Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKNA STRATEJİLERİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu ders öğrencilere yalnızca ikna stratejilerinin temel prensiplerini aktarmayı değil, aynı zamanda ikna teorilerini reklamcılık, pazarlama iletişimi ve dijital iletişim kampanyaları gibi farklı bağlamlarda uygulayabilme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Introduction to Communication and Persuasion,The Key Elements in Persuasion,Attitude, Behavior and Cognitive Dissonance,Persuasion Strategies I,Persuasion Strategies II,Persuasion Strategies III,Structuring Persuasive Messages,Persuasive Approaches in Advertising ,Persuasive Approaches in Marketing Communication,The Use of Persuasion Technologies on Internet Sites,Sector Specific Comparative Analysis of Persuasion Technologies,Structuring Web Based Persuasive Messages,Course Wrap-Up,Final Team Project Presentations; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
After completing this course, students will: • be able to explain persuasion strategies • recognize the persuasive strategies used in advertising and marketing campaigns • comprehend fundamentals of web based persuasion technologies • be able to structure theory-driven persuasive messages for digital platforms 13, 16, 19, 4, 5A, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Introduction to Communication and Persuasion
2The Key Elements in Persuasion
3Attitude, Behavior and Cognitive Dissonance
4Persuasion Strategies I
5Persuasion Strategies II
6Persuasion Strategies III
7Structuring Persuasive Messages
8Persuasive Approaches in Advertising
9Persuasive Approaches in Marketing Communication
10The Use of Persuasion Technologies on Internet Sites
11Sector Specific Comparative Analysis of Persuasion Technologies
12Structuring Web Based Persuasive Messages
13Course Wrap-Up
14Final Team Project Presentations
Kaynak
Robert B. CIALDINI, İknanın Psikolojisi, MediaCat,İstanbul, 2016 Yeşim ESGİN, İkna Teknolojileri-İnternet Sitelerinde Sektörel Bazlı Karşılaştırmalı Analiz,Çizgi Kitabevi, 2018 Ders Notları
Cialdini, R., & Goldstein, N. (2002, April). The Science and Practice of Persuasion. Cornell Hospitality Quarterly , 43, pp. 40-50. Öğrencilerin derse en az %70 devam zorunluluğu vardır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKNA STRATEJİLERİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu ders öğrencilere yalnızca ikna stratejilerinin temel prensiplerini aktarmayı değil, aynı zamanda ikna teorilerini reklamcılık, pazarlama iletişimi ve dijital iletişim kampanyaları gibi farklı bağlamlarda uygulayabilme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Introduction to Communication and Persuasion,The Key Elements in Persuasion,Attitude, Behavior and Cognitive Dissonance,Persuasion Strategies I,Persuasion Strategies II,Persuasion Strategies III,Structuring Persuasive Messages,Persuasive Approaches in Advertising ,Persuasive Approaches in Marketing Communication,The Use of Persuasion Technologies on Internet Sites,Sector Specific Comparative Analysis of Persuasion Technologies,Structuring Web Based Persuasive Messages,Course Wrap-Up,Final Team Project Presentations; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
After completing this course, students will: • be able to explain persuasion strategies • recognize the persuasive strategies used in advertising and marketing campaigns • comprehend fundamentals of web based persuasion technologies • be able to structure theory-driven persuasive messages for digital platforms 13, 16, 19, 4, 5A, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Introduction to Communication and Persuasion
2The Key Elements in Persuasion
3Attitude, Behavior and Cognitive Dissonance
4Persuasion Strategies I
5Persuasion Strategies II
6Persuasion Strategies III
7Structuring Persuasive Messages
8Persuasive Approaches in Advertising
9Persuasive Approaches in Marketing Communication
10The Use of Persuasion Technologies on Internet Sites
11Sector Specific Comparative Analysis of Persuasion Technologies
12Structuring Web Based Persuasive Messages
13Course Wrap-Up
14Final Team Project Presentations
Kaynak
Robert B. CIALDINI, İknanın Psikolojisi, MediaCat,İstanbul, 2016 Yeşim ESGİN, İkna Teknolojileri-İnternet Sitelerinde Sektörel Bazlı Karşılaştırmalı Analiz,Çizgi Kitabevi, 2018 Ders Notları
Cialdini, R., & Goldstein, N. (2002, April). The Science and Practice of Persuasion. Cornell Hospitality Quarterly , 43, pp. 40-50. Öğrencilerin derse en az %70 devam zorunluluğu vardır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57