Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ 2+1 2,5 5,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Dört yıllık halkla ilişkiler ve reklamcılık eğitimi boyunca alınan bilgilerin uygulamaya aktarılmasını ve öğrencinin proje danışman öğretim üyesi gözetiminde 360 derece pazarlama iletişimi kampanyası gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders; Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam ,Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri,Proje Brief Yazımı,Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci,Literatür Taraması,Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri),Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu,Kreatif Çalışma Planı,Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili,Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar,Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları,Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard,Zaman Planı & Bütçe ,Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yöntemleri projelerde etkin bir şekilde kullanır. 14, 4 C, D
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini planlar. 1, 14, 2, 3, 4 B
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasını yönetir. 14, 16, 3, 4 B, C, D
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam
2 Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri
3 Proje Brief Yazımı
4 Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci
5 Literatür Taraması
6 Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri)
7 Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu
8 Kreatif Çalışma Planı
9 Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili
10 Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar
11 Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları
12 Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard
13 Zaman Planı & Bütçe
14 Proje Genel Değerlendirme & Proje Sunumları
Kaynaklar
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
0
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
0
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 6 8 48
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 1 15 15
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 25 25
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 5,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu