Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA PLANLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | Dersle ilgili analiz ve raporlar |
Dersin Amacı | Stratejik medya planlama analizlerini yaparak; Hedef kitle, Ölçümler, Medya planlama stratejilerini belirleyerek medya planlama bütçesini yönetebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya planlamaya giriş,Örnek medya planı sunumu ,Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler,Temel ölçüm ve hesaplamalar ,Pazarlama stratejisi ve medya planlama ,Uygulamalı medya planı çalışması ,Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman? ,Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık ,Medya sınıflarını seçmek ,Medya planlamanın ilkeleri ,Yaratıcı medya planı çalışmaları ,Medya araçlarını değerlendirme ve seçme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
seçilen bir ürünün belli bir periyotta detaylı bir medya planını hazırlar | 16, 9 | A, E |
Tüketicilerin eğilimleri, medya satın alma, medya araçlarını ölçme becerisi kazandırır | 16, 9 | A, E |
her mecranın avantajlı ve dezavantajlı olan yanlarına göre starteji geliştirir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya planlamaya giriş | |
2 | Örnek medya planı sunumu | |
3 | Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler | |
4 | Temel ölçüm ve hesaplamalar | |
5 | Pazarlama stratejisi ve medya planlama | |
6 | Uygulamalı medya planı çalışması | |
7 | Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman? | |
8 | Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık | |
9 | Medya sınıflarını seçmek | |
10 | Medya planlamanın ilkeleri | |
11 | Yaratıcı medya planı çalışmaları | |
12 | Medya araçlarını değerlendirme ve seçme |
Kaynak |
Advertising Media Planning by Jack Z. Scissors and Roger B. Baron |
http://homes.ieu.edu.tr/~smisci/PRA%20301/AO_MedyaPlanlama_Kaynak.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 5 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 10 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA PLANLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | Dersle ilgili analiz ve raporlar |
Dersin Amacı | Stratejik medya planlama analizlerini yaparak; Hedef kitle, Ölçümler, Medya planlama stratejilerini belirleyerek medya planlama bütçesini yönetebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya planlamaya giriş,Örnek medya planı sunumu ,Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler,Temel ölçüm ve hesaplamalar ,Pazarlama stratejisi ve medya planlama ,Uygulamalı medya planı çalışması ,Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman? ,Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık ,Medya sınıflarını seçmek ,Medya planlamanın ilkeleri ,Yaratıcı medya planı çalışmaları ,Medya araçlarını değerlendirme ve seçme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
seçilen bir ürünün belli bir periyotta detaylı bir medya planını hazırlar | 16, 9 | A, E |
Tüketicilerin eğilimleri, medya satın alma, medya araçlarını ölçme becerisi kazandırır | 16, 9 | A, E |
her mecranın avantajlı ve dezavantajlı olan yanlarına göre starteji geliştirir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya planlamaya giriş | |
2 | Örnek medya planı sunumu | |
3 | Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler | |
4 | Temel ölçüm ve hesaplamalar | |
5 | Pazarlama stratejisi ve medya planlama | |
6 | Uygulamalı medya planı çalışması | |
7 | Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman? | |
8 | Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık | |
9 | Medya sınıflarını seçmek | |
10 | Medya planlamanın ilkeleri | |
11 | Yaratıcı medya planı çalışmaları | |
12 | Medya araçlarını değerlendirme ve seçme |
Kaynak |
Advertising Media Planning by Jack Z. Scissors and Roger B. Baron |
http://homes.ieu.edu.tr/~smisci/PRA%20301/AO_MedyaPlanlama_Kaynak.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |