Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere dijital içerik yönetiminin temel unsurları hakkında bilgi almalarını sağlamaktır. Ders, katılımcıların dijital platformlarda içerik oluşturma ve ayrıca şirketler ve markalar için içerik yönetimi hakkında bilgi edinmelerine olanak tanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital İçerik Yönetimine Giriş,İçerik Planlama Stratejileri,Marka Arşetipleri ve Hikayeleştirme,Uygulama Saati,Tartışma Oturumu I,İçerik Stratejisi Tanımlama,İçerik Stratejisi Uygulaması,Pazarlama Kanalları İçin İçerik Yaratımı,Tartışma Oturumu II,İçerik Yönetimi,Konuk Konuşmacı- Veri Odaklı Pazarlama,İçerik Performans KPI Değerlendirmesi,Müşteri Deneyiminde Veri Odaklı Kişiselleştirme,Final Sunumları- Sınıf İçi Hazırlık ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersi tamamlayan öğrenciler; Dijital içerik yönetiminin genel ilkelerini anlarlar Dijital içerik yönetimi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar İçerik yönetimi hakkında içgörü kazanırlar İçerik performansı KPI'larının genel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olurlar | 10, 13, 19, 4 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital İçerik Yönetimine Giriş | |
2 | İçerik Planlama Stratejileri | |
3 | Marka Arşetipleri ve Hikayeleştirme | |
4 | Uygulama Saati | |
5 | Tartışma Oturumu I | |
6 | İçerik Stratejisi Tanımlama | |
7 | İçerik Stratejisi Uygulaması | |
8 | Pazarlama Kanalları İçin İçerik Yaratımı | |
9 | Tartışma Oturumu II | |
10 | İçerik Yönetimi | |
11 | Konuk Konuşmacı- Veri Odaklı Pazarlama | |
12 | İçerik Performans KPI Değerlendirmesi | |
13 | Müşteri Deneyiminde Veri Odaklı Kişiselleştirme | |
14 | Final Sunumları- Sınıf İçi Hazırlık |
Kaynak |
-Shivakumar, K. S., Enterprise Content and Search Management for Building Digital Platforms, 2017, New Jersey. -Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Digital Marketing, Pearson,2019,Harlow -Ders Notları -Görsel-işitsel İçerikler |
-Görsel-işitsel İçerikler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 25 | 75 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere dijital içerik yönetiminin temel unsurları hakkında bilgi almalarını sağlamaktır. Ders, katılımcıların dijital platformlarda içerik oluşturma ve ayrıca şirketler ve markalar için içerik yönetimi hakkında bilgi edinmelerine olanak tanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital İçerik Yönetimine Giriş,İçerik Planlama Stratejileri,Marka Arşetipleri ve Hikayeleştirme,Uygulama Saati,Tartışma Oturumu I,İçerik Stratejisi Tanımlama,İçerik Stratejisi Uygulaması,Pazarlama Kanalları İçin İçerik Yaratımı,Tartışma Oturumu II,İçerik Yönetimi,Konuk Konuşmacı- Veri Odaklı Pazarlama,İçerik Performans KPI Değerlendirmesi,Müşteri Deneyiminde Veri Odaklı Kişiselleştirme,Final Sunumları- Sınıf İçi Hazırlık ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersi tamamlayan öğrenciler; Dijital içerik yönetiminin genel ilkelerini anlarlar Dijital içerik yönetimi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar İçerik yönetimi hakkında içgörü kazanırlar İçerik performansı KPI'larının genel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olurlar | 10, 13, 19, 4 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital İçerik Yönetimine Giriş | |
2 | İçerik Planlama Stratejileri | |
3 | Marka Arşetipleri ve Hikayeleştirme | |
4 | Uygulama Saati | |
5 | Tartışma Oturumu I | |
6 | İçerik Stratejisi Tanımlama | |
7 | İçerik Stratejisi Uygulaması | |
8 | Pazarlama Kanalları İçin İçerik Yaratımı | |
9 | Tartışma Oturumu II | |
10 | İçerik Yönetimi | |
11 | Konuk Konuşmacı- Veri Odaklı Pazarlama | |
12 | İçerik Performans KPI Değerlendirmesi | |
13 | Müşteri Deneyiminde Veri Odaklı Kişiselleştirme | |
14 | Final Sunumları- Sınıf İçi Hazırlık |
Kaynak |
-Shivakumar, K. S., Enterprise Content and Search Management for Building Digital Platforms, 2017, New Jersey. -Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Digital Marketing, Pearson,2019,Harlow -Ders Notları -Görsel-işitsel İçerikler |
-Görsel-işitsel İçerikler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |