Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. NOT: Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimciliğe Giriş,Girişimcinin Özellikleri,Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma,Franchising
,Küçük işletmelerin kuruluş sorunları,İş Planı,Yenilik ve Yaratıcılık,Sosyal girişimcilik,Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları,Küçük işletmelerde büyüme
,İç Girişimcilik
,Vaka Sunumları,Vaka sunumları,Vaka sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. 10, 16, 5E
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. 10, 16, 4, 9A, F
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır.10, 16, 4, 9A, F
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar.10, 16, 4, 9A, D, F
İş Planı hazırlamayı öğrenir 10, 16, 4, 9A, F
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar.10, 16, 4, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimciliğe GirişDers notlarından ilgili konunun okunması.
2Girişimcinin ÖzellikleriKitaptan ilgili konunun okunması.
3Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın almaKitaptaki ilgili konunun okunması.
4Franchising
Kitaptaki ilgili konunun okunması.
5Küçük işletmelerin kuruluş sorunlarıKitaptaki ilgili bölümü okumak.
6İş PlanıKitaptaki ilgili konunun okunması.
7Yenilik ve YaratıcılıkKitaptaki ilgili bölümün okunması.
8Sosyal girişimcilikKitaptaki ilgili konunun okunması.
9Küçük İşletmelerde kuruluş sorunlarıKitaptaki ilgili bölümün okunması
10Küçük işletmelerde büyüme
Kitaptaki ilgili bölümün okunması.
11İç Girişimcilik
Kitaptaki ilgili bölümün okunması
12Vaka SunumlarıVaka sunumlarının hazırlanması
13Vaka sunumlarıVaka sunumlarının hazırlanması
14Vaka sunumlarıVaka sunumlarının hazırlanması.
Kaynak
Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management (What's New in Management), Pearson, Norman Scarborough (Author), Jeffrey Cornwall (Author)
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır. NOT: Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimciliğe Giriş,Girişimcinin Özellikleri,Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın alma,Franchising
,Küçük işletmelerin kuruluş sorunları,İş Planı,Yenilik ve Yaratıcılık,Sosyal girişimcilik,Küçük İşletmelerde kuruluş sorunları,Küçük işletmelerde büyüme
,İç Girişimcilik
,Vaka Sunumları,Vaka sunumları,Vaka sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. 10, 16, 5E
Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. 10, 16, 4, 9A, F
İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır.10, 16, 4, 9A, F
Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar.10, 16, 4, 9A, D, F
İş Planı hazırlamayı öğrenir 10, 16, 4, 9A, F
İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar.10, 16, 4, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimciliğe GirişDers notlarından ilgili konunun okunması.
2Girişimcinin ÖzellikleriKitaptan ilgili konunun okunması.
3Yeni bir iş kurma, mevcut bir işletmeyi satın almaKitaptaki ilgili konunun okunması.
4Franchising
Kitaptaki ilgili konunun okunması.
5Küçük işletmelerin kuruluş sorunlarıKitaptaki ilgili bölümü okumak.
6İş PlanıKitaptaki ilgili konunun okunması.
7Yenilik ve YaratıcılıkKitaptaki ilgili bölümün okunması.
8Sosyal girişimcilikKitaptaki ilgili konunun okunması.
9Küçük İşletmelerde kuruluş sorunlarıKitaptaki ilgili bölümün okunması
10Küçük işletmelerde büyüme
Kitaptaki ilgili bölümün okunması.
11İç Girişimcilik
Kitaptaki ilgili bölümün okunması
12Vaka SunumlarıVaka sunumlarının hazırlanması
13Vaka sunumlarıVaka sunumlarının hazırlanması
14Vaka sunumlarıVaka sunumlarının hazırlanması.
Kaynak
Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management (What's New in Management), Pearson, Norman Scarborough (Author), Jeffrey Cornwall (Author)
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57