Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GAZETECİLİK ATÖLYESİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYerel, ulusal, haber portallarının takip edilmesi ve güncel haber üretimlerinin oluşturması dersin amacıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları ,Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri ,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. ,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. ,Gazetecilik iş pratikleri ,Gazetecilik iş pratikleri,Haber yazma öncesi sürec ,haber kaynaklarına ulaşma ,Haber yazma süreci ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya kuruluşunun yapılarını ve haber üretim süreçlerini kavrar. 10, 9A, F
Medya kuruluşlarının strateji tercihlerini ve yayın politikasını değerlendirir. 16, 19, 9A, F
İletişim ortam ve araçlarına ve haber yazma ilişkin mesleki bilgiye sahip olur. 9F
Haber merkezi ve haber ajansı işleyişini tanımlar.10, 16, 9A, F
Yayın için gerekli metin, fotoğraf, grafik gibi malzemeleri farklı yayınlara göre sınıflandırır10, 16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması
2Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları İlgili okuma
3Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri ilgili okuma
4Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. ilgili okuma
5Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. ilgili okuma
6Gazetecilik iş pratikleri İlgili okuma
7Gazetecilik iş pratikleriİlgili okuma
8Haber yazma öncesi sürec ,haber kaynaklarına ulaşma İlgili okuma
9Haber yazma süreci İlgili okuma
10Öğrenci sunumları
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
Kaynak
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı31030
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GAZETECİLİK ATÖLYESİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYerel, ulusal, haber portallarının takip edilmesi ve güncel haber üretimlerinin oluşturması dersin amacıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları ,Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri ,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. ,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. ,Gazetecilik iş pratikleri ,Gazetecilik iş pratikleri,Haber yazma öncesi sürec ,haber kaynaklarına ulaşma ,Haber yazma süreci ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya kuruluşunun yapılarını ve haber üretim süreçlerini kavrar. 10, 9A, F
Medya kuruluşlarının strateji tercihlerini ve yayın politikasını değerlendirir. 16, 19, 9A, F
İletişim ortam ve araçlarına ve haber yazma ilişkin mesleki bilgiye sahip olur. 9F
Haber merkezi ve haber ajansı işleyişini tanımlar.10, 16, 9A, F
Yayın için gerekli metin, fotoğraf, grafik gibi malzemeleri farklı yayınlara göre sınıflandırır10, 16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması
2Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları İlgili okuma
3Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri ilgili okuma
4Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. ilgili okuma
5Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. ilgili okuma
6Gazetecilik iş pratikleri İlgili okuma
7Gazetecilik iş pratikleriİlgili okuma
8Haber yazma öncesi sürec ,haber kaynaklarına ulaşma İlgili okuma
9Haber yazma süreci İlgili okuma
10Öğrenci sunumları
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
Kaynak
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57