Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Dr. Irmak KÖSEOĞLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye halkla ilişkiler alanında ayrıntılı bir yazım bilgisi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve kursa genel bakış. Halkla ilişkiler yazımı ve yazarlığı,Halkla ilişkiler ve yazar: tanım ve roller,Yazım süreci,Geleneksel medya ve sosyal medya için yazma,Haber bültenleri,Seçilmiş topluluklar için yazma; notlar, mektuplar, raporlar ve teklifler,Misafir konuşmacı,Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi,Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi,Efektif konuşmalar ve sunumlar,Kriz iletişimi Ev ödevi,Yeni Medya, web siteleri Bir sınav veya ev ödevi,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halkla ilişkiler yazarlığının çeşitli organizasyonel bağlamlarda ne yaptığı tanımlar | 13, 9 | A |
2. Halkla ilişkiler yazısının unsurlarını tanımlar | 13, 9 | A |
3. Zaman kısıtlamaları altında nasıl düzenleneceğine dair güçlü bir fikir geliştirir | 13, 6, 9 | A, F |
4. İkna edici metin tasarlar | 10, 13, 6, 9 | A, F |
5. Basın bülteni tasarlar | 10, 13, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve kursa genel bakış. Halkla ilişkiler yazımı ve yazarlığı | İlgili okuma |
2 | Halkla ilişkiler ve yazar: tanım ve roller | Public Relations Writing Form & Style: Part 1, Pages: 1-57 Public Relations Writing Strategies and Structure: Sayfa:2-4,10 |
3 | Yazım süreci | Becoming a Public Relations Writer, Sayfa: 61-92 Public Relations Writing Form & Style, Sayfa: 59-147 |
4 | Geleneksel medya ve sosyal medya için yazma | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 149-18 |
5 | Haber bültenleri | OkumaBecoming a Public Relations Writer Sayfa: 122-186 Effective Writing Skills for Public Relations: Sayfa: 99-123 The PR Style Guide Third Edition Sayfa: 137-147 |
6 | Seçilmiş topluluklar için yazma; notlar, mektuplar, raporlar ve teklifler | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 212-263 |
7 | Misafir konuşmacı | İlgili okuma |
8 | Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi | İlgili okuma |
9 | Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 264-349 |
10 | Efektif konuşmalar ve sunumlar | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 350-367 Becoming a Public Relations Writer Sayfa: 346-366 |
11 | Kriz iletişimi Ev ödevi | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 370-386 |
12 | Yeni Medya, web siteleri Bir sınav veya ev ödevi | The PR Style Guide Third Edition Sayfa: 102-112, 193-203 Effective Writing Skills for Public Relations: Sayfa: 184-204 |
13 | Öğrenci sunumları | Öğrenciler haber bültenleri hakkında sunumlar yapacaklar. Haber bültenleri, seçilen bir konuya göre belirli bir sektör ve markalar hakkında olacaktır. Öğrenciler bir lansman, birleşmeler ve devralmalar, sosyal sorumluluk, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi vb. hakkında yazabilirler. |
14 | Öğrenci sunumları | Öğrenciler haber bültenleri hakkında sunumlar yapacaklar. Haber bültenleri, seçilen bir konuya göre belirli bir sektör ve markalar hakkında olacaktır. Öğrenciler bir lansman, birleşmeler ve devralmalar, sosyal sorumluluk, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi vb. hakkında yazabilirler. |
Kaynak |
1. Public Relations Writing Form & Style, Doug Newsom, Jim Haynes, 9th Edition, International Edition. 2. Public Relations Writing Strategies and Structure, Doug Newsom, Jim Haynes, 11th Edition. 3. The PR Style Guide, Formats or Public Relations Practice, Barbara Diggs-Brown, 3rd Edition. |
1- Becoming a Public Relations Writer, Ronald D. Smith, 2nd Edition. 2- Effective Writing Skills for Public Relations, John Foster, 4th Edition. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Dr. Irmak KÖSEOĞLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye halkla ilişkiler alanında ayrıntılı bir yazım bilgisi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve kursa genel bakış. Halkla ilişkiler yazımı ve yazarlığı,Halkla ilişkiler ve yazar: tanım ve roller,Yazım süreci,Geleneksel medya ve sosyal medya için yazma,Haber bültenleri,Seçilmiş topluluklar için yazma; notlar, mektuplar, raporlar ve teklifler,Misafir konuşmacı,Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi,Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi,Efektif konuşmalar ve sunumlar,Kriz iletişimi Ev ödevi,Yeni Medya, web siteleri Bir sınav veya ev ödevi,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halkla ilişkiler yazarlığının çeşitli organizasyonel bağlamlarda ne yaptığı tanımlar | 13, 9 | A |
2. Halkla ilişkiler yazısının unsurlarını tanımlar | 13, 9 | A |
3. Zaman kısıtlamaları altında nasıl düzenleneceğine dair güçlü bir fikir geliştirir | 13, 6, 9 | A, F |
4. İkna edici metin tasarlar | 10, 13, 6, 9 | A, F |
5. Basın bülteni tasarlar | 10, 13, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve kursa genel bakış. Halkla ilişkiler yazımı ve yazarlığı | İlgili okuma |
2 | Halkla ilişkiler ve yazar: tanım ve roller | Public Relations Writing Form & Style: Part 1, Pages: 1-57 Public Relations Writing Strategies and Structure: Sayfa:2-4,10 |
3 | Yazım süreci | Becoming a Public Relations Writer, Sayfa: 61-92 Public Relations Writing Form & Style, Sayfa: 59-147 |
4 | Geleneksel medya ve sosyal medya için yazma | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 149-18 |
5 | Haber bültenleri | OkumaBecoming a Public Relations Writer Sayfa: 122-186 Effective Writing Skills for Public Relations: Sayfa: 99-123 The PR Style Guide Third Edition Sayfa: 137-147 |
6 | Seçilmiş topluluklar için yazma; notlar, mektuplar, raporlar ve teklifler | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 212-263 |
7 | Misafir konuşmacı | İlgili okuma |
8 | Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi | İlgili okuma |
9 | Reklam metni, haber bülteni, broşür, dergi için yazı yazmak Sınav veya ev ödevi | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 264-349 |
10 | Efektif konuşmalar ve sunumlar | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 350-367 Becoming a Public Relations Writer Sayfa: 346-366 |
11 | Kriz iletişimi Ev ödevi | Public Relations Writing Form & Style: Sayfa: 370-386 |
12 | Yeni Medya, web siteleri Bir sınav veya ev ödevi | The PR Style Guide Third Edition Sayfa: 102-112, 193-203 Effective Writing Skills for Public Relations: Sayfa: 184-204 |
13 | Öğrenci sunumları | Öğrenciler haber bültenleri hakkında sunumlar yapacaklar. Haber bültenleri, seçilen bir konuya göre belirli bir sektör ve markalar hakkında olacaktır. Öğrenciler bir lansman, birleşmeler ve devralmalar, sosyal sorumluluk, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi vb. hakkında yazabilirler. |
14 | Öğrenci sunumları | Öğrenciler haber bültenleri hakkında sunumlar yapacaklar. Haber bültenleri, seçilen bir konuya göre belirli bir sektör ve markalar hakkında olacaktır. Öğrenciler bir lansman, birleşmeler ve devralmalar, sosyal sorumluluk, etkinlik yönetimi, kriz yönetimi vb. hakkında yazabilirler. |
Kaynak |
1. Public Relations Writing Form & Style, Doug Newsom, Jim Haynes, 9th Edition, International Edition. 2. Public Relations Writing Strategies and Structure, Doug Newsom, Jim Haynes, 11th Edition. 3. The PR Style Guide, Formats or Public Relations Practice, Barbara Diggs-Brown, 3rd Edition. |
1- Becoming a Public Relations Writer, Ronald D. Smith, 2nd Edition. 2- Effective Writing Skills for Public Relations, John Foster, 4th Edition. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |