Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASAL İLETİŞİM-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıBu ders Siyaset Bilimi disiplinine bir giriştir. Derste, alanın temel konuları, problemleri, fikir, kavram, aktör ve kurumları işlenmekte ve siyasetin doğasını anlamak için bir ısınma yapılmaktadır. Öğrencilerin, siyasetin toplumsal, ekonomik ve siyasi hayattaki rolünü ve siyaset biliminin toplumu, ekonomiyi ve siyaseti nasıl açıkladığını öğrenmeleri beklenmektedir. Ayrıca, çalıştıkları alanda siyaset biliminin kavram, kurum, fikir, model ve teorilerini karşılaştırmalı bir şekilde analizlerine uygulamaları öngörülmektedir.
Dersin AmacıBu ders siyasal iletişimi medya ve siyaset ekseninde ele almaktadır. Derste ayrıca, medyanın kamuoyu oluşturmadaki gücü ve bunun politik alana etkisi irdelenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyasal İletişim,Siyasal İletişim Teorileri ve Yaklaşımları,Siyasal Katılım ve Siyasal Toplumsallaşma,Siyasal Medya,Politikada İkna ve Beden Dili,Siyasal Pazarlama,Siyasal Kültür,Ara Sınav,Siyasal Halkla İlişkiler,Siyasal Reklam,Siyasal Kampanyalar,Siyasal İletişimde Yeni Trendler,Siyasal Liderlik ve Sosyal Medya,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler siyasal medyayı ve etkilerini anlayabilirler.Dünyadaki siyaset, medya ve demokrasi arasındaki ilişkiyi anlayabilir16, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyasal İletişim
2Siyasal İletişim Teorileri ve Yaklaşımları
3Siyasal Katılım ve Siyasal Toplumsallaşma
4Siyasal Medya
5Politikada İkna ve Beden Dili
6Siyasal Pazarlama
7Siyasal Kültür
8Ara Sınav
9Siyasal Halkla İlişkiler
10Siyasal Reklam
11Siyasal Kampanyalar
12Siyasal İletişimde Yeni Trendler
13Siyasal Liderlik ve Sosyal Medya
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Kaid, L. (2004). Handbook of Political Communication Research, Lawrence Eribaum Associates Publishers. McNair, B. (2011). An Introduction of Political Communication, 5th edition, Routledge Taylor&Francis Group.
Brooke Gladstone and Josh Neufeld.. The Influencing Machine: Brooke Gladstone on the Media, Norton and Company, 2011. Linda Polman, The Crisis Caravan. What’s Wrong with Humanitarian Aid? Metropolitan, 2010. Drew Westen, The Political Brain: The Role of Emotion in Deciding the Fate of the Nation. Public Affairs, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASAL İLETİŞİM-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıBu ders Siyaset Bilimi disiplinine bir giriştir. Derste, alanın temel konuları, problemleri, fikir, kavram, aktör ve kurumları işlenmekte ve siyasetin doğasını anlamak için bir ısınma yapılmaktadır. Öğrencilerin, siyasetin toplumsal, ekonomik ve siyasi hayattaki rolünü ve siyaset biliminin toplumu, ekonomiyi ve siyaseti nasıl açıkladığını öğrenmeleri beklenmektedir. Ayrıca, çalıştıkları alanda siyaset biliminin kavram, kurum, fikir, model ve teorilerini karşılaştırmalı bir şekilde analizlerine uygulamaları öngörülmektedir.
Dersin AmacıBu ders siyasal iletişimi medya ve siyaset ekseninde ele almaktadır. Derste ayrıca, medyanın kamuoyu oluşturmadaki gücü ve bunun politik alana etkisi irdelenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyasal İletişim,Siyasal İletişim Teorileri ve Yaklaşımları,Siyasal Katılım ve Siyasal Toplumsallaşma,Siyasal Medya,Politikada İkna ve Beden Dili,Siyasal Pazarlama,Siyasal Kültür,Ara Sınav,Siyasal Halkla İlişkiler,Siyasal Reklam,Siyasal Kampanyalar,Siyasal İletişimde Yeni Trendler,Siyasal Liderlik ve Sosyal Medya,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler siyasal medyayı ve etkilerini anlayabilirler.Dünyadaki siyaset, medya ve demokrasi arasındaki ilişkiyi anlayabilir16, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyasal İletişim
2Siyasal İletişim Teorileri ve Yaklaşımları
3Siyasal Katılım ve Siyasal Toplumsallaşma
4Siyasal Medya
5Politikada İkna ve Beden Dili
6Siyasal Pazarlama
7Siyasal Kültür
8Ara Sınav
9Siyasal Halkla İlişkiler
10Siyasal Reklam
11Siyasal Kampanyalar
12Siyasal İletişimde Yeni Trendler
13Siyasal Liderlik ve Sosyal Medya
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Kaid, L. (2004). Handbook of Political Communication Research, Lawrence Eribaum Associates Publishers. McNair, B. (2011). An Introduction of Political Communication, 5th edition, Routledge Taylor&Francis Group.
Brooke Gladstone and Josh Neufeld.. The Influencing Machine: Brooke Gladstone on the Media, Norton and Company, 2011. Linda Polman, The Crisis Caravan. What’s Wrong with Humanitarian Aid? Metropolitan, 2010. Drew Westen, The Political Brain: The Role of Emotion in Deciding the Fate of the Nation. Public Affairs, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57