Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÖŞE YAZARLIĞI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; -Köşe yazarlığı olgusunun anlaşılması, -Köşe yazarlığının tarihsel süreci, -Köşe yazarlığının Muhabir ve editörlükten farkı -Köşe yazarlarının metinlerinin incelenmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Gazetecilik ve Köşe Yazarlığı ,Bir Meslek Olarak Köşe Yazarlığı,Gazetecilik Alanında Köşe Yazarlığının Yeri ve Önemi,Türk Basın Tarihinde Köşe Yazarlığı,Medyada Melez Bir Alan Olarak Köşe Yazarlığı,Köşe Yazarı Ne Yazar?,Köşe Yazısı Nasıl Yazılır?,Köşe Yazarlığında farklı alanlar,Köşe Yazarlığı, Haber Analiz ve Haber,Basılı Gazetelerden Yeni İletişim Teknolojilerine Değişen Köşe Yazarlığı ,Konuk: Bir Köşe Yazarının Yazma Serüveni,öğrenci sunumu,Öğrenci Sunumu,Öğrenci Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Köşe yazısının yazım sürecini planlar10, 16, 9A, E
Haber yazma tekniklerini uygular10, 16, 9
Köşe yazısının konusunun gündem ile ilişkisini tartışır10, 16, 9A, E
Güncel ve ilgi çekici konuları seçme ve bu konular üzerine derinlemesine içerik geliştirebilir.A, E
Etkili köşe yazıları oluşturmak için gerekli yazım tekniklerini ve stilini öğrenir.10B
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gazetecilik ve Köşe Yazarlığı Journalism and columnist
2Bir Meslek Olarak Köşe Yazarlığı
3Gazetecilik Alanında Köşe Yazarlığının Yeri ve Önemi
4Türk Basın Tarihinde Köşe Yazarlığı
5Medyada Melez Bir Alan Olarak Köşe Yazarlığı
6Köşe Yazarı Ne Yazar?SANDIKCIOĞLU, A. Z. (2015). Yazılı basında köşe yazarı egemenliğinin muhabirlik pratiğine etkileri. İnsan ve İnsan, 2(6).
7Köşe Yazısı Nasıl Yazılır?
8Köşe Yazarlığında farklı alanlar
9Köşe Yazarlığı, Haber Analiz ve Haber
10Basılı Gazetelerden Yeni İletişim Teknolojilerine Değişen Köşe Yazarlığı
11Konuk: Bir Köşe Yazarının Yazma Serüveni
12öğrenci sunumu
13Öğrenci Sunumu
14Öğrenci Sunumu
Kaynak
1- Makale: Türkiye'de Köşe Yazarlığı Olgusunun Tarihsel İzleği 2- Güncel Gazete ve Dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5525
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5210
Proje Sunumu / Seminer200
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı224
Toplam İş Yükü (Saat)146
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÖŞE YAZARLIĞI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; -Köşe yazarlığı olgusunun anlaşılması, -Köşe yazarlığının tarihsel süreci, -Köşe yazarlığının Muhabir ve editörlükten farkı -Köşe yazarlarının metinlerinin incelenmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Gazetecilik ve Köşe Yazarlığı ,Bir Meslek Olarak Köşe Yazarlığı,Gazetecilik Alanında Köşe Yazarlığının Yeri ve Önemi,Türk Basın Tarihinde Köşe Yazarlığı,Medyada Melez Bir Alan Olarak Köşe Yazarlığı,Köşe Yazarı Ne Yazar?,Köşe Yazısı Nasıl Yazılır?,Köşe Yazarlığında farklı alanlar,Köşe Yazarlığı, Haber Analiz ve Haber,Basılı Gazetelerden Yeni İletişim Teknolojilerine Değişen Köşe Yazarlığı ,Konuk: Bir Köşe Yazarının Yazma Serüveni,öğrenci sunumu,Öğrenci Sunumu,Öğrenci Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Köşe yazısının yazım sürecini planlar10, 16, 9A, E
Haber yazma tekniklerini uygular10, 16, 9
Köşe yazısının konusunun gündem ile ilişkisini tartışır10, 16, 9A, E
Güncel ve ilgi çekici konuları seçme ve bu konular üzerine derinlemesine içerik geliştirebilir.A, E
Etkili köşe yazıları oluşturmak için gerekli yazım tekniklerini ve stilini öğrenir.10B
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gazetecilik ve Köşe Yazarlığı Journalism and columnist
2Bir Meslek Olarak Köşe Yazarlığı
3Gazetecilik Alanında Köşe Yazarlığının Yeri ve Önemi
4Türk Basın Tarihinde Köşe Yazarlığı
5Medyada Melez Bir Alan Olarak Köşe Yazarlığı
6Köşe Yazarı Ne Yazar?SANDIKCIOĞLU, A. Z. (2015). Yazılı basında köşe yazarı egemenliğinin muhabirlik pratiğine etkileri. İnsan ve İnsan, 2(6).
7Köşe Yazısı Nasıl Yazılır?
8Köşe Yazarlığında farklı alanlar
9Köşe Yazarlığı, Haber Analiz ve Haber
10Basılı Gazetelerden Yeni İletişim Teknolojilerine Değişen Köşe Yazarlığı
11Konuk: Bir Köşe Yazarının Yazma Serüveni
12öğrenci sunumu
13Öğrenci Sunumu
14Öğrenci Sunumu
Kaynak
1- Makale: Türkiye'de Köşe Yazarlığı Olgusunun Tarihsel İzleği 2- Güncel Gazete ve Dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00