Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU UYGULAMALARI II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer TOPALOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin temel kurgu prensiplerini kavramasını ve kurgu programını, tüm avantajlarıyla, pratikte kullanabilmesini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Premiere'de proje açma, proje ayarlarının detaylı incelenmesi, Premiere ara yüzünü, pencere ve segmentleri tanıma,Ediusta timeline üzerindeki segment ve ikonların işlevleri, timeline çalışma alanını tanıma. Bin (gallery), effect, sequence marker, source browser panellerin çalışma teknikleri.,Ediusa görüntü ve ses alma. Timeline üzerinde çalışma; görüntü geçiş efectlerini tanıma, ses kanaları arası geçiş sağlama, mark in, mark out, ön izleme gibi timlinenın sunduğu tüm seçeneklerin kullanımı,Layout kullanımı ; resim ebatlandırma, resme hareket verme. Video hız ayarları, gerekleri ve kullanım amaçları,Video efectlerinin kullanımı; color correction, blur kullanımı,Video efect filtlerinin kullanımı ve video format seçenekleri,Proje seçim ve uygulama ( belgesel, röportaj, müzik klip, haber vb konu seçimi ve uygulama çalışması),Ses kanallarının kullanımı; müzik looplama, waweform takip, ses seviyesi belirleme ölçümleri, ses filtreleri.Proje sunum ve değerlendirme,Programın yazı yazma alternatiflerini kullanma, yazıya hareket ve biçim verme ve kj hazırlama ,Croma key kullanma ve arka plan çalışması,Haber kurgu çalışması,Çoklu sayıda layerla çalışma (multicam), senkron sağlama.,Export seçenekleri ve video formatları ve farklı formatlarda görüntü çıktısının alınması. ,Bitirme Projesi ve genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kurgunun temel kavramlarını tanımlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 20 | A |
2. Bir sayısal kurgu programını temel düzeyde kullanabilir. | 13, 14 | |
3. Kurguya ilişkin temel kuramları örneklerle açıklayabilir. | 14, 20, 4 | |
4. Filmin içeriği ile kurgu dili arasındaki bağlantıyı çözebilir. | 11, 12, 13, 14 | |
5. Bir filmin kurgu yaklaşımını belirleyebilir. | 10, 11, 19, 21 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Premiere'de proje açma, proje ayarlarının detaylı incelenmesi, Premiere ara yüzünü, pencere ve segmentleri tanıma | |
2 | Ediusta timeline üzerindeki segment ve ikonların işlevleri, timeline çalışma alanını tanıma. Bin (gallery), effect, sequence marker, source browser panellerin çalışma teknikleri. | |
3 | Ediusa görüntü ve ses alma. Timeline üzerinde çalışma; görüntü geçiş efectlerini tanıma, ses kanaları arası geçiş sağlama, mark in, mark out, ön izleme gibi timlinenın sunduğu tüm seçeneklerin kullanımı | |
4 | Layout kullanımı ; resim ebatlandırma, resme hareket verme. Video hız ayarları, gerekleri ve kullanım amaçları | |
5 | Video efectlerinin kullanımı; color correction, blur kullanımı | |
6 | Video efect filtlerinin kullanımı ve video format seçenekleri | |
7 | Proje seçim ve uygulama ( belgesel, röportaj, müzik klip, haber vb konu seçimi ve uygulama çalışması) | |
8 | Ses kanallarının kullanımı; müzik looplama, waweform takip, ses seviyesi belirleme ölçümleri, ses filtreleri.Proje sunum ve değerlendirme | |
9 | Programın yazı yazma alternatiflerini kullanma, yazıya hareket ve biçim verme ve kj hazırlama | |
10 | Croma key kullanma ve arka plan çalışması | |
11 | Haber kurgu çalışması | |
12 | Çoklu sayıda layerla çalışma (multicam), senkron sağlama. | |
13 | Export seçenekleri ve video formatları ve farklı formatlarda görüntü çıktısının alınması. | |
14 | Bitirme Projesi ve genel değerlendirme |
Kaynak |
1- In The Blink of an Eye (Walter Murch) 2- The Fundamentals of Film Making (Jane Barnwel) 3- Bir Film Çekmek – Mehmet Arslan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 2 | 6 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(6/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU UYGULAMALARI II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer TOPALOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin temel kurgu prensiplerini kavramasını ve kurgu programını, tüm avantajlarıyla, pratikte kullanabilmesini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Premiere'de proje açma, proje ayarlarının detaylı incelenmesi, Premiere ara yüzünü, pencere ve segmentleri tanıma,Ediusta timeline üzerindeki segment ve ikonların işlevleri, timeline çalışma alanını tanıma. Bin (gallery), effect, sequence marker, source browser panellerin çalışma teknikleri.,Ediusa görüntü ve ses alma. Timeline üzerinde çalışma; görüntü geçiş efectlerini tanıma, ses kanaları arası geçiş sağlama, mark in, mark out, ön izleme gibi timlinenın sunduğu tüm seçeneklerin kullanımı,Layout kullanımı ; resim ebatlandırma, resme hareket verme. Video hız ayarları, gerekleri ve kullanım amaçları,Video efectlerinin kullanımı; color correction, blur kullanımı,Video efect filtlerinin kullanımı ve video format seçenekleri,Proje seçim ve uygulama ( belgesel, röportaj, müzik klip, haber vb konu seçimi ve uygulama çalışması),Ses kanallarının kullanımı; müzik looplama, waweform takip, ses seviyesi belirleme ölçümleri, ses filtreleri.Proje sunum ve değerlendirme,Programın yazı yazma alternatiflerini kullanma, yazıya hareket ve biçim verme ve kj hazırlama ,Croma key kullanma ve arka plan çalışması,Haber kurgu çalışması,Çoklu sayıda layerla çalışma (multicam), senkron sağlama.,Export seçenekleri ve video formatları ve farklı formatlarda görüntü çıktısının alınması. ,Bitirme Projesi ve genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kurgunun temel kavramlarını tanımlayabilir. | 10, 14, 16, 19, 20 | A |
2. Bir sayısal kurgu programını temel düzeyde kullanabilir. | 13, 14 | |
3. Kurguya ilişkin temel kuramları örneklerle açıklayabilir. | 14, 20, 4 | |
4. Filmin içeriği ile kurgu dili arasındaki bağlantıyı çözebilir. | 11, 12, 13, 14 | |
5. Bir filmin kurgu yaklaşımını belirleyebilir. | 10, 11, 19, 21 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Premiere'de proje açma, proje ayarlarının detaylı incelenmesi, Premiere ara yüzünü, pencere ve segmentleri tanıma | |
2 | Ediusta timeline üzerindeki segment ve ikonların işlevleri, timeline çalışma alanını tanıma. Bin (gallery), effect, sequence marker, source browser panellerin çalışma teknikleri. | |
3 | Ediusa görüntü ve ses alma. Timeline üzerinde çalışma; görüntü geçiş efectlerini tanıma, ses kanaları arası geçiş sağlama, mark in, mark out, ön izleme gibi timlinenın sunduğu tüm seçeneklerin kullanımı | |
4 | Layout kullanımı ; resim ebatlandırma, resme hareket verme. Video hız ayarları, gerekleri ve kullanım amaçları | |
5 | Video efectlerinin kullanımı; color correction, blur kullanımı | |
6 | Video efect filtlerinin kullanımı ve video format seçenekleri | |
7 | Proje seçim ve uygulama ( belgesel, röportaj, müzik klip, haber vb konu seçimi ve uygulama çalışması) | |
8 | Ses kanallarının kullanımı; müzik looplama, waweform takip, ses seviyesi belirleme ölçümleri, ses filtreleri.Proje sunum ve değerlendirme | |
9 | Programın yazı yazma alternatiflerini kullanma, yazıya hareket ve biçim verme ve kj hazırlama | |
10 | Croma key kullanma ve arka plan çalışması | |
11 | Haber kurgu çalışması | |
12 | Çoklu sayıda layerla çalışma (multicam), senkron sağlama. | |
13 | Export seçenekleri ve video formatları ve farklı formatlarda görüntü çıktısının alınması. | |
14 | Bitirme Projesi ve genel değerlendirme |
Kaynak |
1- In The Blink of an Eye (Walter Murch) 2- The Fundamentals of Film Making (Jane Barnwel) 3- Bir Film Çekmek – Mehmet Arslan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |