Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini kavramasını ve işlevlerini öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Nedir? Bilimsel Araştırma Nedir?,Bilgi Nedir? Bilimsel Bilgi Nedir?,Bilimsel Yöntem Nedir? Türleri Nelerdir?,Veri Nedir? Veri Toplama Yöntemleri Nelerdir?,Örneklem ve Örneklemin Belirlenmesi,Literatür Taraması,Veri Tabanlarında Programlar ile Literatür Taraması,Veri Tabanlarında Programlar ile Literatür Taraması -2,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci çalışmaları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma Yöntemlerini tanımlar | 14, 2, 6, 8 | E |
Araştırma türlerini açıklar | 10, 16, 2, 6 | E |
Bir araştırmayı planlayabilecektir. | 14, 2 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Nedir? Bilimsel Araştırma Nedir? | İlgili okuma |
2 | Bilgi Nedir? Bilimsel Bilgi Nedir? | İlgili okuma |
3 | Bilimsel Yöntem Nedir? Türleri Nelerdir? | İlgili okuma |
4 | Veri Nedir? Veri Toplama Yöntemleri Nelerdir? | |
5 | Örneklem ve Örneklemin Belirlenmesi | |
6 | Literatür Taraması | |
6 | Veri Tabanlarında Programlar ile Literatür Taraması | |
7 | Veri Tabanlarında Programlar ile Literatür Taraması -2 | Alıştırma |
8 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
9 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
10 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
11 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
12 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
13 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
14 | Öğrenci çalışmaları ve Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Ders notları ve veri tabanları |
Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, ilkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara. Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. 7. Baskı,Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş.,vd. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı. Ankara:Pegem Akademi. Ural, A., Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS Veri Analizi. Ankara:Detay Yayıncılık. Huber, E., Uzun, L. (2001). Metin Türü ve Yazma Edimi ilişkisi: Bilimsel Metin Yazma Edimi. Dilbilim Araştırmaları 2001. s.9-35. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Çeşitli örnek araştırma yazıları ve tezler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 3 | 21 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini kavramasını ve işlevlerini öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Nedir? Bilimsel Araştırma Nedir?,Bilgi Nedir? Bilimsel Bilgi Nedir?,Bilimsel Yöntem Nedir? Türleri Nelerdir?,Veri Nedir? Veri Toplama Yöntemleri Nelerdir?,Örneklem ve Örneklemin Belirlenmesi,Literatür Taraması,Veri Tabanlarında Programlar ile Literatür Taraması,Veri Tabanlarında Programlar ile Literatür Taraması -2,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme,Öğrenci çalışmaları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma Yöntemlerini tanımlar | 14, 2, 6, 8 | E |
Araştırma türlerini açıklar | 10, 16, 2, 6 | E |
Bir araştırmayı planlayabilecektir. | 14, 2 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Nedir? Bilimsel Araştırma Nedir? | İlgili okuma |
2 | Bilgi Nedir? Bilimsel Bilgi Nedir? | İlgili okuma |
3 | Bilimsel Yöntem Nedir? Türleri Nelerdir? | İlgili okuma |
4 | Veri Nedir? Veri Toplama Yöntemleri Nelerdir? | |
5 | Örneklem ve Örneklemin Belirlenmesi | |
6 | Literatür Taraması | |
6 | Veri Tabanlarında Programlar ile Literatür Taraması | |
7 | Veri Tabanlarında Programlar ile Literatür Taraması -2 | Alıştırma |
8 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
9 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
10 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
11 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
12 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
13 | Öğrenci Çalışmaları Değerlendirme | |
14 | Öğrenci çalışmaları ve Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Ders notları ve veri tabanları |
Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, ilkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara. Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. 7. Baskı,Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş.,vd. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı. Ankara:Pegem Akademi. Ural, A., Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS Veri Analizi. Ankara:Detay Yayıncılık. Huber, E., Uzun, L. (2001). Metin Türü ve Yazma Edimi ilişkisi: Bilimsel Metin Yazma Edimi. Dilbilim Araştırmaları 2001. s.9-35. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Çeşitli örnek araştırma yazıları ve tezler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |