Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK SİYASAL HAYATI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk siyasal hayatını ve anayasal gelişmeleri incelemek, dönemler arası karşılaştırma yapabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 19. Yüzyıl Osmanlı Devleti'nde siyasal ve sosyal hayattaki gelişmeler,Osmanlı Devleti'ndeki anayasal gelişmeler,1876 darbesi ve Sultan Abdülaziz'in hal edilmesi olayı,I. Meşrutiyetin ilanı ve II. Abdülhamit dönemi,II. Meşrutiyetin ilanı ve 31 Mart Vakası,Cumhuriyet dönemi siyasal hayat ve tek parti dönemi,Çok partili hayata dönüş,Siyasal İdeolojiler,Çok Partili Dönem, 1960 Darbesi ve sonrası Türkiye'nin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı,1980 Darbesi ve sonrasında Turgut Özal dönemi,1990'lı Yıllar ve Koalisyon Hükümetleri,Türkiye'de AK Parti Dönemi,15 temmuz darbe girişimi ve sonuçları,Hükümet sistemi tartışmaları ve Cumhurbaşkanlığı sistemi üzerine değerlendirmeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Osmanlı Devleti'nden günümüze siyasal hayat ve kurumları tanır | 10, 16, 9 | A |
Cumhuriyetin ilanı ile birlikte Türk siyasal hayatındaki değişimleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Dersi alanlar Türk siyasal hayatının temel özelliklerini ve gelecekteki olası gelişmeleri değerlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacaktır. | 10, 16, 9 | A |
Parlamenter ve başkanlık sistemleri dahil olmak üzere Türkiye'nin uyguladığı farklı hükümet sistemlerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
1980 sonrası Türkiye'deki siyasi değişimler sınıflandırır | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 19. Yüzyıl Osmanlı Devleti'nde siyasal ve sosyal hayattaki gelişmeler | |
2 | Osmanlı Devleti'ndeki anayasal gelişmeler | |
3 | 1876 darbesi ve Sultan Abdülaziz'in hal edilmesi olayı | |
4 | I. Meşrutiyetin ilanı ve II. Abdülhamit dönemi | |
5 | II. Meşrutiyetin ilanı ve 31 Mart Vakası | |
6 | Cumhuriyet dönemi siyasal hayat ve tek parti dönemi | |
7 | Çok partili hayata dönüş | |
8 | Siyasal İdeolojiler | |
9 | Çok Partili Dönem, 1960 Darbesi ve sonrası Türkiye'nin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı | |
10 | 1980 Darbesi ve sonrasında Turgut Özal dönemi | |
11 | 1990'lı Yıllar ve Koalisyon Hükümetleri | |
12 | Türkiye'de AK Parti Dönemi | |
13 | 15 temmuz darbe girişimi ve sonuçları | |
14 | Hükümet sistemi tartışmaları ve Cumhurbaşkanlığı sistemi üzerine değerlendirmeler |
Kaynak |
Tekin Yusuf (2015) Türk Siyasal Hayatı. Orion Yayınevi. Ankara. Ders notu verilecektir. Öğretim üyesine ait ders notları |
Modern Türkiye'nin Doğuşu, Eric Jan Zurcher |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 12 | 36 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK SİYASAL HAYATI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk siyasal hayatını ve anayasal gelişmeleri incelemek, dönemler arası karşılaştırma yapabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 19. Yüzyıl Osmanlı Devleti'nde siyasal ve sosyal hayattaki gelişmeler,Osmanlı Devleti'ndeki anayasal gelişmeler,1876 darbesi ve Sultan Abdülaziz'in hal edilmesi olayı,I. Meşrutiyetin ilanı ve II. Abdülhamit dönemi,II. Meşrutiyetin ilanı ve 31 Mart Vakası,Cumhuriyet dönemi siyasal hayat ve tek parti dönemi,Çok partili hayata dönüş,Siyasal İdeolojiler,Çok Partili Dönem, 1960 Darbesi ve sonrası Türkiye'nin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı,1980 Darbesi ve sonrasında Turgut Özal dönemi,1990'lı Yıllar ve Koalisyon Hükümetleri,Türkiye'de AK Parti Dönemi,15 temmuz darbe girişimi ve sonuçları,Hükümet sistemi tartışmaları ve Cumhurbaşkanlığı sistemi üzerine değerlendirmeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Osmanlı Devleti'nden günümüze siyasal hayat ve kurumları tanır | 10, 16, 9 | A |
Cumhuriyetin ilanı ile birlikte Türk siyasal hayatındaki değişimleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Dersi alanlar Türk siyasal hayatının temel özelliklerini ve gelecekteki olası gelişmeleri değerlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacaktır. | 10, 16, 9 | A |
Parlamenter ve başkanlık sistemleri dahil olmak üzere Türkiye'nin uyguladığı farklı hükümet sistemlerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
1980 sonrası Türkiye'deki siyasi değişimler sınıflandırır | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 19. Yüzyıl Osmanlı Devleti'nde siyasal ve sosyal hayattaki gelişmeler | |
2 | Osmanlı Devleti'ndeki anayasal gelişmeler | |
3 | 1876 darbesi ve Sultan Abdülaziz'in hal edilmesi olayı | |
4 | I. Meşrutiyetin ilanı ve II. Abdülhamit dönemi | |
5 | II. Meşrutiyetin ilanı ve 31 Mart Vakası | |
6 | Cumhuriyet dönemi siyasal hayat ve tek parti dönemi | |
7 | Çok partili hayata dönüş | |
8 | Siyasal İdeolojiler | |
9 | Çok Partili Dönem, 1960 Darbesi ve sonrası Türkiye'nin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı | |
10 | 1980 Darbesi ve sonrasında Turgut Özal dönemi | |
11 | 1990'lı Yıllar ve Koalisyon Hükümetleri | |
12 | Türkiye'de AK Parti Dönemi | |
13 | 15 temmuz darbe girişimi ve sonuçları | |
14 | Hükümet sistemi tartışmaları ve Cumhurbaşkanlığı sistemi üzerine değerlendirmeler |
Kaynak |
Tekin Yusuf (2015) Türk Siyasal Hayatı. Orion Yayınevi. Ankara. Ders notu verilecektir. Öğretim üyesine ait ders notları |
Modern Türkiye'nin Doğuşu, Eric Jan Zurcher |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |