Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
METİN YAZARLIĞI | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Akif MEMMİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medyada metin yazarlığı üzerine uzmanlaşma sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Metin yazarlığının tanımı. Metin yazarken uyulması gereken kurallar. Dilin gücü ve kelimelerin doğru yazılmasının önemi.,Halkla ilişkilerde metin yazarlığının temel kuralları.,Basın bülteninin önemi, hedefi ve yazım kuralları.,Basın davet mektubunun önemi, hedefi ve yazım kuralları.,Özel haber metinlerinin yazılması hakkındaki kurallar,Bir PR etkinliği için gereken iç haberleşme ve diğer yazışmalarda kullanılan yazı türlerinin yazım kuralları.,Ara Sınav,Teşekkür mektubu, davet mektubu, ödül ve sertifika metni yazılması.,Konuşma metinlerinin yazılması hakkındaki kurallar.,Tüketici şikayetlerine cevap yazılması hakkındaki kurallar.,Gazetecilikte ihtiyaç duyulan metinleri oluştururken uygulanan kurallar (haber, makale, fıkra, röportaj ve araştırma yazıları).,Televizyonda metin yazarlığının kuralları (röportaj, haber, dizi, eğlence ve kültür-sanat programı metinleri).,İnternet ortamında metin yazarlığı,Radyoculukta metin yazarlığının kuralları. Radyo röportajında, haberinde ve programında kullanılacak metinlerin yazım teknikleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Basın bülteni, basın davet mektubu, etkinlik için gereken her türlü metin, genel müdür konuşma metni, gazete röportajı, gazete yazı dizisi, gazete makalesi, televizyon programı VTR metni, radyo programı metinleri yazımını, uygulama yaptırarak öğretmek. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metin yazarlığının tanımı. Metin yazarken uyulması gereken kurallar. Dilin gücü ve kelimelerin doğru yazılmasının önemi. | |
2 | Halkla ilişkilerde metin yazarlığının temel kuralları. | |
3 | Basın bülteninin önemi, hedefi ve yazım kuralları. | |
4 | Basın davet mektubunun önemi, hedefi ve yazım kuralları. | |
5 | Özel haber metinlerinin yazılması hakkındaki kurallar | |
6 | Bir PR etkinliği için gereken iç haberleşme ve diğer yazışmalarda kullanılan yazı türlerinin yazım kuralları. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Teşekkür mektubu, davet mektubu, ödül ve sertifika metni yazılması. | |
9 | Konuşma metinlerinin yazılması hakkındaki kurallar. | |
10 | Tüketici şikayetlerine cevap yazılması hakkındaki kurallar. | |
11 | Gazetecilikte ihtiyaç duyulan metinleri oluştururken uygulanan kurallar (haber, makale, fıkra, röportaj ve araştırma yazıları). | |
12 | Televizyonda metin yazarlığının kuralları (röportaj, haber, dizi, eğlence ve kültür-sanat programı metinleri). | |
13 | İnternet ortamında metin yazarlığı | |
14 | Radyoculukta metin yazarlığının kuralları. Radyo röportajında, haberinde ve programında kullanılacak metinlerin yazım teknikleri. |
Kaynak |
- Jones,Danell, Virginia Woolf’tan Yazarlık Dersleri, Timaş Yayınları -İşcen Hakan, Yaratıcı Yazarlık Kursu,Everest Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 12 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
METİN YAZARLIĞI | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Akif MEMMİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medyada metin yazarlığı üzerine uzmanlaşma sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Metin yazarlığının tanımı. Metin yazarken uyulması gereken kurallar. Dilin gücü ve kelimelerin doğru yazılmasının önemi.,Halkla ilişkilerde metin yazarlığının temel kuralları.,Basın bülteninin önemi, hedefi ve yazım kuralları.,Basın davet mektubunun önemi, hedefi ve yazım kuralları.,Özel haber metinlerinin yazılması hakkındaki kurallar,Bir PR etkinliği için gereken iç haberleşme ve diğer yazışmalarda kullanılan yazı türlerinin yazım kuralları.,Ara Sınav,Teşekkür mektubu, davet mektubu, ödül ve sertifika metni yazılması.,Konuşma metinlerinin yazılması hakkındaki kurallar.,Tüketici şikayetlerine cevap yazılması hakkındaki kurallar.,Gazetecilikte ihtiyaç duyulan metinleri oluştururken uygulanan kurallar (haber, makale, fıkra, röportaj ve araştırma yazıları).,Televizyonda metin yazarlığının kuralları (röportaj, haber, dizi, eğlence ve kültür-sanat programı metinleri).,İnternet ortamında metin yazarlığı,Radyoculukta metin yazarlığının kuralları. Radyo röportajında, haberinde ve programında kullanılacak metinlerin yazım teknikleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Basın bülteni, basın davet mektubu, etkinlik için gereken her türlü metin, genel müdür konuşma metni, gazete röportajı, gazete yazı dizisi, gazete makalesi, televizyon programı VTR metni, radyo programı metinleri yazımını, uygulama yaptırarak öğretmek. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metin yazarlığının tanımı. Metin yazarken uyulması gereken kurallar. Dilin gücü ve kelimelerin doğru yazılmasının önemi. | |
2 | Halkla ilişkilerde metin yazarlığının temel kuralları. | |
3 | Basın bülteninin önemi, hedefi ve yazım kuralları. | |
4 | Basın davet mektubunun önemi, hedefi ve yazım kuralları. | |
5 | Özel haber metinlerinin yazılması hakkındaki kurallar | |
6 | Bir PR etkinliği için gereken iç haberleşme ve diğer yazışmalarda kullanılan yazı türlerinin yazım kuralları. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Teşekkür mektubu, davet mektubu, ödül ve sertifika metni yazılması. | |
9 | Konuşma metinlerinin yazılması hakkındaki kurallar. | |
10 | Tüketici şikayetlerine cevap yazılması hakkındaki kurallar. | |
11 | Gazetecilikte ihtiyaç duyulan metinleri oluştururken uygulanan kurallar (haber, makale, fıkra, röportaj ve araştırma yazıları). | |
12 | Televizyonda metin yazarlığının kuralları (röportaj, haber, dizi, eğlence ve kültür-sanat programı metinleri). | |
13 | İnternet ortamında metin yazarlığı | |
14 | Radyoculukta metin yazarlığının kuralları. Radyo röportajında, haberinde ve programında kullanılacak metinlerin yazım teknikleri. |
Kaynak |
- Jones,Danell, Virginia Woolf’tan Yazarlık Dersleri, Timaş Yayınları -İşcen Hakan, Yaratıcı Yazarlık Kursu,Everest Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |