Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin YardımcılarıBu ders; Psikolojiye Giriş’e Giriş ,Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri ,Extent of psychology,Psikolojinin Tarihi ,Psikolojide Güncel Yaklaşımlar ,Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik ,Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik ,Vize Sınavı,Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron ,Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi ,Psikolojik Gelişim (Atkinson & Hilgard, B.3),Duyum,. Algı 1 ,Algı 2; konularını içermektedir.
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara psikologların çalışma alanlarını ve kullandıkları araştırma yöntemlerini göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri bireysel ve toplumsal sorunların çözümüne nasıl uyguladıklarını göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojiye Giriş’e Giriş
,Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri,Psikolojinin Alanları
,Psikolojinin Tarihi,Psikolojide Güncel Yaklaşımlar,Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik,Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik,Vize Sınavı,Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron,Davranışın Biyolojik Temelleri
, Psikolojik Gelişim
,Duyum
,Algı,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir.9A
Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir.9A
Araştırma yöntemlerini ayırt edebilecektir.9A
Günlük olayları psikoloji terminolojisiyle izah edebilecektir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojiye Giriş’e Giriş
2Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri
3Psikolojinin Alanları
4Psikolojinin Tarihi
5Psikolojide Güncel Yaklaşımlar
6Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik
7Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik
8Vize Sınavı
9Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron
10Davranışın Biyolojik Temelleri
11 Psikolojik Gelişim
12Duyum
13Algı
14Genel Sınav
Kaynak
Hilgard ve ark. (2010), Atkinson & Atkinson Psikolojiye Giriş, Arkadaş YayınlaR.J. Gerrig ve P.G. Zimbardo, Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. (Çev. G. Sart), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin YardımcılarıBu ders; Psikolojiye Giriş’e Giriş ,Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri ,Extent of psychology,Psikolojinin Tarihi ,Psikolojide Güncel Yaklaşımlar ,Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik ,Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik ,Vize Sınavı,Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron ,Davranışın Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi ,Psikolojik Gelişim (Atkinson & Hilgard, B.3),Duyum,. Algı 1 ,Algı 2; konularını içermektedir.
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara psikologların çalışma alanlarını ve kullandıkları araştırma yöntemlerini göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri bireysel ve toplumsal sorunların çözümüne nasıl uyguladıklarını göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojiye Giriş’e Giriş
,Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri,Psikolojinin Alanları
,Psikolojinin Tarihi,Psikolojide Güncel Yaklaşımlar,Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik,Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik,Vize Sınavı,Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron,Davranışın Biyolojik Temelleri
, Psikolojik Gelişim
,Duyum
,Algı,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir.9A
Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir.9A
Araştırma yöntemlerini ayırt edebilecektir.9A
Günlük olayları psikoloji terminolojisiyle izah edebilecektir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojiye Giriş’e Giriş
2Psikolojinin Tanımı ve Hedefleri
3Psikolojinin Alanları
4Psikolojinin Tarihi
5Psikolojide Güncel Yaklaşımlar
6Bilimsel Araştırma Süreci ve Nesnellik
7Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ölçme ve Etik
8Vize Sınavı
9Davranışın Evrimsel Temelleri, Davranışın Biyolojik Temelleri: Nöron
10Davranışın Biyolojik Temelleri
11 Psikolojik Gelişim
12Duyum
13Algı
14Genel Sınav
Kaynak
Hilgard ve ark. (2010), Atkinson & Atkinson Psikolojiye Giriş, Arkadaş YayınlaR.J. Gerrig ve P.G. Zimbardo, Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. (Çev. G. Sart), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57