Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA PLANLAMA-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin YardımcılarıDersle ilgili analiz ve raporlar
Dersin AmacıStratejik medya planlama analizlerini yaparak; Hedef kitle, Ölçümler, Medya planlama stratejilerini belirleyerek medya planlama bütçesini yönetebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya planlamaya giriş,Örnek medya planı sunumu ,Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler,Temel ölçüm ve hesaplamalar ,Pazarlama stratejisi ve medya planlama ,Uygulamalı medya planı çalışması ,Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman? ,Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık ,Medya sınıflarını seçmek ,Medya planlamanın ilkeleri ,Yaratıcı medya planı çalışmaları ,Medya araçlarını değerlendirme ve seçme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
seçilen bir ürünün belli bir periyotta detaylı bir medya planını hazırlar16, 9A, E
Tüketicilerin eğilimleri, medya satın alma, medya araçlarını ölçme becerisi kazandırır16, 9A, E
her mecranın avantajlı ve dezavantajlı olan yanlarına göre starteji geliştirir.16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya planlamaya giriş
2Örnek medya planı sunumu
3Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler
4Temel ölçüm ve hesaplamalar
5Pazarlama stratejisi ve medya planlama
6Uygulamalı medya planı çalışması
7Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman?
8Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık
9Medya sınıflarını seçmek
10Medya planlamanın ilkeleri
11Yaratıcı medya planı çalışmaları
12Medya araçlarını değerlendirme ve seçme
Kaynak
Advertising Media Planning by Jack Z. Scissors and Roger B. Baron
http://homes.ieu.edu.tr/~smisci/PRA%20301/AO_MedyaPlanlama_Kaynak.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı31030
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA PLANLAMA-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin YardımcılarıDersle ilgili analiz ve raporlar
Dersin AmacıStratejik medya planlama analizlerini yaparak; Hedef kitle, Ölçümler, Medya planlama stratejilerini belirleyerek medya planlama bütçesini yönetebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya planlamaya giriş,Örnek medya planı sunumu ,Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler,Temel ölçüm ve hesaplamalar ,Pazarlama stratejisi ve medya planlama ,Uygulamalı medya planı çalışması ,Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman? ,Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık ,Medya sınıflarını seçmek ,Medya planlamanın ilkeleri ,Yaratıcı medya planı çalışmaları ,Medya araçlarını değerlendirme ve seçme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
seçilen bir ürünün belli bir periyotta detaylı bir medya planını hazırlar16, 9A, E
Tüketicilerin eğilimleri, medya satın alma, medya araçlarını ölçme becerisi kazandırır16, 9A, E
her mecranın avantajlı ve dezavantajlı olan yanlarına göre starteji geliştirir.16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya planlamaya giriş
2Örnek medya planı sunumu
3Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler
4Temel ölçüm ve hesaplamalar
5Pazarlama stratejisi ve medya planlama
6Uygulamalı medya planı çalışması
7Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman?
8Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık
9Medya sınıflarını seçmek
10Medya planlamanın ilkeleri
11Yaratıcı medya planı çalışmaları
12Medya araçlarını değerlendirme ve seçme
Kaynak
Advertising Media Planning by Jack Z. Scissors and Roger B. Baron
http://homes.ieu.edu.tr/~smisci/PRA%20301/AO_MedyaPlanlama_Kaynak.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57