Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL KÜLTÜR TARİH VE HAFIZA | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İbrahim AKKURT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geleneksel ve yeni medya araçlarını tanımlayarak bu araçlar vasıtası ile iletilen sözlü, görsel, yazılı mesajların kültüre olan etkisini açıklayarak küresel ve yerel kültür değişiminin sebeplerini ve sonuçlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel Dünyamız ve Kaynakları,Yıldız Fotoğraf Albümü ve Kıymeti,Mimar Sinan ve Kültürel Bellek,Uygulama Gezisi: Zeyrek & Süleymaniye Bölgesi,Alt kültürler-karşıt kültür ,Tarih Boyunca Seyyahlar ve Seyahatnameleri,osmanlı'da ziyaretçiler, sefirler,Fotoğraflarla İstanbul,İnternet kültürü ,Osmanlı İstanbul'unda Ulaşım,Minyatür ve Gravürler Üzerinden Tarihi Okumak,Üç Devire Şahit Mekan: Ayasofya,Görsel Kültür Kapsamında Topkapı Sarayı,Ayasofya müzesi ziyareti; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel kültürümüze ait kaynakları, minyatür, gravür, fotoğraf albümleri ve saha çalışmalarıyla bilgi edinir. | 6, 9 | A |
Gazetecilik hayatlarında ve mesleki anlamda kültürümüzün ve kültür dünyamızın görsel kaynaklarına vakıf olma imkanı edinir | 6, 9 | A |
Mesleki yaşamında bulunduğu coğrafyayı iyi tanımasına yardımcı olur. | 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel Dünyamız ve Kaynakları | |
2 | Yıldız Fotoğraf Albümü ve Kıymeti | |
3 | Mimar Sinan ve Kültürel Bellek | |
4 | Uygulama Gezisi: Zeyrek & Süleymaniye Bölgesi | |
5 | Alt kültürler-karşıt kültür | |
6 | Tarih Boyunca Seyyahlar ve Seyahatnameleri | |
7 | osmanlı'da ziyaretçiler, sefirler | |
8 | Fotoğraflarla İstanbul | |
9 | İnternet kültürü | |
10 | Osmanlı İstanbul'unda Ulaşım | |
11 | Minyatür ve Gravürler Üzerinden Tarihi Okumak | |
12 | Üç Devire Şahit Mekan: Ayasofya | |
13 | Görsel Kültür Kapsamında Topkapı Sarayı | |
14 | Ayasofya müzesi ziyareti |
Kaynak |
GÖRSEL KÜLTÜR, Editör: TEVFİK FİKRET UÇAR |
Güncel Tarihi ve Kültürel Göstergeler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL KÜLTÜR TARİH VE HAFIZA | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İbrahim AKKURT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geleneksel ve yeni medya araçlarını tanımlayarak bu araçlar vasıtası ile iletilen sözlü, görsel, yazılı mesajların kültüre olan etkisini açıklayarak küresel ve yerel kültür değişiminin sebeplerini ve sonuçlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel Dünyamız ve Kaynakları,Yıldız Fotoğraf Albümü ve Kıymeti,Mimar Sinan ve Kültürel Bellek,Uygulama Gezisi: Zeyrek & Süleymaniye Bölgesi,Alt kültürler-karşıt kültür ,Tarih Boyunca Seyyahlar ve Seyahatnameleri,osmanlı'da ziyaretçiler, sefirler,Fotoğraflarla İstanbul,İnternet kültürü ,Osmanlı İstanbul'unda Ulaşım,Minyatür ve Gravürler Üzerinden Tarihi Okumak,Üç Devire Şahit Mekan: Ayasofya,Görsel Kültür Kapsamında Topkapı Sarayı,Ayasofya müzesi ziyareti; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel kültürümüze ait kaynakları, minyatür, gravür, fotoğraf albümleri ve saha çalışmalarıyla bilgi edinir. | 6, 9 | A |
Gazetecilik hayatlarında ve mesleki anlamda kültürümüzün ve kültür dünyamızın görsel kaynaklarına vakıf olma imkanı edinir | 6, 9 | A |
Mesleki yaşamında bulunduğu coğrafyayı iyi tanımasına yardımcı olur. | 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel Dünyamız ve Kaynakları | |
2 | Yıldız Fotoğraf Albümü ve Kıymeti | |
3 | Mimar Sinan ve Kültürel Bellek | |
4 | Uygulama Gezisi: Zeyrek & Süleymaniye Bölgesi | |
5 | Alt kültürler-karşıt kültür | |
6 | Tarih Boyunca Seyyahlar ve Seyahatnameleri | |
7 | osmanlı'da ziyaretçiler, sefirler | |
8 | Fotoğraflarla İstanbul | |
9 | İnternet kültürü | |
10 | Osmanlı İstanbul'unda Ulaşım | |
11 | Minyatür ve Gravürler Üzerinden Tarihi Okumak | |
12 | Üç Devire Şahit Mekan: Ayasofya | |
13 | Görsel Kültür Kapsamında Topkapı Sarayı | |
14 | Ayasofya müzesi ziyareti |
Kaynak |
GÖRSEL KÜLTÜR, Editör: TEVFİK FİKRET UÇAR |
Güncel Tarihi ve Kültürel Göstergeler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |