Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa Elcil
Dersin AmacıBu dersin amacı; halkla ilişkiler tanım, tarihsel süreç ve yöntemlerini aktararak öğrencinin halkla ilişkiler faaliyetlerini, tür, yöntem ve stratejilerini analiz ederek yorumlamaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla İlişkiler tanımı ve kavramı.,Pazarlama, Reklamcılık kavramları ve tarihsel gelişim süreçleri.,Halkla İlişkilerde Temel İlkeler.,Halkla İlişkiler Modelleri.,Halkla İlişkilerde Planlama, Bütçeleme, Denetim ve Yürütme.,Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü, Kurum İmajı, Kurum İçi İletişim.,Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü, Kurum İmajı, Kurum İçi İletişim 2. ,Halkla İlişkiler Uygulamaları. ,Tanınırlık ve Kurum İmajı.,Halkla İlişkiler ve Kamuoyu.,Halkla İlişkiler ve Medya,,Halkla İlişkiler ve Sponsorluk.,Dijital Pazarlama.,Halkla İlişkiler Uygulamaları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla İlişkiler kavramını tanımlar.9A
Halkla İlişkiler uygulamaları ve planlarını tartışabilir.9A
Halkla ilişkiler strateji, yöntem ve türlerinin ayrımını yapabilir.9A
Halkla İlişkilerde bütçeleme ve denetim yapabilir.9A
Halkla ilişkilerin kurumsal yapılanmadaki yerini kavrar.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla İlişkiler tanımı ve kavramı.Ders notları
2Pazarlama, Reklamcılık kavramları ve tarihsel gelişim süreçleri.Ders notları
3Halkla İlişkilerde Temel İlkeler.Ders notları
4Halkla İlişkiler Modelleri.Ders notları
5Halkla İlişkilerde Planlama, Bütçeleme, Denetim ve Yürütme.Ders notları
6Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü, Kurum İmajı, Kurum İçi İletişim.Ders notları
7Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü, Kurum İmajı, Kurum İçi İletişim 2. Ders notları
8Halkla İlişkiler Uygulamaları. Ders notları, ödev
9Tanınırlık ve Kurum İmajı.Ders notları, ödev
10Halkla İlişkiler ve Kamuoyu.Ders notları, ödev
11Halkla İlişkiler ve Medya,Ders notları, ödev
12Halkla İlişkiler ve Sponsorluk.Ders notları, ödev
13Dijital Pazarlama.Ders notları, ödev
14Halkla İlişkiler Uygulamaları.Ders notları, ödev
Kaynak
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Halkla İlişkilere Giriş, Metin Işık, Eğitim Kitabevi, İstanbul, 2004.Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ahmed Bülend Göksel, Nobel Yay., İstanbul, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11818
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa Elcil
Dersin AmacıBu dersin amacı; halkla ilişkiler tanım, tarihsel süreç ve yöntemlerini aktararak öğrencinin halkla ilişkiler faaliyetlerini, tür, yöntem ve stratejilerini analiz ederek yorumlamaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla İlişkiler tanımı ve kavramı.,Pazarlama, Reklamcılık kavramları ve tarihsel gelişim süreçleri.,Halkla İlişkilerde Temel İlkeler.,Halkla İlişkiler Modelleri.,Halkla İlişkilerde Planlama, Bütçeleme, Denetim ve Yürütme.,Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü, Kurum İmajı, Kurum İçi İletişim.,Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü, Kurum İmajı, Kurum İçi İletişim 2. ,Halkla İlişkiler Uygulamaları. ,Tanınırlık ve Kurum İmajı.,Halkla İlişkiler ve Kamuoyu.,Halkla İlişkiler ve Medya,,Halkla İlişkiler ve Sponsorluk.,Dijital Pazarlama.,Halkla İlişkiler Uygulamaları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla İlişkiler kavramını tanımlar.9A
Halkla İlişkiler uygulamaları ve planlarını tartışabilir.9A
Halkla ilişkiler strateji, yöntem ve türlerinin ayrımını yapabilir.9A
Halkla İlişkilerde bütçeleme ve denetim yapabilir.9A
Halkla ilişkilerin kurumsal yapılanmadaki yerini kavrar.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla İlişkiler tanımı ve kavramı.Ders notları
2Pazarlama, Reklamcılık kavramları ve tarihsel gelişim süreçleri.Ders notları
3Halkla İlişkilerde Temel İlkeler.Ders notları
4Halkla İlişkiler Modelleri.Ders notları
5Halkla İlişkilerde Planlama, Bütçeleme, Denetim ve Yürütme.Ders notları
6Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü, Kurum İmajı, Kurum İçi İletişim.Ders notları
7Halkla İlişkilerde Kurum Kültürü, Kurum İmajı, Kurum İçi İletişim 2. Ders notları
8Halkla İlişkiler Uygulamaları. Ders notları, ödev
9Tanınırlık ve Kurum İmajı.Ders notları, ödev
10Halkla İlişkiler ve Kamuoyu.Ders notları, ödev
11Halkla İlişkiler ve Medya,Ders notları, ödev
12Halkla İlişkiler ve Sponsorluk.Ders notları, ödev
13Dijital Pazarlama.Ders notları, ödev
14Halkla İlişkiler Uygulamaları.Ders notları, ödev
Kaynak
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Halkla İlişkilere Giriş, Metin Işık, Eğitim Kitabevi, İstanbul, 2004.Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ahmed Bülend Göksel, Nobel Yay., İstanbul, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00