Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere dijital içerik yönetiminin temel unsurları hakkında bilgi almalarını sağlamaktır. Ders, katılımcıların dijital platformlarda içerik oluşturma ve ayrıca şirketler ve markalar için içerik yönetimi hakkında bilgi edinmelerine olanak tanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital İçerik Yönetimine Giriş,İçerik Planlama Stratejileri,Marka Arşetipleri ve Hikayeleştirme,Uygulama Saati,Tartışma Oturumu I,İçerik Stratejisi Tanımlama,İçerik Stratejisi Uygulaması,Pazarlama Kanalları İçin İçerik Yaratımı,Tartışma Oturumu II,İçerik Yönetimi,Konuk Konuşmacı- Veri Odaklı Pazarlama,İçerik Performans KPI Değerlendirmesi,Müşteri Deneyiminde Veri Odaklı Kişiselleştirme,Final Sunumları- Sınıf İçi Hazırlık ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi tamamlayan öğrenciler; Dijital içerik yönetiminin genel ilkelerini anlarlar Dijital içerik yönetimi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar İçerik yönetimi hakkında içgörü kazanırlar İçerik performansı KPI'larının genel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olurlar 10, 13, 19, 4A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital İçerik Yönetimine Giriş
2İçerik Planlama Stratejileri
3Marka Arşetipleri ve Hikayeleştirme
4Uygulama Saati
5Tartışma Oturumu I
6İçerik Stratejisi Tanımlama
7İçerik Stratejisi Uygulaması
8Pazarlama Kanalları İçin İçerik Yaratımı
9Tartışma Oturumu II
10İçerik Yönetimi
11Konuk Konuşmacı- Veri Odaklı Pazarlama
12İçerik Performans KPI Değerlendirmesi
13Müşteri Deneyiminde Veri Odaklı Kişiselleştirme
14Final Sunumları- Sınıf İçi Hazırlık
Kaynak
-Shivakumar, K. S., Enterprise Content and Search Management for Building Digital Platforms, 2017, New Jersey. -Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Digital Marketing, Pearson,2019,Harlow -Ders Notları -Görsel-işitsel İçerikler
-Görsel-işitsel İçerikler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1400
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi32575
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)145
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere dijital içerik yönetiminin temel unsurları hakkında bilgi almalarını sağlamaktır. Ders, katılımcıların dijital platformlarda içerik oluşturma ve ayrıca şirketler ve markalar için içerik yönetimi hakkında bilgi edinmelerine olanak tanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital İçerik Yönetimine Giriş,İçerik Planlama Stratejileri,Marka Arşetipleri ve Hikayeleştirme,Uygulama Saati,Tartışma Oturumu I,İçerik Stratejisi Tanımlama,İçerik Stratejisi Uygulaması,Pazarlama Kanalları İçin İçerik Yaratımı,Tartışma Oturumu II,İçerik Yönetimi,Konuk Konuşmacı- Veri Odaklı Pazarlama,İçerik Performans KPI Değerlendirmesi,Müşteri Deneyiminde Veri Odaklı Kişiselleştirme,Final Sunumları- Sınıf İçi Hazırlık ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi tamamlayan öğrenciler; Dijital içerik yönetiminin genel ilkelerini anlarlar Dijital içerik yönetimi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar İçerik yönetimi hakkında içgörü kazanırlar İçerik performansı KPI'larının genel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olurlar 10, 13, 19, 4A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital İçerik Yönetimine Giriş
2İçerik Planlama Stratejileri
3Marka Arşetipleri ve Hikayeleştirme
4Uygulama Saati
5Tartışma Oturumu I
6İçerik Stratejisi Tanımlama
7İçerik Stratejisi Uygulaması
8Pazarlama Kanalları İçin İçerik Yaratımı
9Tartışma Oturumu II
10İçerik Yönetimi
11Konuk Konuşmacı- Veri Odaklı Pazarlama
12İçerik Performans KPI Değerlendirmesi
13Müşteri Deneyiminde Veri Odaklı Kişiselleştirme
14Final Sunumları- Sınıf İçi Hazırlık
Kaynak
-Shivakumar, K. S., Enterprise Content and Search Management for Building Digital Platforms, 2017, New Jersey. -Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Digital Marketing, Pearson,2019,Harlow -Ders Notları -Görsel-işitsel İçerikler
-Görsel-işitsel İçerikler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57