Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'NİN DIŞ POLİTİKASI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Veysel KURT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk Dış Politikasının tarihsel gelişimini, kaynaklarını, dünya siyaseti içindeki bağlamını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dış Politika Analizi ,Ataturk Donemı Dıs Polıtıkası (1922-1938),İkinci Dünya Savaşı ve Turkıye: Inonu Donemı Dış Polıtıkası (1938-1950),Menderes Donemı Dıs Polıtıkası (1950-1960),Askeriı Vesayet Döneminde Dıs Politika: Soğuk Savaş ve Krizler donemi (1960-1980),Darbe’nin Gölgesinde Dıs Politika (1980-1987),Sistemik Dönüşüm ve Dış Politikada Yeni Araçlar,Ozal Donemı Dıs Polıtıkası (1987-1993),Koalısyonlar Donemi Dıs Polıtıkası (1993-1999),Avrupa Birliği Ekseninde Dıs Politika (1999-2002),AK Parti Donemi Dıs Politikası,Davutoglu Donemı Dıs Polıtıkası (2009-2013),Yapısal Krizler Sarmalında Dış Politika (2013-2017),Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türk dış politikası üzerine mevcut literatürü eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 11, 8, 9 | A, E |
Türk dış politikasının farklı örneklerini uluslararası siyaset bağlamında değerlendirir | 10, 11, 8 | A, G |
Türk dış politikasının süreklilik ve kırılma unsurlarını analiz eder. | 16, 8 | D, G |
Dış politika karar alma süreçlerini ve araçlarını tahlil eder. | 9 | D, E |
Dış Politikayı farklı düzeylerde analiz eder. | 6, 9 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dış Politika Analizi | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
2 | Ataturk Donemı Dıs Polıtıkası (1922-1938) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
3 | İkinci Dünya Savaşı ve Turkıye: Inonu Donemı Dış Polıtıkası (1938-1950) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
4 | Menderes Donemı Dıs Polıtıkası (1950-1960) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
5 | Askeriı Vesayet Döneminde Dıs Politika: Soğuk Savaş ve Krizler donemi (1960-1980) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
6 | Darbe’nin Gölgesinde Dıs Politika (1980-1987) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
7 | Sistemik Dönüşüm ve Dış Politikada Yeni Araçlar | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
8 | Ozal Donemı Dıs Polıtıkası (1987-1993) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
9 | Koalısyonlar Donemi Dıs Polıtıkası (1993-1999) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
10 | Avrupa Birliği Ekseninde Dıs Politika (1999-2002) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
11 | AK Parti Donemi Dıs Politikası | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
12 | Davutoglu Donemı Dıs Polıtıkası (2009-2013) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
13 | Yapısal Krizler Sarmalında Dış Politika (2013-2017) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
14 | Genel Değerlendirme | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
Kaynak |
Ali Balcı, Türkiye Dış Politikası İlkeler, Aktörler, Uygulamalar, Etkileşim Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'NİN DIŞ POLİTİKASI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Veysel KURT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk Dış Politikasının tarihsel gelişimini, kaynaklarını, dünya siyaseti içindeki bağlamını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dış Politika Analizi ,Ataturk Donemı Dıs Polıtıkası (1922-1938),İkinci Dünya Savaşı ve Turkıye: Inonu Donemı Dış Polıtıkası (1938-1950),Menderes Donemı Dıs Polıtıkası (1950-1960),Askeriı Vesayet Döneminde Dıs Politika: Soğuk Savaş ve Krizler donemi (1960-1980),Darbe’nin Gölgesinde Dıs Politika (1980-1987),Sistemik Dönüşüm ve Dış Politikada Yeni Araçlar,Ozal Donemı Dıs Polıtıkası (1987-1993),Koalısyonlar Donemi Dıs Polıtıkası (1993-1999),Avrupa Birliği Ekseninde Dıs Politika (1999-2002),AK Parti Donemi Dıs Politikası,Davutoglu Donemı Dıs Polıtıkası (2009-2013),Yapısal Krizler Sarmalında Dış Politika (2013-2017),Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türk dış politikası üzerine mevcut literatürü eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 11, 8, 9 | A, E |
Türk dış politikasının farklı örneklerini uluslararası siyaset bağlamında değerlendirir | 10, 11, 8 | A, G |
Türk dış politikasının süreklilik ve kırılma unsurlarını analiz eder. | 16, 8 | D, G |
Dış politika karar alma süreçlerini ve araçlarını tahlil eder. | 9 | D, E |
Dış Politikayı farklı düzeylerde analiz eder. | 6, 9 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dış Politika Analizi | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
2 | Ataturk Donemı Dıs Polıtıkası (1922-1938) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
3 | İkinci Dünya Savaşı ve Turkıye: Inonu Donemı Dış Polıtıkası (1938-1950) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
4 | Menderes Donemı Dıs Polıtıkası (1950-1960) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
5 | Askeriı Vesayet Döneminde Dıs Politika: Soğuk Savaş ve Krizler donemi (1960-1980) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
6 | Darbe’nin Gölgesinde Dıs Politika (1980-1987) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
7 | Sistemik Dönüşüm ve Dış Politikada Yeni Araçlar | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
8 | Ozal Donemı Dıs Polıtıkası (1987-1993) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
9 | Koalısyonlar Donemi Dıs Polıtıkası (1993-1999) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
10 | Avrupa Birliği Ekseninde Dıs Politika (1999-2002) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
11 | AK Parti Donemi Dıs Politikası | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
12 | Davutoglu Donemı Dıs Polıtıkası (2009-2013) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
13 | Yapısal Krizler Sarmalında Dış Politika (2013-2017) | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
14 | Genel Değerlendirme | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
Kaynak |
Ali Balcı, Türkiye Dış Politikası İlkeler, Aktörler, Uygulamalar, Etkileşim Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |