Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU DİPLOMASİSİ VE LOBİCİLİK-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Büşra AKIN DİNÇER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, kamu diplomasisinin teorik temelleri ve farklı dinamikleri hakkında bir anlayış sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kamu Diplomasisi Giriş
2. Kamu Diplomasisi Kavramı
3. Diplomasinin farklı yüzü
4. Sert Güç ve yumuşak güç
5. Kamu diplomasisi modelleri
6. Dünyada kamu diplomasisi
7. Dünyada kamu diplomasisi
8. Türkiyede kamu diplomasisi
9. Kamu Diplomasisi ve stratejik yönetim
10. Kamu diplomasisi ve halkla ilişkiler
11. Ülke markalaması
12. Ekonomik ve Ticaret Diplomasisi
13. Örnek Olay
14. Örnek Olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Uluslararası halkla ilişkiler, kamu diplomasisi, yumuşak güç kavramları hakkında bilgi sahibi olur 2. Kamu diplomasisinin kullandığı araç ve yöntemleri öğrenir 3. Kamu diplomasisi yürüten farklı ülkelere ait kurumlar ve onların yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur 4. Kamu diplomasisinin amaç ve uygulamalarını anlar. 5. Kamuoyu ve kitle iletişim araçları arasındaki ilişkiyi anlar. 13, 16A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
01. Kamu Diplomasisi Giriş
2. Kamu Diplomasisi Kavramı
3. Diplomasinin farklı yüzü
4. Sert Güç ve yumuşak güç
5. Kamu diplomasisi modelleri
6. Dünyada kamu diplomasisi
7. Dünyada kamu diplomasisi
8. Türkiyede kamu diplomasisi
9. Kamu Diplomasisi ve stratejik yönetim
10. Kamu diplomasisi ve halkla ilişkiler
11. Ülke markalaması
12. Ekonomik ve Ticaret Diplomasisi
13. Örnek Olay
14. Örnek Olay
Her ders öncesi verilen okumaların yapılması
Kaynak
The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations , Melissen, j (ed.) Palgrave Pub.
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU DİPLOMASİSİ VE LOBİCİLİK-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Büşra AKIN DİNÇER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, kamu diplomasisinin teorik temelleri ve farklı dinamikleri hakkında bir anlayış sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kamu Diplomasisi Giriş
2. Kamu Diplomasisi Kavramı
3. Diplomasinin farklı yüzü
4. Sert Güç ve yumuşak güç
5. Kamu diplomasisi modelleri
6. Dünyada kamu diplomasisi
7. Dünyada kamu diplomasisi
8. Türkiyede kamu diplomasisi
9. Kamu Diplomasisi ve stratejik yönetim
10. Kamu diplomasisi ve halkla ilişkiler
11. Ülke markalaması
12. Ekonomik ve Ticaret Diplomasisi
13. Örnek Olay
14. Örnek Olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Uluslararası halkla ilişkiler, kamu diplomasisi, yumuşak güç kavramları hakkında bilgi sahibi olur 2. Kamu diplomasisinin kullandığı araç ve yöntemleri öğrenir 3. Kamu diplomasisi yürüten farklı ülkelere ait kurumlar ve onların yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur 4. Kamu diplomasisinin amaç ve uygulamalarını anlar. 5. Kamuoyu ve kitle iletişim araçları arasındaki ilişkiyi anlar. 13, 16A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
01. Kamu Diplomasisi Giriş
2. Kamu Diplomasisi Kavramı
3. Diplomasinin farklı yüzü
4. Sert Güç ve yumuşak güç
5. Kamu diplomasisi modelleri
6. Dünyada kamu diplomasisi
7. Dünyada kamu diplomasisi
8. Türkiyede kamu diplomasisi
9. Kamu Diplomasisi ve stratejik yönetim
10. Kamu diplomasisi ve halkla ilişkiler
11. Ülke markalaması
12. Ekonomik ve Ticaret Diplomasisi
13. Örnek Olay
14. Örnek Olay
Her ders öncesi verilen okumaların yapılması
Kaynak
The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations , Melissen, j (ed.) Palgrave Pub.
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57