Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM 3+0 3 5,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Yeşim ESGİN
Dersi Verenler Öğr.Gör. Koktay Irmak KÖSEOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrenciler, kültürlerarası iletişim kavramını ve küreselleşmenin ne anlama geldiğini anlayacaklardır. Ayrıca sözlü ve sözsüz iletişim farklılıkları, iş yerinde, arkadaşlar arasında kültürlerarası iletişim ve kültürlerarası iletişimin reklama etkisi hakkında bilgi edineceklerdir.
Dersin İçeriği Bu ders; Derse genel bakış. ,Kültürlerarası iletişimin tanımı ,Kültürel İletişim ,Kültürler arası Sözlü İletişim ,Emotions and expressions ,Sözsüz iletişim, fiziksel görünümler,Yaşlanma ve kültürlerarası iletişim,Ara sınav/Proje,Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim ,İşletmelerde kültürlerarası iletişim ,Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim ,Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test ,Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları. Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test ,Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Kültürlerarası iletişimin unsurlarını öğrenme 1, 12 A
Kültürlerarası iletişimin ne olduğunu tanımlama 1, 12 A
Sözlü ve sözsüz iletişim kavramlarını öğrenme 1, 12, 4 A, D
Kültürlerle reklamcılık arasındaki ilişkiyi anlama 1, 12, 3, 4 A, D
Küreselleşmenin ne olduğunu anlama 1, 12, 3, 4 A, D
Kültürler arasında iletişim kurmanın önemini kavrama 1, 12, 3, 4 A, D
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Derse genel bakış.
2 Kültürlerarası iletişimin tanımı Intercultural Communication: A
3 Kültürel İletişim Intercultural Communication sf: 102
4 Kültürler arası Sözlü İletişim Intercultural Communication sf:162-170
5 Emotions and expressions Intercultural Communication sf: 202-219
6 Sözsüz iletişim, fiziksel görünümler Intercultural Communication sf: 230-240
7 Yaşlanma ve kültürlerarası iletişim Intercultural Communication sf: 272
8 Ara sınav/Proje
9 Ulus ve kültür. Stereotipleme ve iletişim Intercultural Communication sf: 512-551 Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 100 chapter:4
10 İşletmelerde kültürlerarası iletişim Intercultural Communication: A Critical Introduction sf:202-236 Intercultural Communication sf: 580-610
11 Kültürlerarası arkadaşlık ve iletişim Intercultural Communication sf:440-457
12 Gruplararası iletişim. Öğrenci sunumu 1 & Ödev veya Test Intercultural Communication sf: 353-366
13 Satış için kültürlerarası iletişim, tüketici reklam sunumları. Öğrenci sunumları 2 & Ev ödevi veya Test Intercultural Communication: A Critical Introduction sf: 238-2611
14 Öğrenci sunumları 3 & Proje veya Final sınavı
Kaynaklar
I. Piller, Intercultural Communication: A Critical Introduction L. Chen, Intercultural Communication

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
0
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
0
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
0
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
0
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 14 1 14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 1 2 2
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 1 1 1
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 2 1 2
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 2 2
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 2 2
Performans Görevi, Bakım Planı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 66
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu