Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim olgusunu tanımlayarak iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletişim modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişimin temel kavramları,İletişim Süreci ve bunun özellikleri,Temel İletişim Kuram ve Modelleri,Sözlü, Sözsüz, Yazılı ve Görsel İletişim,Kültür ve İletişim,Grup İletişimi,Kişilerarası İletişim,Ara Sınav,Yeni İletişim Teknolojileri,İletişim ve Algı,İletişim ve Toplum/ Toplumsal Değişim ,Medya Okuryazarlığı,Uluslararası İletişim,İletişim ve Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | 12 | A |
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. | 9 | A |
İletişimi etkin bir şekilde kullanır. | 9 | A |
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. | 16 | A |
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. | 10, 9 | D |
İletişim modellerini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin temel kavramları | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
2 | İletişim Süreci ve bunun özellikleri | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
3 | Temel İletişim Kuram ve Modelleri | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
4 | Sözlü, Sözsüz, Yazılı ve Görsel İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
5 | Kültür ve İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
6 | Grup İletişimi | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
7 | Kişilerarası İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
8 | Ara Sınav | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
9 | Yeni İletişim Teknolojileri | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
10 | İletişim ve Algı | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
11 | İletişim ve Toplum/ Toplumsal Değişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
12 | Medya Okuryazarlığı | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
13 | Uluslararası İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
14 | İletişim ve Etik | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
Kaynak |
Fiske, John . Introduction to Communication Studies. London & New York: Routledge. Öğretim üyesinin ders notları |
Sheila Steinberg, An Introduction To Communication Studies, Juta, 2007 Schultze, Quentin, “Communication And Social Legitimation”, In: Qualitative Sociology, Vol. 5(3), 224-240. Dean, J. “The Limits of Communication.” In: Guernica Magazine, 1 Oct. 2012Annese, Susanna, “Mediated Identity in the Parasocial Interaction of TV”, In: Identity, Vol. 4(4), 371-388. Friedman, Ted, “The World Of The WorldOf Coca-Cola”, In: Communication Research, Vol. 19, 642-662 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 23 | 23 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim olgusunu tanımlayarak iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletişim modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişimin temel kavramları,İletişim Süreci ve bunun özellikleri,Temel İletişim Kuram ve Modelleri,Sözlü, Sözsüz, Yazılı ve Görsel İletişim,Kültür ve İletişim,Grup İletişimi,Kişilerarası İletişim,Ara Sınav,Yeni İletişim Teknolojileri,İletişim ve Algı,İletişim ve Toplum/ Toplumsal Değişim ,Medya Okuryazarlığı,Uluslararası İletişim,İletişim ve Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | 12 | A |
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. | 9 | A |
İletişimi etkin bir şekilde kullanır. | 9 | A |
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. | 16 | A |
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. | 10, 9 | D |
İletişim modellerini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin temel kavramları | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
2 | İletişim Süreci ve bunun özellikleri | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
3 | Temel İletişim Kuram ve Modelleri | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
4 | Sözlü, Sözsüz, Yazılı ve Görsel İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
5 | Kültür ve İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
6 | Grup İletişimi | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
7 | Kişilerarası İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
8 | Ara Sınav | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı |
9 | Yeni İletişim Teknolojileri | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
10 | İletişim ve Algı | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
11 | İletişim ve Toplum/ Toplumsal Değişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
12 | Medya Okuryazarlığı | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
13 | Uluslararası İletişim | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
14 | İletişim ve Etik | Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı. |
Kaynak |
Fiske, John . Introduction to Communication Studies. London & New York: Routledge. Öğretim üyesinin ders notları |
Sheila Steinberg, An Introduction To Communication Studies, Juta, 2007 Schultze, Quentin, “Communication And Social Legitimation”, In: Qualitative Sociology, Vol. 5(3), 224-240. Dean, J. “The Limits of Communication.” In: Guernica Magazine, 1 Oct. 2012Annese, Susanna, “Mediated Identity in the Parasocial Interaction of TV”, In: Identity, Vol. 4(4), 371-388. Friedman, Ted, “The World Of The WorldOf Coca-Cola”, In: Communication Research, Vol. 19, 642-662 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |