Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM TASARIMI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin sonunda öğrenci; Reklamcılıkta kullanılan özel terimleri doğru anlayıp kullanabilir. Kapsamlı ve profesyonel bir şekilde yazı, illüstrasyon ve fotoğrafları gösterebilir. Çizimler ve tasarımlar oluşturmak için temel grafik tasarım araçlarının nasıl kullanılacağını bilir, Fikirleri hızlı bir şekilde eskiz etme ve grafik biçiminde sunma becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam Tasarımına Giriş,Tasarım Prensip Uygulamaları,Tasarım Araçları ve Teknikleri,Proje Tasarımı I,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Tasarımda Fontlar,Tasarımda Renkler,Gazete Reklamcılığı,Proje Tasarımı II,Dergi Reklamcılığı,Uygulama Dersi,Reklam Tasarımında Kalıcılık,Uygulama Dersi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders, öğrencinin Reklam Tasarımını profesyonel olarak anlamasına yardımcı olacaktır. Öğrenci, Reklam Tasarımının temel terim ve teknikleriyle tanışacak ve bunları çeşitli alanlarda uygulayabilecektir. Ayrıca derslerde yazı tiplerini, vektör görüntülerini, illüstrasyonları ve fotoğrafları profesyonel bir şekilde nasıl uygulayacağını öğrenecektir.10, 13, 14, 19, 2A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam Tasarımına Giriş
2Tasarım Prensip Uygulamaları
3Tasarım Araçları ve Teknikleri
4Proje Tasarımı I
5Uygulama Dersi
6Uygulama Dersi
7Tasarımda Fontlar
8Tasarımda Renkler
9Gazete Reklamcılığı
10Proje Tasarımı II
11Dergi Reklamcılığı
12Uygulama Dersi
13Reklam Tasarımında Kalıcılık
14Uygulama Dersi
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22550
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM TASARIMI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin sonunda öğrenci; Reklamcılıkta kullanılan özel terimleri doğru anlayıp kullanabilir. Kapsamlı ve profesyonel bir şekilde yazı, illüstrasyon ve fotoğrafları gösterebilir. Çizimler ve tasarımlar oluşturmak için temel grafik tasarım araçlarının nasıl kullanılacağını bilir, Fikirleri hızlı bir şekilde eskiz etme ve grafik biçiminde sunma becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam Tasarımına Giriş,Tasarım Prensip Uygulamaları,Tasarım Araçları ve Teknikleri,Proje Tasarımı I,Uygulama Dersi,Uygulama Dersi,Tasarımda Fontlar,Tasarımda Renkler,Gazete Reklamcılığı,Proje Tasarımı II,Dergi Reklamcılığı,Uygulama Dersi,Reklam Tasarımında Kalıcılık,Uygulama Dersi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders, öğrencinin Reklam Tasarımını profesyonel olarak anlamasına yardımcı olacaktır. Öğrenci, Reklam Tasarımının temel terim ve teknikleriyle tanışacak ve bunları çeşitli alanlarda uygulayabilecektir. Ayrıca derslerde yazı tiplerini, vektör görüntülerini, illüstrasyonları ve fotoğrafları profesyonel bir şekilde nasıl uygulayacağını öğrenecektir.10, 13, 14, 19, 2A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam Tasarımına Giriş
2Tasarım Prensip Uygulamaları
3Tasarım Araçları ve Teknikleri
4Proje Tasarımı I
5Uygulama Dersi
6Uygulama Dersi
7Tasarımda Fontlar
8Tasarımda Renkler
9Gazete Reklamcılığı
10Proje Tasarımı II
11Dergi Reklamcılığı
12Uygulama Dersi
13Reklam Tasarımında Kalıcılık
14Uygulama Dersi
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57