Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SPSS UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrenciye SPSS istatistiki analiz software programı ile veriyi nasıl sunacağını, analiz edeceğini ve yorumlayacağını öğretir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması
2. Hafta: Bilimsel Araştırma Süreci
3. Hafta: Hipotez ve değişken
4. Hafta: Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması
5. Hafta: Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri
6. Hafta: Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri
7. Hafta: SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1
8. Hafta: SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2
9. Hafta: Parametrik Testler: t, z ve ANOVA testi ve SPSS Uygulamaları
10. Hafta: Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları
11. Hafta: Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları
12. Hafta: Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları
13. Hafta: Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma
14. Hafta: Ödev uygulamaları ve sunumları
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Anket formu hazırlayabilmek 2. Araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilmek 3. Araştırmaya esas veri yapılarını ve ölçekleri tanımlayabilmek 4. Araştırma amaçlarını belirlemek ve hipotez oluşturabilmek 5. Araştırmanın tasarımını yapabilmek 6. Araştırma için gerekli uygun istatistik yöntemleri belirleyebilmek 7. İstatistiksel verileri, tabloları yorumlayabilmek 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
01. Hafta: Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması
2. Hafta: Bilimsel Araştırma Süreci
3. Hafta: Hipotez ve değişken
4. Hafta: Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması
5. Hafta: Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri
6. Hafta: Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri
7. Hafta: SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1
8. Hafta: SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2
9. Hafta: Parametrik Testler: t, z ve ANOVA testi ve SPSS Uygulamaları
10. Hafta: Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları
11. Hafta: Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları
12. Hafta: Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları
13. Hafta: Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma
14. Hafta: Ödev uygulamaları ve sunumları
Kaynak
Julie Pallant, SPSS Kullanma Kılavuzu Spss İle Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı Fatma Lorcu, Örneklerle Veri Analizi SPSS Uygulamalı, Detay Yayıncılık Eyyub Yaraş ve Mahir Nakip, SPSS Uygulamalı - Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı Sait Gürbüz ve Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı
Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 8. Baskı Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Yayıncılık Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, 5. Baskı Alvin C. Burns ve Ronald F. Bush, Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık Seher Er, Pazarlama ve Kamuoyu Araştırma Alanları, Nobel Akademik Yayıncılık Kürşat Çağıltay, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği: Teoriden Pratiğe, Odtü Yayıncılık Ray Poynter, İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı: Pazar Araştırmaları İçin Araçlar ve Teknikler, Optimist Kazım Özdamar, Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi Cilt:I- II, Şubat 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SPSS UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrenciye SPSS istatistiki analiz software programı ile veriyi nasıl sunacağını, analiz edeceğini ve yorumlayacağını öğretir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması
2. Hafta: Bilimsel Araştırma Süreci
3. Hafta: Hipotez ve değişken
4. Hafta: Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması
5. Hafta: Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri
6. Hafta: Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri
7. Hafta: SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1
8. Hafta: SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2
9. Hafta: Parametrik Testler: t, z ve ANOVA testi ve SPSS Uygulamaları
10. Hafta: Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları
11. Hafta: Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları
12. Hafta: Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları
13. Hafta: Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma
14. Hafta: Ödev uygulamaları ve sunumları
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Anket formu hazırlayabilmek 2. Araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilmek 3. Araştırmaya esas veri yapılarını ve ölçekleri tanımlayabilmek 4. Araştırma amaçlarını belirlemek ve hipotez oluşturabilmek 5. Araştırmanın tasarımını yapabilmek 6. Araştırma için gerekli uygun istatistik yöntemleri belirleyebilmek 7. İstatistiksel verileri, tabloları yorumlayabilmek 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
01. Hafta: Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması
2. Hafta: Bilimsel Araştırma Süreci
3. Hafta: Hipotez ve değişken
4. Hafta: Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması
5. Hafta: Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri
6. Hafta: Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri
7. Hafta: SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1
8. Hafta: SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2
9. Hafta: Parametrik Testler: t, z ve ANOVA testi ve SPSS Uygulamaları
10. Hafta: Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları
11. Hafta: Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları
12. Hafta: Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları
13. Hafta: Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma
14. Hafta: Ödev uygulamaları ve sunumları
Kaynak
Julie Pallant, SPSS Kullanma Kılavuzu Spss İle Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı Fatma Lorcu, Örneklerle Veri Analizi SPSS Uygulamalı, Detay Yayıncılık Eyyub Yaraş ve Mahir Nakip, SPSS Uygulamalı - Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı Sait Gürbüz ve Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı
Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 8. Baskı Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Yayıncılık Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, 5. Baskı Alvin C. Burns ve Ronald F. Bush, Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık Seher Er, Pazarlama ve Kamuoyu Araştırma Alanları, Nobel Akademik Yayıncılık Kürşat Çağıltay, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği: Teoriden Pratiğe, Odtü Yayıncılık Ray Poynter, İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı: Pazar Araştırmaları İçin Araçlar ve Teknikler, Optimist Kazım Özdamar, Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi Cilt:I- II, Şubat 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57