Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıSağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; İletişime Giriş,Sağlık İletişimi kavram ve terimleri,21. yüzyılda sağlık iletişimi,Sağlık İletişiminin Temel Özellikleri,Sağlık İletişimi Çevresi I,Sağlık İletişimi Çevresi II,Sağlık İletişiminde Teorik Etkiler,Sağlık İletişiminde Teorik Etkiler II,Yakınsama Teorisi- sağlık iletişimindeki sorunlar- öğrenci sunumları,İkna Teorisinde İletişim- öğrenci sunumları,Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci proje sunumları I,Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci sunumları II,Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci Sunumları III,Genel değerlendirme- Sağlık İletişimindeki sorunların çözüm yolları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkin iletişim sürecini yorumlar.10, 16, 9A
2. Sağlık hizmetlerindeki iletişimi sınıflandırır10, 16, 9E
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir16, 6, 9A, E
4. Sağlık iletişimi kavramını tanımlar8C
5. Sağlık iletişimi modellerini listeler8A, C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişime Girişİlgili okuma
2Sağlık İletişimi kavram ve terimleriİlgili okuma
321. yüzyılda sağlık iletişimiİlgili okuma
4Sağlık İletişiminin Temel Özellikleriİlgili okuma
5Sağlık İletişimi Çevresi Iİlgili okuma
6Sağlık İletişimi Çevresi IIİlgili okuma
7Sağlık İletişiminde Teorik Etkilerİlgili okuma
8Sağlık İletişiminde Teorik Etkiler IIİlgili okuma
9Yakınsama Teorisi- sağlık iletişimindeki sorunlar- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10İkna Teorisinde İletişim- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci proje sunumları Iİlgili okuma
12Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci sunumları IIİlgili okuma
13Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci Sunumları IIIİlgili okuma
14Genel değerlendirme- Sağlık İletişimindeki sorunların çözüm yollarıİlgili okuma
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları Nancy Grant Harrington, Health Communication: Theory, Method, and Application, ROUTLEDGE, 2015
Teresa L. Thompson, Peter J. Schulz, Health Communication Theory (Foundations of Communication Theory Series) 1st Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31133
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıSağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; İletişime Giriş,Sağlık İletişimi kavram ve terimleri,21. yüzyılda sağlık iletişimi,Sağlık İletişiminin Temel Özellikleri,Sağlık İletişimi Çevresi I,Sağlık İletişimi Çevresi II,Sağlık İletişiminde Teorik Etkiler,Sağlık İletişiminde Teorik Etkiler II,Yakınsama Teorisi- sağlık iletişimindeki sorunlar- öğrenci sunumları,İkna Teorisinde İletişim- öğrenci sunumları,Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci proje sunumları I,Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci sunumları II,Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci Sunumları III,Genel değerlendirme- Sağlık İletişimindeki sorunların çözüm yolları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkin iletişim sürecini yorumlar.10, 16, 9A
2. Sağlık hizmetlerindeki iletişimi sınıflandırır10, 16, 9E
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir16, 6, 9A, E
4. Sağlık iletişimi kavramını tanımlar8C
5. Sağlık iletişimi modellerini listeler8A, C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişime Girişİlgili okuma
2Sağlık İletişimi kavram ve terimleriİlgili okuma
321. yüzyılda sağlık iletişimiİlgili okuma
4Sağlık İletişiminin Temel Özellikleriİlgili okuma
5Sağlık İletişimi Çevresi Iİlgili okuma
6Sağlık İletişimi Çevresi IIİlgili okuma
7Sağlık İletişiminde Teorik Etkilerİlgili okuma
8Sağlık İletişiminde Teorik Etkiler IIİlgili okuma
9Yakınsama Teorisi- sağlık iletişimindeki sorunlar- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10İkna Teorisinde İletişim- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci proje sunumları Iİlgili okuma
12Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci sunumları IIİlgili okuma
13Sağlık İletişimi Kampanyaları- Öğrenci Sunumları IIIİlgili okuma
14Genel değerlendirme- Sağlık İletişimindeki sorunların çözüm yollarıİlgili okuma
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları Nancy Grant Harrington, Health Communication: Theory, Method, and Application, ROUTLEDGE, 2015
Teresa L. Thompson, Peter J. Schulz, Health Communication Theory (Foundations of Communication Theory Series) 1st Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57