Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİletişim olgusunu tanımlayarak iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletişim modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişimin temel kavramları,İletişim Süreci ve bunun özellikleri,Temel İletişim Kuram ve Modelleri,Sözlü, Sözsüz, Yazılı ve Görsel İletişim,Kültür ve İletişim,Grup İletişimi,Kişilerarası İletişim,Ara Sınav,Yeni İletişim Teknolojileri,İletişim ve Algı,İletişim ve Toplum/ Toplumsal Değişim ,Medya Okuryazarlığı,Uluslararası İletişim,İletişim ve Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.12A
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.9A
İletişimi etkin bir şekilde kullanır.9A
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.16A
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.10, 9D
İletişim modellerini açıklar.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişimin temel kavramlarıDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
2İletişim Süreci ve bunun özellikleriDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
3Temel İletişim Kuram ve ModelleriDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
4Sözlü, Sözsüz, Yazılı ve Görsel İletişimDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
5Kültür ve İletişimDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
6Grup İletişimiDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
7Kişilerarası İletişimDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
8Ara SınavDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
9Yeni İletişim TeknolojileriDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
10İletişim ve AlgıDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
11İletişim ve Toplum/ Toplumsal Değişim Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
12Medya OkuryazarlığıDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
13Uluslararası İletişimDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
14İletişim ve EtikDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
Kaynak
Fiske, John . Introduction to Communication Studies. London & New York: Routledge. Öğretim üyesinin ders notları
Sheila Steinberg, An Introduction To Communication Studies, Juta, 2007 Schultze, Quentin, “Communication And Social Legitimation”, In: Qualitative Sociology, Vol. 5(3), 224-240. Dean, J. “The Limits of Communication.” In: Guernica Magazine, 1 Oct. 2012Annese, Susanna, “Mediated Identity in the Parasocial Interaction of TV”, In: Identity, Vol. 4(4), 371-388. Friedman, Ted, “The World Of The WorldOf Coca-Cola”, In: Communication Research, Vol. 19, 642-662

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12323
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİletişim olgusunu tanımlayarak iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletişim modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişimin temel kavramları,İletişim Süreci ve bunun özellikleri,Temel İletişim Kuram ve Modelleri,Sözlü, Sözsüz, Yazılı ve Görsel İletişim,Kültür ve İletişim,Grup İletişimi,Kişilerarası İletişim,Ara Sınav,Yeni İletişim Teknolojileri,İletişim ve Algı,İletişim ve Toplum/ Toplumsal Değişim ,Medya Okuryazarlığı,Uluslararası İletişim,İletişim ve Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.12A
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.9A
İletişimi etkin bir şekilde kullanır.9A
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar.16A
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.10, 9D
İletişim modellerini açıklar.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişimin temel kavramlarıDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
2İletişim Süreci ve bunun özellikleriDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
3Temel İletişim Kuram ve ModelleriDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
4Sözlü, Sözsüz, Yazılı ve Görsel İletişimDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
5Kültür ve İletişimDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
6Grup İletişimiDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
7Kişilerarası İletişimDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
8Ara SınavDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı
9Yeni İletişim TeknolojileriDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
10İletişim ve AlgıDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
11İletişim ve Toplum/ Toplumsal Değişim Dersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
12Medya OkuryazarlığıDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
13Uluslararası İletişimDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
14İletişim ve EtikDersin kaynak kitabındaki ilgili bölüm okunmalı.
Kaynak
Fiske, John . Introduction to Communication Studies. London & New York: Routledge. Öğretim üyesinin ders notları
Sheila Steinberg, An Introduction To Communication Studies, Juta, 2007 Schultze, Quentin, “Communication And Social Legitimation”, In: Qualitative Sociology, Vol. 5(3), 224-240. Dean, J. “The Limits of Communication.” In: Guernica Magazine, 1 Oct. 2012Annese, Susanna, “Mediated Identity in the Parasocial Interaction of TV”, In: Identity, Vol. 4(4), 371-388. Friedman, Ted, “The World Of The WorldOf Coca-Cola”, In: Communication Research, Vol. 19, 642-662

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57