Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EDİTÖRLÜK UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih SADIRLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; medya kuruluşunun yapısı, haberin içeriği, haberin yazımı, basında etik değerleri göz önünde bulundurarak dijital ve geleneksel medyada uygulanan editörlük çalışmalarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gazetecilikte Editörlük,Televizyon Gazeteciliği ve Editörlük,Kitap Yayıncılığı ve Editörlük,İnternet Gazeteciliği ve Editörlük,Editörlük ve Bağımsızlık,Editörün Görev ve Sorumlulukları,Dil Bilgisi ve Editörlük,Dil Bilgisi ve Editörlük II,Editörlük ve Fotoğraf İlişkisi,Görüntü ve Editörlük,Editörlükte Metin Okunması ve Analiz,Editörlük ve Haber,Ulusal ve Uluslararası Haber Editörlüğü ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Haberin değerini inceler. | 10, 16, 9 | A, E |
Güncel editörlük uygulamaları kapsamında etkili içerik üretir | 10, 16, 9 | A, E |
Farklı türdeki içerikleri (makaleler, haberler, blog yazıları vb.) etkili bir şekilde yönetme ve düzenler. | 10, 16, 9 | |
Yayın politikaları ve stratejilerini anlar ve geliştirir. | 10, 16 | A |
Dijital medya ve sosyal medya platformlarında içerik yönetimini ve optimizasyonunu yapar. | 10, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gazetecilikte Editörlük | Özel, E. K., & Deniz, Ş. (2018). “Google Gazeteciliği” mi “Empati Editörü” lüğü mü? Gazetecilikte SEO Editörlüğü ve Dönüşen Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (30), 164-190. |
2 | Televizyon Gazeteciliği ve Editörlük | |
3 | Kitap Yayıncılığı ve Editörlük | |
4 | İnternet Gazeteciliği ve Editörlük | Turan, N. (2007). Yeni medya ve gazetecilik. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Anabilim Dalı. |
5 | Editörlük ve Bağımsızlık | |
6 | Editörün Görev ve Sorumlulukları | |
7 | Dil Bilgisi ve Editörlük | |
8 | Dil Bilgisi ve Editörlük II | |
9 | Editörlük ve Fotoğraf İlişkisi | |
10 | Görüntü ve Editörlük | |
11 | Editörlükte Metin Okunması ve Analiz | |
12 | Editörlük ve Haber | |
13 | Ulusal ve Uluslararası Haber Editörlüğü | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
MUHABİR (Anadolu Ajansı Yayınları) |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 24 | 48 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EDİTÖRLÜK UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih SADIRLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; medya kuruluşunun yapısı, haberin içeriği, haberin yazımı, basında etik değerleri göz önünde bulundurarak dijital ve geleneksel medyada uygulanan editörlük çalışmalarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gazetecilikte Editörlük,Televizyon Gazeteciliği ve Editörlük,Kitap Yayıncılığı ve Editörlük,İnternet Gazeteciliği ve Editörlük,Editörlük ve Bağımsızlık,Editörün Görev ve Sorumlulukları,Dil Bilgisi ve Editörlük,Dil Bilgisi ve Editörlük II,Editörlük ve Fotoğraf İlişkisi,Görüntü ve Editörlük,Editörlükte Metin Okunması ve Analiz,Editörlük ve Haber,Ulusal ve Uluslararası Haber Editörlüğü ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Haberin değerini inceler. | 10, 16, 9 | A, E |
Güncel editörlük uygulamaları kapsamında etkili içerik üretir | 10, 16, 9 | A, E |
Farklı türdeki içerikleri (makaleler, haberler, blog yazıları vb.) etkili bir şekilde yönetme ve düzenler. | 10, 16, 9 | |
Yayın politikaları ve stratejilerini anlar ve geliştirir. | 10, 16 | A |
Dijital medya ve sosyal medya platformlarında içerik yönetimini ve optimizasyonunu yapar. | 10, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gazetecilikte Editörlük | Özel, E. K., & Deniz, Ş. (2018). “Google Gazeteciliği” mi “Empati Editörü” lüğü mü? Gazetecilikte SEO Editörlüğü ve Dönüşen Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (30), 164-190. |
2 | Televizyon Gazeteciliği ve Editörlük | |
3 | Kitap Yayıncılığı ve Editörlük | |
4 | İnternet Gazeteciliği ve Editörlük | Turan, N. (2007). Yeni medya ve gazetecilik. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Anabilim Dalı. |
5 | Editörlük ve Bağımsızlık | |
6 | Editörün Görev ve Sorumlulukları | |
7 | Dil Bilgisi ve Editörlük | |
8 | Dil Bilgisi ve Editörlük II | |
9 | Editörlük ve Fotoğraf İlişkisi | |
10 | Görüntü ve Editörlük | |
11 | Editörlükte Metin Okunması ve Analiz | |
12 | Editörlük ve Haber | |
13 | Ulusal ve Uluslararası Haber Editörlüğü | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
MUHABİR (Anadolu Ajansı Yayınları) |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |