam örneReklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chainkleriyle model analizi,Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain,Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain,Reklam stratejilerine giriş,Reklam stratejileri- öğrenci sunumları,Reklam stratejileri; öğrenci sunumları,Reklam stratejilerine dünya reklamlarından örnekler: Stratejileri inceleme ve tahminde bulunma- öğrenci sunumları,Reklam incelemeleri; yazılı, hareketli, bilboard, sosyal medya, mobile - öğrenci sunumları,Reklam stretejisini veya modelini bulmak için gruplu reklam incelemeleri- öğrenci sunumları,Reklam incelemeleri ve tekrarlar- öğrenci sunumları,Reklam inceleme- Genel değerlendirme- öğrenci sununmları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir reklamı oluşturan öğeleri açıklar | 10, 13, 19, 20, 37, 9 | A |
Bir reklamın tasarlanmasındaki etkenleri listeler | 16, 9 | A, E |
Reklam model ve stratejilerini açıklar | 2, 6, 9 | A, C |
Reklam model ve stratejilerini tanımlar | 16, 9 | A, E |
Reklam model ve stratejilerini değerlendirir | 6 | A, E, F |
Reklam modellerini tanımlar | 16, 9 | A, E, F |
Reklam stratejilerini tanımlar | 16, 9 | A, D, E, F |
Reklam oluşturma yöntemlerini örnekler | 16, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam nedir, reklamın amaçları kısa tarihçesi, toplum ve ekonomideki yeri | İlgili okuma |
2 | Reklamın önemi reklamın hayatımızdaki yeri reklam mecraları; reklam modelleri | İlgili okuma |
3 | Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain | İlgili okuma |
4 | Reklam örneReklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chainkleriyle model analizi | İlgili okuma |
5 | Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain | İlgili okuma |
6 | Reklam modelleri ; AIDA • DAGMAR or ‘Hierarchy of Effects’ • DRIP • VIPS • DMP • PLC • Maslow • MECCA or Means-End Chain | İlgili okuma |
7 | Reklam stratejilerine giriş | İlgili okuma |
8 | Reklam stratejileri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
9 | Reklam stratejileri; öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | Reklam stratejilerine dünya reklamlarından örnekler: Stratejileri inceleme ve tahminde bulunma- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Reklam incelemeleri; yazılı, hareketli, bilboard, sosyal medya, mobile - öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Reklam stretejisini veya modelini bulmak için gruplu reklam incelemeleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Reklam incelemeleri ve tekrarlar- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
14 | Reklam inceleme- Genel değerlendirme- öğrenci sununmları | İlgili okuma |
Kaynak |
Advertising & Integrated Brand Promotion 7th edition, GENGACE LEARNING Pub.2015 Ders notları-pp Dyer, Gillian, Advertising as Communication, Routledge Barthes, Roland, Mythologies, |
Reklam modelleri ve yöntemleri ile ilgili tüm kaynaklar, pazarlama ve satışla ilgili olanlar Reklam terminolojisi /sözlüğü Yeni Medya ve reklâmcılık REKLAM vAKFI YAYINLARI VE WEB sayfası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |