Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE SİYASET-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı medya ve siyasal davranışlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Derste kitle iletişim araçları üzerinden siyasilerin gerçekleştirdiği propaganda çeşitleri ve yöntemleri açıklanacaktır.Ayrıca, toplumun siyaseti medya üzerinden takip etmesinin siyasal tercihleri nasıl etkilendiği ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; günümüzde ulusal ve uluslararası medya,medya ve siyaset ilişkisi,Sosyal medya ve siyaset,Geçmişten günümüze propoganda örnekleri,Osmanlı döneminde basın ve siyaset ilişkisi,medya ve siyaset ilişkilerini ahlak felsefesinin temel ilkeleri,Türkiye'de siyasal karar mekanizmalarınca oluşturulan iletişim sistemi,medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü,medya ve siyasal davranış ilişkisi,Seçim dönemlerinde siyasiler için medya yönetimi,politik aktörlerin sosyal medya kullanımı,medya sermayesi ve siyaset ilişkisi,Politikada sosyal medyanın önemi,seçim dönemlerinde medya analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Siyaset biliminin temel kavramlarını ve tarihçesini değerlendirir.16, 9A
medya ve siyaset ilişkisini değerlendirir16, 9A
Kitle iletişim araçları ve propaganda arasındaki ilişkiyi açıklar. 16, 9A
Medyanın, işlevleri ve konumu itibariyle demokratik rejimlerin gelişmesinde ve demokratik bilincin oluşmasında birinci dereceden etkili bir iletişim aracı olduğunu açıklar. 16, 9A
Siyaset biliminin temel kavramlarını ve tarihçesini hatırlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1günümüzde ulusal ve uluslararası medya
2medya ve siyaset ilişkisi
3Sosyal medya ve siyaset
4Geçmişten günümüze propoganda örnekleri
5Osmanlı döneminde basın ve siyaset ilişkisi
6medya ve siyaset ilişkilerini ahlak felsefesinin temel ilkeleri
7Türkiye'de siyasal karar mekanizmalarınca oluşturulan iletişim sistemi
8medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü
9medya ve siyasal davranış ilişkisi
10Seçim dönemlerinde siyasiler için medya yönetimi
11politik aktörlerin sosyal medya kullanımı
12medya sermayesi ve siyaset ilişkisi
13Politikada sosyal medyanın önemi
14seçim dönemlerinde medya analizi
Kaynak
1] Bektaş, A. (2002) Siyasal Propaganda, Bağla Yay., İstanbul.[2] Uztuğ, F. (1999) Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi20120
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı20120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)144
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE SİYASET-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı medya ve siyasal davranışlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Derste kitle iletişim araçları üzerinden siyasilerin gerçekleştirdiği propaganda çeşitleri ve yöntemleri açıklanacaktır.Ayrıca, toplumun siyaseti medya üzerinden takip etmesinin siyasal tercihleri nasıl etkilendiği ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; günümüzde ulusal ve uluslararası medya,medya ve siyaset ilişkisi,Sosyal medya ve siyaset,Geçmişten günümüze propoganda örnekleri,Osmanlı döneminde basın ve siyaset ilişkisi,medya ve siyaset ilişkilerini ahlak felsefesinin temel ilkeleri,Türkiye'de siyasal karar mekanizmalarınca oluşturulan iletişim sistemi,medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü,medya ve siyasal davranış ilişkisi,Seçim dönemlerinde siyasiler için medya yönetimi,politik aktörlerin sosyal medya kullanımı,medya sermayesi ve siyaset ilişkisi,Politikada sosyal medyanın önemi,seçim dönemlerinde medya analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Siyaset biliminin temel kavramlarını ve tarihçesini değerlendirir.16, 9A
medya ve siyaset ilişkisini değerlendirir16, 9A
Kitle iletişim araçları ve propaganda arasındaki ilişkiyi açıklar. 16, 9A
Medyanın, işlevleri ve konumu itibariyle demokratik rejimlerin gelişmesinde ve demokratik bilincin oluşmasında birinci dereceden etkili bir iletişim aracı olduğunu açıklar. 16, 9A
Siyaset biliminin temel kavramlarını ve tarihçesini hatırlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1günümüzde ulusal ve uluslararası medya
2medya ve siyaset ilişkisi
3Sosyal medya ve siyaset
4Geçmişten günümüze propoganda örnekleri
5Osmanlı döneminde basın ve siyaset ilişkisi
6medya ve siyaset ilişkilerini ahlak felsefesinin temel ilkeleri
7Türkiye'de siyasal karar mekanizmalarınca oluşturulan iletişim sistemi
8medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü
9medya ve siyasal davranış ilişkisi
10Seçim dönemlerinde siyasiler için medya yönetimi
11politik aktörlerin sosyal medya kullanımı
12medya sermayesi ve siyaset ilişkisi
13Politikada sosyal medyanın önemi
14seçim dönemlerinde medya analizi
Kaynak
1] Bektaş, A. (2002) Siyasal Propaganda, Bağla Yay., İstanbul.[2] Uztuğ, F. (1999) Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57