Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRAFİK ANİMASYON-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, tasarım ve animasyon unsurlarını ve görsel tasarımın temel ilkelerini tanıtmak ve bu kuralların tasarımda nasıl uygulandığını aktarmaktır. Bu derste öğrenciler çeşitli yazılım uygulamalarının temellerini öğrenir ve uygularlar. Temel araçlar ve teknikler yapılan uygulamalar sayesinde öğrenilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Grafik Animasyon Tasarımına Giriş,Tasarım Becerileri ve Teorisi I,Tasarım Becerileri ve Teorisi II,İnternet ve Multimedya için Grafik Tasarım,Uygulama Saati,Baskı için Grafik Tasarım,Proje Tasarımı I,Animasyon Teknikleri ve Uygulamaları,Uygulama Saati,Motion Graphics Uygulamaları,Proje Tasarımı II,Pre-Production Uygulamaları,Stop Motion Uygulamaları,Uygulama Saati; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bur dersin sonunda öğrenciler; Temel grafik tasarım unsurlarını anlarlar. Grafik tasarım dilinde okuyabilir, anlayabilir ve iletişim kurabilirler. Photoshop, Illustrator vb. programları, teknolojileri kullanabilirler.14, 4, 5A, E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grafik Animasyon Tasarımına Giriş
2Tasarım Becerileri ve Teorisi I
3Tasarım Becerileri ve Teorisi II
4İnternet ve Multimedya için Grafik Tasarım
5Uygulama Saati
6Baskı için Grafik Tasarım
7Proje Tasarımı I
8Animasyon Teknikleri ve Uygulamaları
9Uygulama Saati
10Motion Graphics Uygulamaları
11Proje Tasarımı II
12Pre-Production Uygulamaları
13Stop Motion Uygulamaları
14Uygulama Saati
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22550
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRAFİK ANİMASYON-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, tasarım ve animasyon unsurlarını ve görsel tasarımın temel ilkelerini tanıtmak ve bu kuralların tasarımda nasıl uygulandığını aktarmaktır. Bu derste öğrenciler çeşitli yazılım uygulamalarının temellerini öğrenir ve uygularlar. Temel araçlar ve teknikler yapılan uygulamalar sayesinde öğrenilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Grafik Animasyon Tasarımına Giriş,Tasarım Becerileri ve Teorisi I,Tasarım Becerileri ve Teorisi II,İnternet ve Multimedya için Grafik Tasarım,Uygulama Saati,Baskı için Grafik Tasarım,Proje Tasarımı I,Animasyon Teknikleri ve Uygulamaları,Uygulama Saati,Motion Graphics Uygulamaları,Proje Tasarımı II,Pre-Production Uygulamaları,Stop Motion Uygulamaları,Uygulama Saati; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bur dersin sonunda öğrenciler; Temel grafik tasarım unsurlarını anlarlar. Grafik tasarım dilinde okuyabilir, anlayabilir ve iletişim kurabilirler. Photoshop, Illustrator vb. programları, teknolojileri kullanabilirler.14, 4, 5A, E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grafik Animasyon Tasarımına Giriş
2Tasarım Becerileri ve Teorisi I
3Tasarım Becerileri ve Teorisi II
4İnternet ve Multimedya için Grafik Tasarım
5Uygulama Saati
6Baskı için Grafik Tasarım
7Proje Tasarımı I
8Animasyon Teknikleri ve Uygulamaları
9Uygulama Saati
10Motion Graphics Uygulamaları
11Proje Tasarımı II
12Pre-Production Uygulamaları
13Stop Motion Uygulamaları
14Uygulama Saati
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57