Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR VE ŞİDDET | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nitel ve nicel araştırmaların desteği ile öğrencilerin spor dallarında yer alan nefret söylemi ve şiddet ile ilgili bilinç edinmelerini ve bu konuda bilimsel araştırma yapmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders ile ilgili kavram ve tanımların genel olarak yapılması,Spor tanımı ve spor dallarının kısa tarihçesi,Sporun sosyolojik boyutu,Taraftarlık olgusu,Fanatizm ve Şiddet,Nefret Söylemi ve Nefret Suçları,Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Dünyadan Örnekler,Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Türkiye'den Örnekler ,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Seminer,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, spor dallarının tarihinden haberdar olur. | 10, 16, 9 | A, E |
Nefret söylemi ve nefret suçları ayrımını yapar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Şiddet, sporda şiddet ve nefrete ilişkin temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A, F |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Sporda gerçekleşen şiddet olaylarını iletişim, toplum, siyaset ve ekonomi ile ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili kavram ve tanımların genel olarak yapılması | PowerPoint Sunumu, ss. 1-33. |
2 | Spor tanımı ve spor dallarının kısa tarihçesi | Önerilen Kaynak: Demir, M., Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, 2015. |
3 | Sporun sosyolojik boyutu | PowerPoint Sununu, ss.1-33. |
4 | Taraftarlık olgusu | Önerilen Kaynak: Demir, M., Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, 2015. |
5 | Fanatizm ve Şiddet | Önerilen Kaynak: Türkiye'de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, 2014. |
6 | Nefret Söylemi ve Nefret Suçları | Önerilen Kaynak: Yasemin İnceoğlu, Nefret Söylemi ve Nefret Suçları, 2012. |
7 | Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Dünyadan Örnekler | Önerilen Kaynak: Altuğu Akın, Yeni Medyada Nefret Söylemi, 2010. |
8 | Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Türkiye'den Örnekler | Önerilen Kaynak: Müge Demir, Futbol ve Nefret Söylemi, 2017. |
9 | Proje Sunumları | Öğrenci PowerPoint Sunumları |
10 | Proje Sunumları | Öğrenci PowerPoint sunumları |
11 | Proje Sunumları | Öğrenci PowerPoint Sunumları |
12 | Proje Sunumları | Öğrenci PowerPoint Sunumları |
13 | Seminer | Öğrencilerin tartışmaları, düşünceleri, fikirlerin sözlü sunumlarıyla katılımları |
14 | Final Sınavı | Önerilen literatür ve ders notların tümü. |
Kaynak |
Demir, M. ve Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, Literatürk, 2015. Demir, M., Futbol ve Nefret Söylemi, Lambert Academic Publishing, 2017. Akın, A., Yeni Medyada Nefret Söylemi, Kalkedon Yay.,2010. İnceoğlu, Y., Nefret Söylemi ve Nefret Suçları, Ayrıntı Yay., 2012. Türkiye'de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, Bağlam Yay., 2014. Yıldız, K. Spor ve İletişim, Nobel Kitap, 2016. Avgın, A.K., Spora Evet Şiddete Hayır, Akademisyen Yay., 2015. |
Mebis üzerinden paylaşılan notlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR VE ŞİDDET | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nitel ve nicel araştırmaların desteği ile öğrencilerin spor dallarında yer alan nefret söylemi ve şiddet ile ilgili bilinç edinmelerini ve bu konuda bilimsel araştırma yapmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders ile ilgili kavram ve tanımların genel olarak yapılması,Spor tanımı ve spor dallarının kısa tarihçesi,Sporun sosyolojik boyutu,Taraftarlık olgusu,Fanatizm ve Şiddet,Nefret Söylemi ve Nefret Suçları,Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Dünyadan Örnekler,Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Türkiye'den Örnekler ,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Seminer,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, spor dallarının tarihinden haberdar olur. | 10, 16, 9 | A, E |
Nefret söylemi ve nefret suçları ayrımını yapar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Şiddet, sporda şiddet ve nefrete ilişkin temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A, F |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Sporda gerçekleşen şiddet olaylarını iletişim, toplum, siyaset ve ekonomi ile ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili kavram ve tanımların genel olarak yapılması | PowerPoint Sunumu, ss. 1-33. |
2 | Spor tanımı ve spor dallarının kısa tarihçesi | Önerilen Kaynak: Demir, M., Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, 2015. |
3 | Sporun sosyolojik boyutu | PowerPoint Sununu, ss.1-33. |
4 | Taraftarlık olgusu | Önerilen Kaynak: Demir, M., Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, 2015. |
5 | Fanatizm ve Şiddet | Önerilen Kaynak: Türkiye'de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, 2014. |
6 | Nefret Söylemi ve Nefret Suçları | Önerilen Kaynak: Yasemin İnceoğlu, Nefret Söylemi ve Nefret Suçları, 2012. |
7 | Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Dünyadan Örnekler | Önerilen Kaynak: Altuğu Akın, Yeni Medyada Nefret Söylemi, 2010. |
8 | Sporda Şiddet ve Nefret Söylemi Türkiye'den Örnekler | Önerilen Kaynak: Müge Demir, Futbol ve Nefret Söylemi, 2017. |
9 | Proje Sunumları | Öğrenci PowerPoint Sunumları |
10 | Proje Sunumları | Öğrenci PowerPoint sunumları |
11 | Proje Sunumları | Öğrenci PowerPoint Sunumları |
12 | Proje Sunumları | Öğrenci PowerPoint Sunumları |
13 | Seminer | Öğrencilerin tartışmaları, düşünceleri, fikirlerin sözlü sunumlarıyla katılımları |
14 | Final Sınavı | Önerilen literatür ve ders notların tümü. |
Kaynak |
Demir, M. ve Talimciler, A., Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık, Literatürk, 2015. Demir, M., Futbol ve Nefret Söylemi, Lambert Academic Publishing, 2017. Akın, A., Yeni Medyada Nefret Söylemi, Kalkedon Yay.,2010. İnceoğlu, Y., Nefret Söylemi ve Nefret Suçları, Ayrıntı Yay., 2012. Türkiye'de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, Bağlam Yay., 2014. Yıldız, K. Spor ve İletişim, Nobel Kitap, 2016. Avgın, A.K., Spora Evet Şiddete Hayır, Akademisyen Yay., 2015. |
Mebis üzerinden paylaşılan notlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |