Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara Yeni Medya'da PR uygulamalarının temelleri hakkında bilgi vermek ve dijital PR stratejileri ile ilgili iç görü kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca PR stratejilerinin dijital iletişim kampanyalarında nasıl uygulandığı konusunda tecrübe kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamalarına Giriş,Yeni Medya ve Halkla İlişkilerin Geleceği,Dijital İtibar ,Yapay Zeka ve Halkla İlişkiler,Metaverse ve Halkla İlişkiler,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Yazım Teknikleri-Sosyal Medya Basın Bülteni,Yeni Medyada İçerik Üretimi,Yeni Medyada içerik üretimi II,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası Kuralları ve Örnekleri,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası Kuralları ve Örnekleri,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Medya'da PR'ın temelleri hakkında bilgi sahibi olur.12, 13, 16, 19, 4, 5F
Dijital iletişim kampanya tasarımları yapar.10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
Dijital iletişim kampanyalarının başarısını değerlendirir.10, 13, 16, 19, 4, 5, 9A, E
Dijital iletişim kampanyalarının etkisini ölçer.10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
Başarılı ve başarısız kampanya uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamalarına GirişDers notlarından iligili bölümü okumak.
2Yeni Medya ve Halkla İlişkilerin GeleceğiDers notlarından ilgili bölümü okumak
3Dijital İtibar Ders notlarından ilgili bölümü okumak.
4Yapay Zeka ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak
5Metaverse ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
6Yeni Medyada Halkla İlişkiler Yazım Teknikleri-Sosyal Medya Basın BülteniDers notlarından ilgili bölümü okumak
7Yeni Medyada İçerik ÜretimiDers notlarından ilgili bölümü okumak.
8Yeni Medyada içerik üretimi IIDers notlarından ilgili bölümü okumak.
9Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası Kuralları ve ÖrnekleriDers notlarından ilgili bölümü okumak.
10Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası Kuralları ve ÖrnekleriDers notlarından ilgili bölümü okumak.
11Sosyal Medya Halkla İlişkiler KampanyasıKampanya sunumunu hazırlamak
12Sosyal Medya Halkla İlişkiler KampanyasıKampanya sunumunu hazırlamak.
13Sosyal Medya Halkla İlişkiler KampanyasıKampanya sunumunu hazırlamak.
14Sosyal Medya Halkla İlişkiler KampanyasıKampanya sunumunu hazırlamak.
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1400
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi32575
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)145
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara Yeni Medya'da PR uygulamalarının temelleri hakkında bilgi vermek ve dijital PR stratejileri ile ilgili iç görü kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca PR stratejilerinin dijital iletişim kampanyalarında nasıl uygulandığı konusunda tecrübe kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamalarına Giriş,Yeni Medya ve Halkla İlişkilerin Geleceği,Dijital İtibar ,Yapay Zeka ve Halkla İlişkiler,Metaverse ve Halkla İlişkiler,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Yazım Teknikleri-Sosyal Medya Basın Bülteni,Yeni Medyada İçerik Üretimi,Yeni Medyada içerik üretimi II,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası Kuralları ve Örnekleri,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası Kuralları ve Örnekleri,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası,Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Medya'da PR'ın temelleri hakkında bilgi sahibi olur.12, 13, 16, 19, 4, 5F
Dijital iletişim kampanya tasarımları yapar.10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
Dijital iletişim kampanyalarının başarısını değerlendirir.10, 13, 16, 19, 4, 5, 9A, E
Dijital iletişim kampanyalarının etkisini ölçer.10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A, E
Başarılı ve başarısız kampanya uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamalarına GirişDers notlarından iligili bölümü okumak.
2Yeni Medya ve Halkla İlişkilerin GeleceğiDers notlarından ilgili bölümü okumak
3Dijital İtibar Ders notlarından ilgili bölümü okumak.
4Yapay Zeka ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak
5Metaverse ve Halkla İlişkilerDers notlarından ilgili bölümü okumak.
6Yeni Medyada Halkla İlişkiler Yazım Teknikleri-Sosyal Medya Basın BülteniDers notlarından ilgili bölümü okumak
7Yeni Medyada İçerik ÜretimiDers notlarından ilgili bölümü okumak.
8Yeni Medyada içerik üretimi IIDers notlarından ilgili bölümü okumak.
9Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası Kuralları ve ÖrnekleriDers notlarından ilgili bölümü okumak.
10Sosyal Medya Halkla İlişkiler Kampanyası Kuralları ve ÖrnekleriDers notlarından ilgili bölümü okumak.
11Sosyal Medya Halkla İlişkiler KampanyasıKampanya sunumunu hazırlamak
12Sosyal Medya Halkla İlişkiler KampanyasıKampanya sunumunu hazırlamak.
13Sosyal Medya Halkla İlişkiler KampanyasıKampanya sunumunu hazırlamak.
14Sosyal Medya Halkla İlişkiler KampanyasıKampanya sunumunu hazırlamak.
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57