Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğr.Gör. Aybars Bora KAHYAOĞLU
Dersin AmacıBu dersin amacı, oğrencinin mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik medya araçlarında reklam filmi yapım ve yönetimini tüm yönleri ile öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirme,Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci
,Reklamlarda görüntü estetiği,Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi,Reklam filminin amacı ve içeriği,Reklam filminin bütçe planlaması,Reklam filminin hazırlık aşaması
,Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi
,Reklam filmlerinde etik tartışmalar,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reklam film ve yönetim projelerini tasarlayabilir10, 16, 6, 9E, F
Reklamda estetiğin önemini kavrar10, 16, 6, 9E, F
Reklam bütçesi ile ilgili bilgi sahibi olur.10, 11, 6, 9F, G
Modern reklam üretim tekniklerini kavrar.10, 16, 6, 9H
Reklam filminde güncel konulara hakim olur.10, 11, 16, 6, 9F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirmeOnline kaynakların incelenmesi.
2Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci
Online kaynakların incelenmesi.
3Reklamlarda görüntü estetiğiOnline kaynakların incelenmesi.
4Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesiOnline kaynakların incelenmesi.
5Reklam filminin amacı ve içeriğiOnline kaynakların incelenmesi
6Reklam filminin bütçe planlamasıOnline kaynakların incelenmesi
7Reklam filminin hazırlık aşaması
Online kaynakların incelenmesi
8Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi
Online kaynakların incelenmesi
9Reklam filmlerinde etik tartışmalarOnline kaynakların incelenmesi
10Öğrenci sunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
11Öğrenci sunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
12Öğrenci sunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
13Öğrenci SunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
14Öğrenci sunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
Kaynak
1. [Adweek](https://www.adweek.com/) 2. [Ad Age](https://adage.com/) 3. [HubSpot Academy - Video Marketing Course](https://academy.hubspot.com/courses/video-marketing) 4. [Vimeo Video School](https://vimeo.com/blog/category/video-school) 5. [Creativity Online](https://www.creativity-online.com/) 6. [YouTube Creators - Advertising](https://www.youtube.com/creators/ads) 7. [American Advertising Federation (AAF) - Insights](https://www.aaf.org/) 8. [The One Club for Creativity](https://www.oneclub.org/) 9. [Production Hub - Filmmaking](https://www.productionhub.com/) 10. [Clio Awards](https://clios.com/)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6848
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğr.Gör. Aybars Bora KAHYAOĞLU
Dersin AmacıBu dersin amacı, oğrencinin mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik medya araçlarında reklam filmi yapım ve yönetimini tüm yönleri ile öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirme,Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci
,Reklamlarda görüntü estetiği,Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi,Reklam filminin amacı ve içeriği,Reklam filminin bütçe planlaması,Reklam filminin hazırlık aşaması
,Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi
,Reklam filmlerinde etik tartışmalar,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reklam film ve yönetim projelerini tasarlayabilir10, 16, 6, 9E, F
Reklamda estetiğin önemini kavrar10, 16, 6, 9E, F
Reklam bütçesi ile ilgili bilgi sahibi olur.10, 11, 6, 9F, G
Modern reklam üretim tekniklerini kavrar.10, 16, 6, 9H
Reklam filminde güncel konulara hakim olur.10, 11, 16, 6, 9F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirmeOnline kaynakların incelenmesi.
2Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci
Online kaynakların incelenmesi.
3Reklamlarda görüntü estetiğiOnline kaynakların incelenmesi.
4Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesiOnline kaynakların incelenmesi.
5Reklam filminin amacı ve içeriğiOnline kaynakların incelenmesi
6Reklam filminin bütçe planlamasıOnline kaynakların incelenmesi
7Reklam filminin hazırlık aşaması
Online kaynakların incelenmesi
8Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi
Online kaynakların incelenmesi
9Reklam filmlerinde etik tartışmalarOnline kaynakların incelenmesi
10Öğrenci sunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
11Öğrenci sunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
12Öğrenci sunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
13Öğrenci SunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
14Öğrenci sunumlarıSunum hazırlıklarının tamamlanması
Kaynak
1. [Adweek](https://www.adweek.com/) 2. [Ad Age](https://adage.com/) 3. [HubSpot Academy - Video Marketing Course](https://academy.hubspot.com/courses/video-marketing) 4. [Vimeo Video School](https://vimeo.com/blog/category/video-school) 5. [Creativity Online](https://www.creativity-online.com/) 6. [YouTube Creators - Advertising](https://www.youtube.com/creators/ads) 7. [American Advertising Federation (AAF) - Insights](https://www.aaf.org/) 8. [The One Club for Creativity](https://www.oneclub.org/) 9. [Production Hub - Filmmaking](https://www.productionhub.com/) 10. [Clio Awards](https://clios.com/)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57