Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Hakan Yıldız
Dersin AmacıÖğrencilerin alanlarıyla alakalı okuma metinlerini analiz edebilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Eski ve yeni medya,Ders içeriği sunumu,Şirket yapısı,Şirkette Halkla ilişkiler departmanı' nın önem ve görevi,Halkla ilişkiler departmanı hizmetleri,Kampanya öncesi ihtiyaç analizi ve anket çalışmaları,Kampanya sonrası süreç değerlendirme,İntiba yönetimi,İş etiği,Eski ve Yeni medya; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Ögrenci sozlü ve yazılı olarak kendi alanın kısaca anlatir10, 11, 16, 6, 9A
1.2. Alanında basit ingilizce diyalogları yorumlar10, 16, 6, 9A
2.Dili kullanarak kendi alanındaki araştırmalan degerlendirebilecektir.10, 16, 6, 9A, H
2.1. Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler10, 16, 6, 9A
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar.10, 11, 16, 6, 8, 9A
3.Dili,alanı ile ilgili akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini ingilizce olarak aktanr.10, 16, 6, 9A
3.2.İngilizce'yi alanindaki uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır.16A, D, E, F, H
1. Halkla ilişkilerin temel terminolojisini kullanabilecektir.10, 11, 16, 5, 6, 9A
4. Alanı ile ilgili yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında da kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 alanıyla alakalı mezuniyet sonrası dil geliştirme faaliyetleri yürütür. 10, 16, 6, 9A
5. Alanıyla ilgili makaleleri sorgulamada kullanabilecektir. 10, 16, 9A
5.1 dil gelişimi için yol haritası oluşturur.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Eski ve yeni medya
1Ders içeriği sunumu
2Şirket yapısı
3Şirkette Halkla ilişkiler departmanı' nın önem ve görevi
4Halkla ilişkiler departmanı hizmetleri
5Kampanya öncesi ihtiyaç analizi ve anket çalışmaları
5Kampanya sonrası süreç değerlendirme
6İntiba yönetimi
7İş etiği
8Eski ve Yeni medya
Kaynak
Express Publishing Career Paths: Public Relations, 2018, ISBN: 978-1-3992-0578-8 ELTpublications.com online resources
eltpublications.com online ders kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Hakan Yıldız
Dersin AmacıÖğrencilerin alanlarıyla alakalı okuma metinlerini analiz edebilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Eski ve yeni medya,Ders içeriği sunumu,Şirket yapısı,Şirkette Halkla ilişkiler departmanı' nın önem ve görevi,Halkla ilişkiler departmanı hizmetleri,Kampanya öncesi ihtiyaç analizi ve anket çalışmaları,Kampanya sonrası süreç değerlendirme,İntiba yönetimi,İş etiği,Eski ve Yeni medya; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Ögrenci sozlü ve yazılı olarak kendi alanın kısaca anlatir10, 11, 16, 6, 9A
1.2. Alanında basit ingilizce diyalogları yorumlar10, 16, 6, 9A
2.Dili kullanarak kendi alanındaki araştırmalan degerlendirebilecektir.10, 16, 6, 9A, H
2.1. Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler10, 16, 6, 9A
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar.10, 11, 16, 6, 8, 9A
3.Dili,alanı ile ilgili akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini ingilizce olarak aktanr.10, 16, 6, 9A
3.2.İngilizce'yi alanindaki uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır.16A, D, E, F, H
1. Halkla ilişkilerin temel terminolojisini kullanabilecektir.10, 11, 16, 5, 6, 9A
4. Alanı ile ilgili yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında da kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 alanıyla alakalı mezuniyet sonrası dil geliştirme faaliyetleri yürütür. 10, 16, 6, 9A
5. Alanıyla ilgili makaleleri sorgulamada kullanabilecektir. 10, 16, 9A
5.1 dil gelişimi için yol haritası oluşturur.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Eski ve yeni medya
1Ders içeriği sunumu
2Şirket yapısı
3Şirkette Halkla ilişkiler departmanı' nın önem ve görevi
4Halkla ilişkiler departmanı hizmetleri
5Kampanya öncesi ihtiyaç analizi ve anket çalışmaları
5Kampanya sonrası süreç değerlendirme
6İntiba yönetimi
7İş etiği
8Eski ve Yeni medya
Kaynak
Express Publishing Career Paths: Public Relations, 2018, ISBN: 978-1-3992-0578-8 ELTpublications.com online resources
eltpublications.com online ders kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57