Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğin Temelleri ,Etik ve Sosyal Sorumluluk ,Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama ,Bir iş planının hazırlanması , İşletme Sahipliği Türleri, Bir İşletmenin Satın Alınması, Franchising ,Pazarlama Planı,E-ticaret, 9. Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar ,Girişim Finansmanı,Fikri Mülkiyet,İnsan Kaynakları Yönetimi,Küresel Girişimcilik,Küresel Girişimcilik II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 16, 5 | A, E |
2. Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 10, 5, 9 | A, E |
3. İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | 16, 5, 9 | A, E |
4. Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | 10, 16, 5 | A, E |
5. Liderlik kavramını bütünleşik olarak açıklar. | 16, 5, 9 | A, E |
6. İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğin Temelleri | |
2 | Etik ve Sosyal Sorumluluk | Ders kitabından ilgili okuma |
3 | Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama | Ders kitabından ilgili bölümü okuma |
4 | Bir iş planının hazırlanması | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | İşletme Sahipliği Türleri, Bir İşletmenin Satın Alınması | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Franchising | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | Pazarlama Planı | Ders kitabından ilgili okuma |
8 | E-ticaret | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | 9. Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
10 | Girişim Finansmanı | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
11 | Fikri Mülkiyet | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
13 | Küresel Girişimcilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
14 | Küresel Girişimcilik II | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi, Kahraman Çatı, Nobel yayınevi, 2021 |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimciliğin Temelleri ,Etik ve Sosyal Sorumluluk ,Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama ,Bir iş planının hazırlanması , İşletme Sahipliği Türleri, Bir İşletmenin Satın Alınması, Franchising ,Pazarlama Planı,E-ticaret, 9. Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar ,Girişim Finansmanı,Fikri Mülkiyet,İnsan Kaynakları Yönetimi,Küresel Girişimcilik,Küresel Girişimcilik II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular. | 16, 5 | A, E |
2. Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder. | 10, 5, 9 | A, E |
3. İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır | 16, 5, 9 | A, E |
4. Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar. | 10, 16, 5 | A, E |
5. Liderlik kavramını bütünleşik olarak açıklar. | 16, 5, 9 | A, E |
6. İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar. | 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğin Temelleri | |
2 | Etik ve Sosyal Sorumluluk | Ders kitabından ilgili okuma |
3 | Fizibilite Raporu ve İş Modeli Hazırlama | Ders kitabından ilgili bölümü okuma |
4 | Bir iş planının hazırlanması | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | İşletme Sahipliği Türleri, Bir İşletmenin Satın Alınması | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Franchising | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | Pazarlama Planı | Ders kitabından ilgili okuma |
8 | E-ticaret | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | 9. Nakit Akışı ve Finansal Kaynaklar | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
10 | Girişim Finansmanı | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
11 | Fikri Mülkiyet | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
13 | Küresel Girişimcilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
14 | Küresel Girişimcilik II | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi, Kahraman Çatı, Nobel yayınevi, 2021 |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |