Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIĞA GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere reklamın temelleri ile ilgili genel bilgi kazandırmaktır. Başlangıç seviyesinde bir ders olarak, öğrencileri reklamın ve ticari iletişimin hem temel hem de uzmanlaşmış alanlarında ileri tetkik için hazırlamaktadır. Bu derste öğrenciler, reklam örneklerini tartışacak ve inceleyecek; reklam endüstrisindeki en başarılı uygulamaları gözlemleyecek; ve yaratıcı kampanyalara ilişkin süreçleri inceleyecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklama Giriş,Reklam Teorileri ve Modelleri,Reklam Medyası,Reklam Ajansları,Medya Planlama,Yaratıcı Reklamcılık ve Reklamda Yaratıcılık,Reklam Bütçesi,Reklamda Açılar ve Renkler,Reklam Kampanyaları,Pazarlama Karması,Pazarlama Kanalları,Pazarlama İletişimi ,Reklam ve Etik,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Reklam kampanyası planlama sürecini açıklar.16, 9A
1. Reklamın temellerini kavrar.16, 9A
1.1 Teorileri açıklar.16, 9A
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar.16, 9C
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar.16, 9A
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar.16, 9A
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır.16, 9A
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini açıklar.16, 38, 9A
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar.13, 16, 9C
3.1 Duygusal yaklaşımı açıklar.13, 16, 9A
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar.13, 16, 9A
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar.13, 16, 9A
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar.13, 16, 9A
4. Reklam ve diğer iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklar.16, 9A
4.1 İletişim araçlarını tanır.16, 9A
4.2 Reklamın diğer iletişim araçlarıyla ilişkisini karşılaştırır.16, 9C
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklama Girişİlgili okuma
2Reklam Teorileri ve Modelleriİlgili okuma
3Reklam Medyasıİlgili okuma
4Reklam Ajanslarıİlgili okuma
5Medya Planlamaİlgili okuma
6Yaratıcı Reklamcılık ve Reklamda Yaratıcılıkİlgili okuma
7Reklam Bütçesiİlgili okuma
8Reklamda Açılar ve Renklerİlgili okuma
9Reklam Kampanyalarıİlgili okuma
10Pazarlama Karmasıİlgili okuma
11Pazarlama Kanallarıİlgili okuma
12Pazarlama İletişimi İlgili okuma
13Reklam ve Etikİlgili okuma
14Genel Değerlendirmeİlgili okuma
Kaynak
ADVERTISING AND IMC. MORIARTY,S. MITCHELL, N. WELLS, W. PEARSON. 10TH ED. 2015
Emmanuel Mogaji, 2021, Introduction to Advertising Understanding and Managing the Advertising Process, ROUTLEDGE

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4416
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIĞA GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere reklamın temelleri ile ilgili genel bilgi kazandırmaktır. Başlangıç seviyesinde bir ders olarak, öğrencileri reklamın ve ticari iletişimin hem temel hem de uzmanlaşmış alanlarında ileri tetkik için hazırlamaktadır. Bu derste öğrenciler, reklam örneklerini tartışacak ve inceleyecek; reklam endüstrisindeki en başarılı uygulamaları gözlemleyecek; ve yaratıcı kampanyalara ilişkin süreçleri inceleyecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklama Giriş,Reklam Teorileri ve Modelleri,Reklam Medyası,Reklam Ajansları,Medya Planlama,Yaratıcı Reklamcılık ve Reklamda Yaratıcılık,Reklam Bütçesi,Reklamda Açılar ve Renkler,Reklam Kampanyaları,Pazarlama Karması,Pazarlama Kanalları,Pazarlama İletişimi ,Reklam ve Etik,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Reklam kampanyası planlama sürecini açıklar.16, 9A
1. Reklamın temellerini kavrar.16, 9A
1.1 Teorileri açıklar.16, 9A
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar.16, 9C
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar.16, 9A
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar.16, 9A
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır.16, 9A
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini açıklar.16, 38, 9A
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar.13, 16, 9C
3.1 Duygusal yaklaşımı açıklar.13, 16, 9A
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar.13, 16, 9A
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar.13, 16, 9A
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar.13, 16, 9A
4. Reklam ve diğer iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklar.16, 9A
4.1 İletişim araçlarını tanır.16, 9A
4.2 Reklamın diğer iletişim araçlarıyla ilişkisini karşılaştırır.16, 9C
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklama Girişİlgili okuma
2Reklam Teorileri ve Modelleriİlgili okuma
3Reklam Medyasıİlgili okuma
4Reklam Ajanslarıİlgili okuma
5Medya Planlamaİlgili okuma
6Yaratıcı Reklamcılık ve Reklamda Yaratıcılıkİlgili okuma
7Reklam Bütçesiİlgili okuma
8Reklamda Açılar ve Renklerİlgili okuma
9Reklam Kampanyalarıİlgili okuma
10Pazarlama Karmasıİlgili okuma
11Pazarlama Kanallarıİlgili okuma
12Pazarlama İletişimi İlgili okuma
13Reklam ve Etikİlgili okuma
14Genel Değerlendirmeİlgili okuma
Kaynak
ADVERTISING AND IMC. MORIARTY,S. MITCHELL, N. WELLS, W. PEARSON. 10TH ED. 2015
Emmanuel Mogaji, 2021, Introduction to Advertising Understanding and Managing the Advertising Process, ROUTLEDGE

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57