Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Dr. Irmak KÖSEOĞLU
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrenciye halkla ilişkiler alanında ayrıntılı bir yazım bilgisi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve kursa genel bakış. Halkla ilişkiler yazımı ve yazarlığı,Halkla ilişkiler ve yazar: tanım ve roller,Yazım süreci,Geleneksel medya ve sosyal medya için yazma,Haber bültenleri,Seçilmiş topluluklar için yazma; notlar, mektuplar, raporlar ve teklifler,Misafir konuşmacı,Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi,Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak
Sınav veya ev ödevi,Efektif konuşmalar ve sunumlar,Kriz iletişimi
Ev ödevi,Yeni Medya, web siteleri
Bir sınav veya ev ödevi,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Halkla ilişkiler yazarlığının çeşitli organizasyonel bağlamlarda ne yaptığı tanımlar13, 9A
2. Halkla ilişkiler yazısının unsurlarını tanımlar13, 9A
3. Zaman kısıtlamaları altında nasıl düzenleneceğine dair güçlü bir fikir geliştirir13, 6, 9A, F
4. İkna edici metin tasarlar10, 13, 6, 9A, F
5. Basın bülteni tasarlar10, 13, 6, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve kursa genel bakış. Halkla ilişkiler yazımı ve yazarlığıİlgili okuma
2Halkla ilişkiler ve yazar: tanım ve rollerPublic Relations Writing Form & Style: Part 1, Pages: 1-57 Public Relations Writing Strategies and Structure: Sayfa:2-4,10
3Yazım süreciBecoming a Public Relations Writer, Sayfa: 61-92 Public Relations Writing Form & Style, Sayfa: 59-147
4Geleneksel medya ve sosyal medya için yazmaPublic Relations Writing Form & Style: Sayfa: 149-18
5Haber bültenleriOkumaBecoming a Public Relations Writer Sayfa: 122-186 Effective Writing Skills for Public Relations: Sayfa: 99-123 The PR Style Guide Third Edition Sayfa: 137-147
6Seçilmiş topluluklar için yazma; notlar, mektuplar, raporlar ve tekliflerPublic Relations Writing Form & Style: Sayfa: 212-263
7Misafir konuşmacıİlgili okuma
8Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödeviİlgili okuma
9Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak
Sınav veya ev ödevi
Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 264-349
10Efektif konuşmalar ve sunumlarPublic Relations Writing Form & Style: Sayfa: 350-367 Becoming a Public Relations Writer Sayfa: 346-366
11Kriz iletişimi
Ev ödevi
Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 370-386
12Yeni Medya, web siteleri
Bir sınav veya ev ödevi
The PR Style Guide Third Edition Sayfa: 102-112, 193-203 Effective Writing Skills for Public Relations: Sayfa: 184-204
13Öğrenci sunumlarıÖğrenciler haber bültenleri hakkında sunumlar yapacaklar. Haber bültenleri, seçilen bir konuya göre belirli bir sektör ve markalar hakkında olacaktır. Öğrenciler bir lansman, birleşmeler ve devralmalar, sosyal sorumluluk, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi vb. hakkında yazabilirler.
14Öğrenci sunumlarıÖğrenciler haber bültenleri hakkında sunumlar yapacaklar. Haber bültenleri, seçilen bir konuya göre belirli bir sektör ve markalar hakkında olacaktır. Öğrenciler bir lansman, birleşmeler ve devralmalar, sosyal sorumluluk, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi vb. hakkında yazabilirler.
Kaynak
1. Public Relations Writing Form & Style, Doug Newsom, Jim Haynes, 9th Edition, International Edition. 2. Public Relations Writing Strategies and Structure, Doug Newsom, Jim Haynes, 11th Edition. 3. The PR Style Guide, Formats or Public Relations Practice, Barbara Diggs-Brown, 3rd Edition.
1- Becoming a Public Relations Writer, Ronald D. Smith, 2nd Edition. 2- Effective Writing Skills for Public Relations, John Foster, 4th Edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Dr. Irmak KÖSEOĞLU
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrenciye halkla ilişkiler alanında ayrıntılı bir yazım bilgisi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve kursa genel bakış. Halkla ilişkiler yazımı ve yazarlığı,Halkla ilişkiler ve yazar: tanım ve roller,Yazım süreci,Geleneksel medya ve sosyal medya için yazma,Haber bültenleri,Seçilmiş topluluklar için yazma; notlar, mektuplar, raporlar ve teklifler,Misafir konuşmacı,Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi,Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak
Sınav veya ev ödevi,Efektif konuşmalar ve sunumlar,Kriz iletişimi
Ev ödevi,Yeni Medya, web siteleri
Bir sınav veya ev ödevi,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Halkla ilişkiler yazarlığının çeşitli organizasyonel bağlamlarda ne yaptığı tanımlar13, 9A
2. Halkla ilişkiler yazısının unsurlarını tanımlar13, 9A
3. Zaman kısıtlamaları altında nasıl düzenleneceğine dair güçlü bir fikir geliştirir13, 6, 9A, F
4. İkna edici metin tasarlar10, 13, 6, 9A, F
5. Basın bülteni tasarlar10, 13, 6, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve kursa genel bakış. Halkla ilişkiler yazımı ve yazarlığıİlgili okuma
2Halkla ilişkiler ve yazar: tanım ve rollerPublic Relations Writing Form & Style: Part 1, Pages: 1-57 Public Relations Writing Strategies and Structure: Sayfa:2-4,10
3Yazım süreciBecoming a Public Relations Writer, Sayfa: 61-92 Public Relations Writing Form & Style, Sayfa: 59-147
4Geleneksel medya ve sosyal medya için yazmaPublic Relations Writing Form & Style: Sayfa: 149-18
5Haber bültenleriOkumaBecoming a Public Relations Writer Sayfa: 122-186 Effective Writing Skills for Public Relations: Sayfa: 99-123 The PR Style Guide Third Edition Sayfa: 137-147
6Seçilmiş topluluklar için yazma; notlar, mektuplar, raporlar ve tekliflerPublic Relations Writing Form & Style: Sayfa: 212-263
7Misafir konuşmacıİlgili okuma
8Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödeviİlgili okuma
9Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak
Sınav veya ev ödevi
Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 264-349
10Efektif konuşmalar ve sunumlarPublic Relations Writing Form & Style: Sayfa: 350-367 Becoming a Public Relations Writer Sayfa: 346-366
11Kriz iletişimi
Ev ödevi
Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 370-386
12Yeni Medya, web siteleri
Bir sınav veya ev ödevi
The PR Style Guide Third Edition Sayfa: 102-112, 193-203 Effective Writing Skills for Public Relations: Sayfa: 184-204
13Öğrenci sunumlarıÖğrenciler haber bültenleri hakkında sunumlar yapacaklar. Haber bültenleri, seçilen bir konuya göre belirli bir sektör ve markalar hakkında olacaktır. Öğrenciler bir lansman, birleşmeler ve devralmalar, sosyal sorumluluk, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi vb. hakkında yazabilirler.
14Öğrenci sunumlarıÖğrenciler haber bültenleri hakkında sunumlar yapacaklar. Haber bültenleri, seçilen bir konuya göre belirli bir sektör ve markalar hakkında olacaktır. Öğrenciler bir lansman, birleşmeler ve devralmalar, sosyal sorumluluk, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi vb. hakkında yazabilirler.
Kaynak
1. Public Relations Writing Form & Style, Doug Newsom, Jim Haynes, 9th Edition, International Edition. 2. Public Relations Writing Strategies and Structure, Doug Newsom, Jim Haynes, 11th Edition. 3. The PR Style Guide, Formats or Public Relations Practice, Barbara Diggs-Brown, 3rd Edition.
1- Becoming a Public Relations Writer, Ronald D. Smith, 2nd Edition. 2- Effective Writing Skills for Public Relations, John Foster, 4th Edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57