Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAMCILIĞA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere reklamın temelleri ile ilgili genel bilgi kazandırmaktır. Başlangıç seviyesinde bir ders olarak, öğrencileri reklamın ve ticari iletişimin hem temel hem de uzmanlaşmış alanlarında ileri tetkik için hazırlamaktadır. Bu derste öğrenciler, reklam örneklerini tartışacak ve inceleyecek; reklam endüstrisindeki en başarılı uygulamaları gözlemleyecek; ve yaratıcı kampanyalara ilişkin süreçleri inceleyecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklama Giriş,Reklam Teorileri ve Modelleri,Reklam Medyası,Reklam Ajansları,Medya Planlama,Yaratıcı Reklamcılık ve Reklamda Yaratıcılık,Reklam Bütçesi,Reklamda Açılar ve Renkler,Reklam Kampanyaları,Pazarlama Karması,Pazarlama Kanalları,Pazarlama İletişimi ,Reklam ve Etik,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Reklam kampanyası planlama sürecini açıklar. | 16, 9 | A |
1. Reklamın temellerini kavrar. | 16, 9 | A |
1.1 Teorileri açıklar. | 16, 9 | A |
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar. | 16, 9 | C |
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar. | 16, 9 | A |
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar. | 16, 9 | A |
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır. | 16, 9 | A |
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini açıklar. | 16, 38, 9 | A |
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar. | 13, 16, 9 | C |
3.1 Duygusal yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar. | 13, 16, 9 | A |
4. Reklam ve diğer iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklar. | 16, 9 | A |
4.1 İletişim araçlarını tanır. | 16, 9 | A |
4.2 Reklamın diğer iletişim araçlarıyla ilişkisini karşılaştırır. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklama Giriş | İlgili okuma |
2 | Reklam Teorileri ve Modelleri | İlgili okuma |
3 | Reklam Medyası | İlgili okuma |
4 | Reklam Ajansları | İlgili okuma |
5 | Medya Planlama | İlgili okuma |
6 | Yaratıcı Reklamcılık ve Reklamda Yaratıcılık | İlgili okuma |
7 | Reklam Bütçesi | İlgili okuma |
8 | Reklamda Açılar ve Renkler | İlgili okuma |
9 | Reklam Kampanyaları | İlgili okuma |
10 | Pazarlama Karması | İlgili okuma |
11 | Pazarlama Kanalları | İlgili okuma |
12 | Pazarlama İletişimi | İlgili okuma |
13 | Reklam ve Etik | İlgili okuma |
14 | Genel Değerlendirme | İlgili okuma |
Kaynak |
ADVERTISING AND IMC. MORIARTY,S. MITCHELL, N. WELLS, W. PEARSON. 10TH ED. 2015 |
Emmanuel Mogaji, 2021, Introduction to Advertising Understanding and Managing the Advertising Process, ROUTLEDGE |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAMCILIĞA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere reklamın temelleri ile ilgili genel bilgi kazandırmaktır. Başlangıç seviyesinde bir ders olarak, öğrencileri reklamın ve ticari iletişimin hem temel hem de uzmanlaşmış alanlarında ileri tetkik için hazırlamaktadır. Bu derste öğrenciler, reklam örneklerini tartışacak ve inceleyecek; reklam endüstrisindeki en başarılı uygulamaları gözlemleyecek; ve yaratıcı kampanyalara ilişkin süreçleri inceleyecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklama Giriş,Reklam Teorileri ve Modelleri,Reklam Medyası,Reklam Ajansları,Medya Planlama,Yaratıcı Reklamcılık ve Reklamda Yaratıcılık,Reklam Bütçesi,Reklamda Açılar ve Renkler,Reklam Kampanyaları,Pazarlama Karması,Pazarlama Kanalları,Pazarlama İletişimi ,Reklam ve Etik,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Reklam kampanyası planlama sürecini açıklar. | 16, 9 | A |
1. Reklamın temellerini kavrar. | 16, 9 | A |
1.1 Teorileri açıklar. | 16, 9 | A |
1.2 Reklamın temel kavramlarını açıklar. | 16, 9 | C |
1.3 Reklamın özelliklerini açıklar. | 16, 9 | A |
2.1 Firma ve reklam ajansı arasındaki ilişkiyi kavrar. | 16, 9 | A |
2.2 Reklam kanallarını sınıflandırır. | 16, 9 | A |
2.3 Reklam kampanyası değerlendirme sürecini açıklar. | 16, 38, 9 | A |
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar. | 13, 16, 9 | C |
3.1 Duygusal yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.2 Ahlaki yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.3 Rasyonel yaklaşımı açıklar. | 13, 16, 9 | A |
3.4 Yaratıcı süreçleri kavrar. | 13, 16, 9 | A |
4. Reklam ve diğer iletişim araçları arasındaki ilişkiyi açıklar. | 16, 9 | A |
4.1 İletişim araçlarını tanır. | 16, 9 | A |
4.2 Reklamın diğer iletişim araçlarıyla ilişkisini karşılaştırır. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklama Giriş | İlgili okuma |
2 | Reklam Teorileri ve Modelleri | İlgili okuma |
3 | Reklam Medyası | İlgili okuma |
4 | Reklam Ajansları | İlgili okuma |
5 | Medya Planlama | İlgili okuma |
6 | Yaratıcı Reklamcılık ve Reklamda Yaratıcılık | İlgili okuma |
7 | Reklam Bütçesi | İlgili okuma |
8 | Reklamda Açılar ve Renkler | İlgili okuma |
9 | Reklam Kampanyaları | İlgili okuma |
10 | Pazarlama Karması | İlgili okuma |
11 | Pazarlama Kanalları | İlgili okuma |
12 | Pazarlama İletişimi | İlgili okuma |
13 | Reklam ve Etik | İlgili okuma |
14 | Genel Değerlendirme | İlgili okuma |
Kaynak |
ADVERTISING AND IMC. MORIARTY,S. MITCHELL, N. WELLS, W. PEARSON. 10TH ED. 2015 |
Emmanuel Mogaji, 2021, Introduction to Advertising Understanding and Managing the Advertising Process, ROUTLEDGE |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |