Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. NOT: Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğe Giriş,Girişimcinin Özellikleri,Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma,Franchising ,Küçük işletmelerin kuruluş sorunları,İş Planı,Yenilik ve Yaratıcılık,Sosyal girişimcilik,Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları,Küçük işletmelerde büyüme ,İç Girişimcilik ,Vaka Sunumları,Vaka sunumları,Vaka sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 10, 16, 5 | E |
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | 10, 16, 4, 9 | A, D, F |
İş Planı hazırlamayı öğrenir | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğe Giriş | Ders notlarından ilgili konunun okunması. |
2 | Girişimcinin Özellikleri | Kitaptan ilgili konunun okunması. |
3 | Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma | Kitaptaki ilgili konunun okunması. |
4 | Franchising | Kitaptaki ilgili konunun okunması. |
5 | Küçük işletmelerin kuruluş sorunları | Kitaptaki ilgili bölümü okumak. |
6 | İş Planı | Kitaptaki ilgili konunun okunması. |
7 | Yenilik ve Yaratıcılık | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
8 | Sosyal girişimcilik | Kitaptaki ilgili konunun okunması. |
9 | Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
10 | Küçük işletmelerde büyüme | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
11 | İç Girişimcilik | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
12 | Vaka Sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
13 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
14 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması. |
Kaynak |
Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management (What's New in Management), Pearson, Norman Scarborough (Author), Jeffrey Cornwall (Author) |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. NOT: Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğe Giriş,Girişimcinin Özellikleri,Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma,Franchising ,Küçük işletmelerin kuruluş sorunları,İş Planı,Yenilik ve Yaratıcılık,Sosyal girişimcilik,Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları,Küçük işletmelerde büyüme ,İç Girişimcilik ,Vaka Sunumları,Vaka sunumları,Vaka sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 10, 16, 5 | E |
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | 10, 16, 4, 9 | A, D, F |
İş Planı hazırlamayı öğrenir | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğe Giriş | Ders notlarından ilgili konunun okunması. |
2 | Girişimcinin Özellikleri | Kitaptan ilgili konunun okunması. |
3 | Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma | Kitaptaki ilgili konunun okunması. |
4 | Franchising | Kitaptaki ilgili konunun okunması. |
5 | Küçük işletmelerin kuruluş sorunları | Kitaptaki ilgili bölümü okumak. |
6 | İş Planı | Kitaptaki ilgili konunun okunması. |
7 | Yenilik ve Yaratıcılık | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
8 | Sosyal girişimcilik | Kitaptaki ilgili konunun okunması. |
9 | Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
10 | Küçük işletmelerde büyüme | Kitaptaki ilgili bölümün okunması. |
11 | İç Girişimcilik | Kitaptaki ilgili bölümün okunması |
12 | Vaka Sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
13 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması |
14 | Vaka sunumları | Vaka sunumlarının hazırlanması. |
Kaynak |
Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management (What's New in Management), Pearson, Norman Scarborough (Author), Jeffrey Cornwall (Author) |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |