Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EDİTÖRLÜK UYGULAMALARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatih SADIRLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; medya kuruluşunun yapısı, haberin içeriği, haberin yazımı, basında etik değerleri göz önünde bulundurarak dijital ve geleneksel medyada uygulanan editörlük çalışmalarını incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gazetecilikte Editörlük,Televizyon Gazeteciliği ve Editörlük,Kitap Yayıncılığı ve Editörlük,İnternet Gazeteciliği ve Editörlük,Editörlük ve Bağımsızlık,Editörün Görev ve Sorumlulukları,Dil Bilgisi ve Editörlük,Dil Bilgisi ve Editörlük II,Editörlük ve Fotoğraf İlişkisi,Görüntü ve Editörlük,Editörlükte Metin Okunması ve Analiz,Editörlük ve Haber,Ulusal ve Uluslararası Haber Editörlüğü
,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Haberin değerini inceler.10, 16, 9A, E
Güncel editörlük uygulamaları kapsamında etkili içerik üretir10, 16, 9A, E
Farklı türdeki içerikleri (makaleler, haberler, blog yazıları vb.) etkili bir şekilde yönetme ve düzenler.10, 16, 9
Yayın politikaları ve stratejilerini anlar ve geliştirir.10, 16A
Dijital medya ve sosyal medya platformlarında içerik yönetimini ve optimizasyonunu yapar.10, 16A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gazetecilikte EditörlükÖzel, E. K., & Deniz, Ş. (2018). “Google Gazeteciliği” mi “Empati Editörü” lüğü mü? Gazetecilikte SEO Editörlüğü ve Dönüşen Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (30), 164-190.
2Televizyon Gazeteciliği ve Editörlük
3Kitap Yayıncılığı ve Editörlük
4İnternet Gazeteciliği ve EditörlükTuran, N. (2007). Yeni medya ve gazetecilik. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Anabilim Dalı.
5Editörlük ve Bağımsızlık
6Editörün Görev ve Sorumlulukları
7Dil Bilgisi ve Editörlük
8Dil Bilgisi ve Editörlük II
9Editörlük ve Fotoğraf İlişkisi
10Görüntü ve Editörlük
11Editörlükte Metin Okunması ve Analiz
12Editörlük ve Haber
13Ulusal ve Uluslararası Haber Editörlüğü
14Genel değerlendirme
Kaynak
MUHABİR (Anadolu Ajansı Yayınları)
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme11010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22448
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı188
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)144
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EDİTÖRLÜK UYGULAMALARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatih SADIRLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; medya kuruluşunun yapısı, haberin içeriği, haberin yazımı, basında etik değerleri göz önünde bulundurarak dijital ve geleneksel medyada uygulanan editörlük çalışmalarını incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gazetecilikte Editörlük,Televizyon Gazeteciliği ve Editörlük,Kitap Yayıncılığı ve Editörlük,İnternet Gazeteciliği ve Editörlük,Editörlük ve Bağımsızlık,Editörün Görev ve Sorumlulukları,Dil Bilgisi ve Editörlük,Dil Bilgisi ve Editörlük II,Editörlük ve Fotoğraf İlişkisi,Görüntü ve Editörlük,Editörlükte Metin Okunması ve Analiz,Editörlük ve Haber,Ulusal ve Uluslararası Haber Editörlüğü
,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Haberin değerini inceler.10, 16, 9A, E
Güncel editörlük uygulamaları kapsamında etkili içerik üretir10, 16, 9A, E
Farklı türdeki içerikleri (makaleler, haberler, blog yazıları vb.) etkili bir şekilde yönetme ve düzenler.10, 16, 9
Yayın politikaları ve stratejilerini anlar ve geliştirir.10, 16A
Dijital medya ve sosyal medya platformlarında içerik yönetimini ve optimizasyonunu yapar.10, 16A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gazetecilikte EditörlükÖzel, E. K., & Deniz, Ş. (2018). “Google Gazeteciliği” mi “Empati Editörü” lüğü mü? Gazetecilikte SEO Editörlüğü ve Dönüşen Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (30), 164-190.
2Televizyon Gazeteciliği ve Editörlük
3Kitap Yayıncılığı ve Editörlük
4İnternet Gazeteciliği ve EditörlükTuran, N. (2007). Yeni medya ve gazetecilik. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Anabilim Dalı.
5Editörlük ve Bağımsızlık
6Editörün Görev ve Sorumlulukları
7Dil Bilgisi ve Editörlük
8Dil Bilgisi ve Editörlük II
9Editörlük ve Fotoğraf İlişkisi
10Görüntü ve Editörlük
11Editörlükte Metin Okunması ve Analiz
12Editörlük ve Haber
13Ulusal ve Uluslararası Haber Editörlüğü
14Genel değerlendirme
Kaynak
MUHABİR (Anadolu Ajansı Yayınları)
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00